Wat zijn de veelgestelde vragen van gasten?

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Wat zijn de veelgestelde vragen van gasten?

AirbnbVragenvangasten.jpeg

 

Hallo allemaal!

 

Als Airbnb Hosts, verwelkomen we gasten van over de hele wereld in onze huizen. Het is geweldig om nieuwe mensen te ontmoeten en ze een geweldige ervaring te bieden, maar laten we eerlijk zijn, soms hebben gasten vragen voordat ze aankomen.

 

Een van de meest gestelde vragen van mijn gasten destijds was: "Is er parkeergelegenheid beschikbaar?". Sommige gasten wilden graag weten waar ze hun auto kunnen parkeren. Mijn reactie: "Er is gratis parkeergelegenheid op straat, maar ik heb geen controle over de beschikbaarheid.

 

Tot slot vragen gasten vaak wanneer ze zich comfortabel hebben gemaakt in mijn appartement: "Wat zijn enkele must-see plekken in de buurt?" Ik deel graag lokale tips en aanbevelingen, van restaurants tot bezienswaardigheden, om hun verblijf zo leuk mogelijk te maken. "Hallo, een must-see is Edinburgh Castle 🏰, Arthur's seat, Royal Mile, etc., en rond etenstijd raad ik aan om een Fish en Chips te eten bij x 🍽

 

Wat zijn jouw ervaringen met veelgestelde vragen, en hoe ga je ermee om? Deel je verhaal en tips om elkaar te helpen 😊

 

Quincy

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

7 Antwoorden 7
Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Quincy 
Ik heb een standaard document waarmee ik alle vragen beantwoord. Dat stuur ik van te voren op.
Verder ontvang ik (of mijn manager) de gasten persoonlijk.

In NL willen buitenlandse gasten vaak weten hoe de trein werkt en hoe het gaat met het kopen van treinkaartjes.
Hun eerste vraag is Wifi. Daar heb ik sinds kort een QR code voor gemaakt. Kunnen ze scannen en ze zitten meteen op de gast wifi

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hoi @Bob297, ik zie steeds vaker het gebruik van QR codes bij Hosts. Erg handig allemaal 🙂  

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Ik heb een uitgebreid incheck bericht wat altijd goed ontvangen wordt door mensen. 

in dit bericht vraag ik ook hoe laat mensen verwachten te komen. Als ze dat laten weten stuur ik nog een foto door van de plek waar ze de auto kunnen parkeren en dus niet hoeven te zoeken. Ondanks vele klachten bij airbnb is er nog steeds geen mogelijkheid om deze foto automatisch door te sturen met een bericht. Dat zou veel tijd schelen. 

en voor buitenlanders heb ik een snelle reactie voor de trein naar Amsterdam

 

voor het opladen van de auto heb ik ook een snelle reactie. 

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

En ik heb een heeeeeele uitgebreide infomap met folders. Mensen vinden dit fijn en noemen het vaak ook in hun recensie

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Dat is inderdaad erg fijn 😊  @Kirsten266 

 

Soms hebben gasten al plannen gemaakt maar het is altijd fijn als er extra info te vergaren is over een bepaald gebied!

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Kirsten266! Hoe ziet jouw bericht eruit als ik vragen mag? 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Hallo *

Op ** zullen we je ontvangen in onze Tiny House. Om je verblijf zo aangenaam mogelijk te laten verlopen willen we je vooraf wat informatie meegeven:
Je verblijft in onze Tiny House welke is gelegen aan de achterzijde van ons perceel op de ***. Je verblijft direct naast het bos waardoor je helemaal tot rust kunt komen. Het uitzicht is op de velden waar iedere keer nieuwe gewassen worden verbouwd.

De check-in is mogelijk vanaf 15.00 uur.
Graag horen we hoe laat je hier ongeveer verwacht te zijn zodat we op tijd voor je klaar kunnen staan. We zijn dan thuis om je de sleutel te overhandigen. De auto kunnen jullie parkeren op het grindpad wat naast onze woning ligt.
De check-out is uiterlijk om 11.00 uur. Je kunt de sleutel weer bij onze deur afgeven.

Wij zorgen voor zaken zoals thee, koffie, hand- en theedoeken en vaatwasblokjes. De bedden zijn opgemaakt en heerlijke zachte handdoeken liggen klaar. Ook zeep, shampoo, conditioner en bodylotion zijn voor jou aanwezig. Je hoeft je dus verder nergens druk om te maken.
In het huisje was niet voldoende plaats voor een oven of magnetron. Als je deze nodig hebt dan zetten we deze graag voor je klaar.

In de door ons aangemaakte reisgids kun je een hoop informatie vinden over leuke dingen in de buurt en lekkere eet- en drinkgelegenheden.

Indien je contact met ons wilt opnemen kan dat altijd via *

Graag horen we het als je iets wilt weten, tips wilt of opmerkingen hebt.

We wensen je een heel fijn verblijf!

Groet *
P.s. vanwege allergie zijn huisdieren niet toegestaan.
Laat ons even weten hoe laat je ongeveer verwacht aan te komen.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf