Antwoorden van Airbnb: bescherming tegen annuleringen van gasten

Airbnb
Official Account

Antwoorden van Airbnb: bescherming tegen annuleringen van gasten

AB5685597.jpg

 

Jullie hebben gevraagd hoe Airbnb jullie kan beschermen tegen annuleringen van gasten.

 

Annuleringen van gasten kunnen frustrerend zijn. Maar het leven loopt soms anders dan gepland en soms moeten gasten noodgedwongen hun reisplannen aanpassen. Als verhuurder betekent dit vaak dat je uiteindelijk verwachte inkomsten misloopt.

 

Velen van jullie hebben Airbnb gevraagd om jullie te beschermen tegen deze onverwachte annuleringen. We hebben geluisterd en nu hebben we een oplossing.

 

Nieuwe niet-restitueerbare annuleringsoptie

Op basis van de feedback van verhuurders zoals jij hebben we een proefprogramma gelanceerd met nieuwe, niet-restitueerbare annuleringsvoorwaarden, die optioneel kunnen worden toegevoegd als aanvulling op de flexibele of gemiddelde annuleringsvoorwaarden. Tijdens het proefprogramma koos meer dan de helft van de in aanmerking komende gasten ervoor om niet-restitueerbare reizen te boeken. Daarom introduceren we dit deze maand aan alle verhuurders.

 

Met deze nieuwe, niet-restitueerbare optie kun je gasten tien procent korting bieden, maar je wordt sowieso uitbetaald, ongeacht wanneer ze annuleren. Door je advertentieprijs te verlagen, kun je meer reserveringen krijgen van gasten die zeker zijn van hun reisplannen.

 

Dit zijn de voordelen:

  • Beschermde inkomsten en gemoedsrust. Als gasten deze optie kiezen en annuleren, krijg je toch betaald.
  • Een meer concurrerende (en aantrekkelijkere) advertentie. De verlaagde basisprijs zal verschijnen in de zoekresultaten en zal de aantrekkingskracht van je advertentie verhogen in vergelijking met andere soortgelijke aanbiedingen.
  • Meer geld. Verhuurders die deelnamen aan ons proefprogramma en een niet-restitueerbare optie boden, verdienden gemiddeld vijf procent meer met een advertentieprijs die scherper was.

Probeer het vandaag nog

Werk je annuleringsvoorwaarden bij en vergeet niet dat de niet-restitueerbare optie alleen beschikbaar is voor flexibele en gemiddelde voorwaarden. Als je strenge voorwaarden hebt, is deze nieuwe functie een goede reden om je bestaande annuleringsvoorwaarden nog eens te bekijken.  

 

We vinden het geweldig om je deze nieuwe functie aan te bieden om je advertentie te beheren en je nog beter te koppelen aan de juiste gasten voor je ruimte. Geef ons gerust feedback in de reacties hieronder. Veel plezier met verhuren!

1 Antwoord 1
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Airbnb,

 

Ik heb kennis genomen van de optie. En ik ga het zeker NIET gebruiken!

Want 1x raden wat er gebeurd! Als ze na toepassing van de korting, toch alsnog willen annuleren?

 

Zelfs met onze huidige (strenge) annuleringsvoorwaarden, krijg ik in dergelijke gevallen altijd de vraag om coulance (komt gelukkig niet veel voor, maar het is al wel een paar keer voorgekomen). Het is steevast hetzelfde liedje: Oh, jullie hebben strenge annuleringsvoorwaarden? Meteen gevolgd door een belletje of berichtje van Airbnb!

Hoe komt men er toch bij, dat de verhuurder als een kosteloze annuleringsverzekering gezien wordt?

 

De laatste keer, dat het me overkwam. Werd het me zelfs niet eens gevraagd door de Airbnb servicedesk medewerker (het werd me simpelweg medegedeeld)! Dus toen moest ikzelf in het geweer komen.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf