Hoe vaak vervang je kussens en lakens?

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hoe vaak vervang je kussens en lakens?

Quincy_0-1706796324729.jpeg

 

Hallo allemaal 👋

 

Eén nacht goed slapen kan van grote invloed zijn op het algehele verblijf van onze gasten. Ongeacht of je op korte of lange termijn host, het is cruciaal om regelmatig de staat van de kussens en lakens te beoordelen. Sommige Hosts in onze community hebben gezegd dat ze persoonlijk om de paar maanden in hun accommodatie verblijven om de kwaliteit van de voorzieningen, waaronder het beddengoed, te evalueren.

 

Ik zou onze jullie het volgende willen vragen: Welke strategie volg je om te controleren of je lakens en kussens aan vervanging toe zijn? Hoe vaak doe je dat?

 

Ik kijk uit naar jullie reacties en tips!

 

Quincy

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

11 Antwoorden 11
Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

 @Patricia3617 @Katja202 @Bob297 @Kirsten266, hebben jullie tips? 👀

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Hallo @Quincy ,

Al onze nieuwe gasten liggen in een bed waarvan ,

*de lakens (boven +hoes+ kussensloop) ,

*de matrasbeschermers,

*de kussenbeschermers (onder de sloop) vers gewassen zijn, 

in de kast vinden de gasten altijd een volledige lakens set om eens te wisselen en mogen ook gebruikmaken van de aanwezige wasmachine indien nodig, 

Wanneer de gasten uitchecken gaan alle lakens & alle beschermers allemaal naar een professionele wasserij, 

*de kussens zelf & donsdekens worden om de 3 maanden professioneel gewassen , natuurlijk worden die ook bij iedere uitcheck gecontroleerd op frisheid & properheid;

*De matrassen worden 1 à 2 x per jaar gestoomd met de steamer..

 

Ik ben daar zeer streng op !!!

 

Beste groeten 😀,

 

 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Doe je goed @Patricia3617! Je hebt een mooi proces zie ik 😊

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Barbera0
Level 8
Elburg, Netherlands

@Quincy: iedere keer als ik lakens, dekbedhoezen en kussenslopen was - dus bij iedere keer dat ik nieuwe gasten krijg - kijk ik of er nog vlekken inzitten, of de stof niet erg dun geworden is of of me nog iets anders opvalt en naar bevind van zaken vervang ik dan een en ander. datzelfde geldt voor de kussens.

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Heb je al vaak dingen moeten vervangen? @Barbera0 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Barbera0
Level 8
Elburg, Netherlands

@Quincy Eigenlijk niet heel vaak, een keertje een paar handdoeken en kussenslopen.

Ik wissel tussen winter en zomerdekbedden, dat geeft dus ook al minder "slijtage"

Katja202
Level 10
Ruinen, Netherlands

Hai Quincy,

 

Dat doen we hier opzicht. Check check check en nog een keer check. Ik check bij het afhalen. Ik vraag de gasten ook vooral om de bedden niet af te halen, want dat checkt makkelijker voor mij. Vervolgens gaat alles in de was en hang ik de was op. Nog een check! En vervolgens doet mijn airbnb manage mevrouw de dekbedden ed weer op de bedden en zij checkt nog een keer ennnnnnnn als zij klaar is met alles check ik zaken nog een keer voordat de gasten komen.

 

Als er dan nog een vlek ergens inzit ........ 🙂

 

Dus check check en dubbel check .... that's the ....answer ....

 

 

Groetjes Katja
Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Je weet maar nooit! Straks zit er wel per ongeluk wel een vlek op een laken. Goed dat je dit toch dubbel checkt @Katja202😊 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Ronald114
Level 6
Ouddorp, Netherlands

Gebruik topproducten. Check zelf alle linnengoed bij de strijk en vervang direct wanneer er een afwijking is, vlekje, lichte sleetsheid. Handdoeken en dekbedovertrekken vervang ik elk seizoen, net als theedoeken.  Dekbedden en kussens  was ik om de drie bezoeken, ongeacht de duur van het verblijf.  Verhuur max 1 week aansluitend, dus in het slechtste geval slapen mensen 1 week  onder hetzelfde beddengoed. En heel soms sta ik terugkeerders toe om langer te blijven en breng ik schoon beddengoed op de helft. 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Ronald114! Het regelmatig wassen van dekbedden en kussens is een goede gewoonte, omdat het ook aanzienlijk kan bijdragen aan het comfort en de tevredenheid van de gast.

 

Wat ben je ongeveer kwijt qua kosten wanneer je ze moet vervangen? 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Ronald114
Level 6
Ouddorp, Netherlands

Op jaarbasis rond de 800 euro. 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf