Een betere manier om reisgidsen te maken: we introduceren nieuwe functies bij Airbnb

Airbnb
Official Account

Een betere manier om reisgidsen te maken: we introduceren nieuwe functies bij Airbnb

Het is niet voor niets dat miljoenen gasten voor Airbnb kiezen: verhuurders zoals jij — met jouw warme welkom en ongeëvenaarde lokale kennis. Veel verhuurders geven hun gasten al aanbevelingen, van waar ze koffie kunnen drinken tot de beste parken en geheime plekken. In plaats van tips voor individuele gasten op te schrijven kunnen de Reisgidsen van Airbnb je helpen tijd te besparen en gasten in de juiste richting te wijzen. En nu introduceren we opnieuw Reisgidsen met nieuwe functies die ze gebruiks- en gastvriendelijker maken dan ooit.

 

Met Reisgidse kun je schrijven over je favoriete plekken, ze ordenen op type en ze delen met gasten. Tot op heden hebben meer dan een miljoen verhuurders 1,5 miljoen Reisgidsen aangemaakt op Airbnb. In de afgelopen maanden hebben we wijzigingen aangebracht om het vinden, personaliseren, toevoegen aan meerdere advertenties, bewerken, delen en afdrukken van Reisgidsen te vergemakkelijken.

 

“Ik klikte op mijn profielfoto in de rechterbovenhoek en zag ‘Je Reisgids’—wat een opwinding”, zei Ann, een Superhost in New York City. “Al mijn Reisgidsen staan in de lijst en als ik met de muisaanwijzer over elk van mijn Reisgidsen beweeg, kan ik ze bewerken of delen. Nog beter, ik kan nu één Reisgids maken voor het gebied dat bij alle drie mijn advertenties past en deze eenvoudig delen met elke gast.”

 

Daarnaast hebben gasten toegang tot je Reisgids vanuit je advertentie of door naar Reizen te gaan, waar deze automatisch verschijnt wanneer de reservering is bevestigd. Maak één keer een Reisgids om je tijd optimaal te gebruiken en om meer potentiële gasten aan te trekken.

 

Zo haal je het meeste uit Reisgidsen, pronk je met je stad en laat je je gasten zich overal ter wereld thuis voelen.

 

5 eenvoudige stappen om een Reisgids te creëren of aan te passen

 

  1. Vind gemakkelijk je Reisgids*

Ga naar Airbnb.com en klik op je profielfoto. Selecteer “Je Reisgids" in het keuzemenu.

 

NL.png

 

  1. Creëer je nieuwe Reisgids

Klik op “Creëren”. Verhuurders die al eerder een Reisgids hebben geschreven vinden hem hier terug.** Vervolgens kun je "Een lijst creëren" selecteren, een titel bedenken en je aanbevelingen toevoegen.

 

NL (1).png

 

NL (2).png

 

  1. Geef details

Zodra je een aanbeveling hebt toegevoegd, verschijnt er een pop-upvenster met de vraag om meer details te delen. Denk bij het schrijven over je favoriete plekken na over wat de plek speciaal maakt, geef aan wat je kunt doen en wanneer je het beste kunt gaan, gebruik het als een kans om gasten te vertellen over de geschiedenis van de plek en voeg andere belangrijke details toe die ze moeten weten. Deze verhuurders geven een aantal geweldige voorbeelden*** uit hun Reisgidsen:

  • Camellia is een uitstekende plek om een eenvoudige Japanse theeceremonie te proberen. Het is gelegen in een prachtig oud Japans huis net naast Ninen-zaka, niet ver van Kiyomizu-dera. De gastheer, Atsuko, spreekt vloeiend Engels en legt de ceremonie eenvoudig en duidelijk uit zonder gasten nerveus te maken. — Taka, Kyoto, Japan
  • Maltezers gaan naar Mgarr voor hun lievelingsgerecht: konijn. Restaurant Talk-Ingliz is onze favoriete plek voor dit heerlijke gerecht. Favoriete menu: octopus en "bebbux" als voorgerecht, spaghettikonijn als eerste gerecht en gebakken konijn in knoflook als hoofdgerecht... genieten!!! — Martin, Rabat, Malta

     

    NL (3).png

 

Nadat je je aanbevelingen hebt toegevoegd, klik je op "Opslaan en Sluiten".

 

  1. Personaliseer je Reisgids

Foto's van je aanbevolen plekken worden automatisch weergegeven, zodat je je geen zorgen hoeft te maken over het maken van foto's van elke plek. Je kunt je Reisgids echter aanpassen door je eigen omslagfoto te uploaden en een titel te maken. Verhuurders raden aan om de titel te personaliseren. Bijvoorbeeld:

  • De Reisgids van Ted & Eileen - Wijn, dineren & dingen om te doen!
  • De mooiste steden buiten Riga
  • Kylies lokale Harlem-hotspots
  • Kies vervolgens de advertentie(s) waaraan je de Reisgids wilt toevoegen. Je kunt tijd besparen door dezelfde Reisgids voor meerdere advertenties te gebruiken.

 

NL (4).png

 

  1. Deel je Reisgids met gasten

Wanneer je je Reisgids publiceert, kunnen gasten je aanbevelingen in een lijst en op een kaart bekijken en hebben ze toegang tot je Reisgids vanuit je advertentie of door naar Reizen te gaan. Daarnaast kunnen verhuurders en gasten de aanbevelingen delen via e-mail of sociale media en deze zelfs afdrukken met de nieuwe knoppen naast de titel van de Reisgids.

 

NL (5).png

 

Het schrijven van geweldige aanbevelingen kan een andere reden zijn voor gasten om je advertentie te kiezen. Elke week bekijken gasten Reisgidsen honderdduizenden keren. Aanbevelingen van verhuurders verschijnen ook in 'Dingen om te doen' en verschillende andere secties op Airbnb.com, die nog meer aandacht kunnen trekken voor de advertenties van een verhuurder. Het is ook een geweldige manier om lokale bedrijven in jouw omgeving te ondersteunen.

 

Met Reisgidsen hoeven verhuurders geen volwaardige gidsen te zijn. In plaats daarvan is het een manier om al je favoriete plekken en tips op één plek te publiceren, je gasten te helpen zich welkom en enthousiast te voelen om je stad te verkennen en de basis te leggen voor een vijfsterrenverblijf.

 

______________________________________________________________________

 

*Verhuurders kunnen hun Reisgidsen ook vinden door hier te klikken.

**Reisgidsen zijn nu gekoppeld aan het primaire account van de verhuurder, niet aan de individuele advertentie. Reisgidsen die vóór deze wijziging zijn gemaakt, zijn niet verwijderd; ze zijn verplaatst en zijn te vinden onder de gebruiker in plaats van bij de advertentie. Voor meer informatie over de functies van Reisgidsen ga je naar Wat is een Reisgids?

***Uittreksels uit Reisgidsen van Verhuurders zijn bewerkt voor lengte en duidelijkheid.

1 Antwoord 1
Peter-and-Karin0
Level 1
Groesbeek, Netherlands

Ik wil de nieuwe mountainbikeroutes in het Rijk van Nijmegen graag toevoegen aan mijn reisgids. Die zijn te vinden op mtb-rijkvannijmegen.nl. Ik krijg het niet voor elkaar. Hoe moet ik dit aanpakken? Oftewel: hoe kan ik een PLEK toevoegen die no niet in de beschikbare lijst staat?

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf