Een nieuw systeem om gasten ter verantwoording te roepen

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Een nieuw systeem om gasten ter verantwoording te roepen

guest-accountability-XL copia.png

 

Als je gasten in je ruimte verwelkomt, mag je van ze verwachten dat ze je spullen respecteren en er geen bende van maken, dat ze zich aan je Huisregels houden en direct contact opnemen als er iets is. Daarom zijn er nu basisregels voor gasten: een aantal afdwingbare normen waaraan alle gasten zich moeten houden.

 

Gasten die deze basisregels niet naleven, krijgen eerst een waarschuwing. Wanneer de problemen aanhouden, worden de gasten geschorst en in het uiterste geval voorgoed van Airbnb verwijderd.

 

Je kunt nog steeds aanvullende Huisregels bepalen waaraan gasten zich moeten houden. Als gasten een van je Huisregels overtreden, helpen wij je als je de reservering vroegtijdig wilt annuleren. 


Wil je meer weten? Ga dan naar ons Informatiecentrum.

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

7 Antwoorden 7
Katja202
Level 10
Ruinen, Netherlands

@Quincy ik vind dit toch wel een ingewikkelde hoor. Ik kreeg gister een reisaanvraag. Heel fijn! Maar in het berichtje wat ze me stuurde wordt vervolgens gezegd dat ze de aanvraag alleen doorzetten als ze twee honden mee mogen nemen. In mijn advertentie staat dat honden niet toegestaan zijn. M.a.w. Ze zien de huisregels, om zeilen dat door een reserveringsaanvraag te doen. Ik moet accepteren of weigeren, wat van invloed is op mijn superhost status …. En eigenlijk hebben de gasten me dus in de tang, want als ik weiger ben ik de Sjaak. Als ik niet reageer ben ik ook de Sjaak en als ik accepteer heb ik twee honden op mijn terrein wat ik in de huisregels heb staan dat dat niet kan. 
Wat ik nu gedaan heb is accepteren en heel duidelijk aangegeven dat er in de advertentie staat dat honden niet zijn toegestaan. Maar potentieel heb ik dus zo meteen een situatie dat ze hier arriveren met 2 honden. 
ben benieuwd … geen saai moment bij verhuren op Airbnb 😁😂😅

Groetjes Katja
Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Reserveringsaanvragen kun je toch gewoon weigeren? 
Mits je er niet teveel doet per jaar en als je het gewoon uit kan leggen is er volgens mij ook geen probleem. 

Ik heb ook een geen-huisdieren-beleid o.a. vanwege allergie. 
iemand stuurde vervolgens een reserveringsaanvraag inclusief foto’s van de hypoallergene hond. Nope, die werd dus ook door mij geweigerd 

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Ik dacht ook dat een gast weigeren invloed heeft op mijn superhost status..?

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Je mag een aantal aanvragen best weigeren, dat doe ik zelf af en toe ook. Maar dat moeten er niet teveel zijn begreep ik.

Dat is iets anders dan directe boekingen annuleren, dan gaat je superhost status er wel aan. 

Ik ken dit maar het kan nog ook erger. Ik had een gast die heeft niks gezegd over een hond, toen ik de badkamer (die toen nog gedeeld was) binnenkwam stond daar een kooi met een hond erin. Ik kreeg de indruk dat die gast niet wist dat de badkamer gedeeld was.

Wat kon ik doen om 23:00?

Ik heb het maar gelaten, de volgende dag kreeg ik een recensie alsof ze in een bouwval overnacht hadden. En aangezien er geen scheldwoorden aan te pas kwamen bleef de recensie gewoon staan. 

De invloed van 1 ster is enorm op de totaal score, en je bent machteloos.

Na 3 weken discussie met airbnb is de recensie uiteindelijk verwijderd.

 

Christian3129
Level 2
Maastricht, The Netherlands

Dag Leo, ik herken het. De scores van 1 komen steeds vaker voor, sinds COVID eigenlijk. Ik heb hier nog nooit met AirBnB over gediscussieerd, maar mijn gemiddelde is daardoor ondertussen abominabel slecht en mijn advertentie wordt zeer regelmatig een week niet beschikbaar is hierdoor (penalty richting mij).

En dan zie je vervolgens reviews staan die gewoon heel positief en reëel zijn.

Het is echt heel erg afhankelijk van het soort bezoeker. Zoveel verschil tussen de ene en de andere groep (vrienden, familie, business) en ook nog eens per land/regio (ik verhuur in de Ardennen en zie ook veel Vlamingen).

Ik vind dat AirBnB zichzelf uit de markt aan het prijzen is met zijn blinde vertrouwen in zelfregulering ondersteund door de techniek. Daarnaast lijkt het alleen nog maar te gaan om het kunnen aanbieden van een unieke ervaring. Gewoon een weekendje weg met vrienden (met wat drank), een gezellig familie-uitje, studenten, een lange periode voor zakelijke toepassingen; Het wordt allemaal over één kam geschoren. Maar het vergt echt andere aanpak.

Ondertussen adverteer ik ook op andere platformen en hebben mijn natuurhuisje p nl boekingen voorrang op de AirBnB aanvragen. Terwijl dit 7 jaarlang anders is geweest.

Heel erg jammer.

Han-En-Echtgenote-Marja0
Level 2
Hazerswoude, Netherlands

Hallo; ik doe geen directe boekingen, en vraag vooraf of er een hond meekomt. Als er geen hond meekomt dan accepteer ik pas. Verder vraag is woonadres en emailadres, omdat ik dat bij ABNB niet zie of krijg. Wil men na de boeking geen woonadres aan mij melden dan is dat hoogst verdacht. De sleutelcode krijgen ze pas enkele dagen voor aankomst. Als er geen woonadres wordt gegeven dan krijgen ze de sleutelcode niet. Bevalt mij prima en geeft veel rust. Wat een onzin dat Abnb geen woonadres geeft, terwijl ik wel het vakantieadres geef.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf