zonder bericht of gesprek uit community gezet begrijp ik uit een mail vandaag; geen idee waarom. Kan dat? Waar in beroep gaan. en hoe?

Theo465
Level 1
Amsterdam, The Netherlands

zonder bericht of gesprek uit community gezet begrijp ik uit een mail vandaag; geen idee waarom. Kan dat? Waar in beroep gaan. en hoe?

Dag,

 

Recent hadden mijn vrouw en ik een heel erg vervelende ervaring met een host in Carcassonne. Toen wij haar op haar vraag vertelden dat wij teleurgesteld waren in het appartement, werd zij boos. Lang verhaal kort: zodanig, dat wij de volgende dag weg zijn gegaan, we durfden niet meer te blijven. We hebben zelfs aangifte gedaan bij de politie. De enige reden dat wij een nacht bleven is omdat de persoon van AirBnB die wij belden aangaf dat zij dat moesten doen. Natuurlijk dienden wij een klacht in bij AirBnB ove het appartement en het gedrag van de host. We stuurden een beschrijving van het appartement en foto's ' en van haar gedrag toen wij haar vertelden dat wij teleurgesteld waren, zover gaand, dat zij onze auto beschadigd heeft.

 

Dan horen we niets, behalve steeds vagen om de informatie die wij al eerder gaven. En, op zeker moment een mevrouw van een safetyteam, dat ik gebeld heb die vroeg om informatie. Niemand zegt iets over beoordeling of resultaat. We worden niet terug gebeld ondanks toezeggingen. E wordt ons niets toegelicht, geen antwoorden op onze vragen.

 

Dan ontdek ik enkele dagen geleden dat ik geen berichten meer kan sturen via mijn account. Vandaag krijg ik een mail dat ik uit het community team ben gezet na "een zorgvuldig onderzoek van alle communicatie". Ik kan in beroep gaan tegen die beslissing zegt men, maar er wordt niet aangegeven hoe dat te doen.

 

Mijn vragen:

1. kan je zonder vorm van communicatie beoordeeld en veroordeeld worden in AirBnB?

2. wij zijn geïntimideerd en ons eigendom is fors beschadigd. Dat past niet bij de gedragsvormen die AirBnB na staat in haar voorwaarden. Zover gaand, dat we aangifte gedaan hebben. Is het gebruikelijk dat niemand van AirBnB daarover met ons in gesprek gaat? Dit gedfag is toch niet normaal?

3. Waar en hoe kan ik in beroep gaan tegen de beslissing ons uit de community te gooien?

En, 

4. waar, bij wie, hoe kan ik informatie krijgen over waarom we er uit zijn gegooid, op basis van welke aanklacht resp het materiaal?

 

Het kan toch niet zo zijn dat AirBnB schrijft dat zij vandalisme en intimidatie niet toestaat en goed wil communiceren en dan ons zonder enige vorm van communicatie ergens uit zet? Terwijl wij duizenden euro's schade hebben door het gedrag van deze mevrouw, nog afgezien v van de zogen die we hebben gehad?

6 Antwoorden 6
Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

@Quincy  misschien kan jij @Theo465 verder helpen? 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Dankjewel voor de tag @Kirsten266

 

@Theo465, dit is uiteraard een erg vervelende situatie en ik zal dit per direct doorgeven aan ons team. 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Theo465
Level 1
Amsterdam, The Netherlands

Dank je wel. Ik heb nog steeds niets gehoord. Ik begrijp hier niets van.

 

Waarom is mij niets gevraagd? Ik weet niet waarom wij verwijderd worden, op basis waarvan. E is ook geen eden voor.

 

En, ik hoor niets op onze klachten:

1. tav appartement en

2. tav safety issue. We have been harashed by the owner, who also damaged our car. We have in fact proof. Why dont anybody get in touch with us?

 

WANNEER GAAN WIJ WAT HOREN?

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Theo465, dit soort zaken kunnen soms wat tijd in beslag nemen. Helaas kan ik niet zien waarom jullie zijn verwijderd omdat ik niet onderdeel ben van de klantenservice. 

 

Ik heb ons team op de hoogte gebracht van de situatie en zij zullen vervolgens contact opnemen.

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Theo465
Level 1
Amsterdam, The Netherlands

Wat ik niet begrijp is hoe het kan dat ik uit de community wordt gezet, zonder dat ik weet dat er een onderzoek loopt en zonder dat mij wat is gevraagd.

 

En, ik weet niet hoe ik in bezwaar moet gaan. Dat wil ik wel doen, hoewel ik niet weet waar het besluit op is gebaseerd.

<<<<>>>Kan je dat vertellen aan me?

 

Het klopt gewoon niet. Wij zijn het slachtoffer. Wij zijn beschadigd, emotioneel en materieel.

 

Met alle respect: doorverwezen worden naar een team zonder naam, dat niet met ons communiceert, helpt niet. Dat is eerder gebeurt, waarna wij gewoon niets horen.

 

<<<<>>>Kan ik weten wie dit onderzoekt en hoe ik hen kan bereiken zodat ik antwoorden kan krijgen?

Zelfs de ergste crimineel krijgt de kans te hoen wat de beschuldiging is, wat de feiten zijn die men kent en krijgt de kans zich te verdedigen.

 

Dank je.

 

Theo Veltman

Theo465
Level 1
Amsterdam, The Netherlands

en: in het bericht dat ik vandaag weer kreeg over dat ik uit de community ben gezet (Hieronder opgenomen), wordt aangegeven dat ik in bezwaar kan gaan door naar de website van AirBnB te gaan en mijn mail en wachtwoord in te voeren. En dan komen er stappen voor een appeal. Echter: als ik daar naar toe ga en inlog, krijg ik gewoon de site, geen stappen voor een appeal.

 

Dus: niet alleen weet ik niet waarom ik er uit ben gezet. Er heeft niemand met mij over gesproken. Hoe kan AirBnB dan zeggen dat men zorgvuldig te werk is gegaan? Ik heb geen idee op basis waarvan dit besluit is genomen. Ik wist niet eens dat wij onderzocht werden. Terwijl wij bovendien ernstig beschadigd zijn door de eigenaresse van het appartement.

 

Maar ook kan ik niet in bezwaar gaan. Wat er in de mail staat gebeurt niet als ik inlog op de website van AirBnB.

 

Hieronder neem ik het bericht op dat ik 4 uur geleden kreeg en waar ik niet op kan reageren. Als ik op de link druk dat ik nog steeds hulp nodig heb, krijg ik de boodschap dat de link niet werkt.

 

WAT MOETEN WIJ NU DOEN OM ANTWOORDEN EN RECHT TE KRIJGEN?

 

WIE WIL ONS WAT VERTELLEN??

 

Sinds wij geintimideerd en beschadigd zijn, en twee klachten hebben ingediend, is het gewoon een zwart gat. Er wordt ons informatie gevraagd, wij horen echter niet wat er mee gebeurd en wat de stand is.

 

Kan iemand ons helpen?

 

Bij voorbaat dank.

 

Theo

**Persoonlijke info & prive bericht verborgen - Communitycentrum Richtlijnen

 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf