Superhosts in de schijnwerpers: hoe twee hosts eigenaren werden van een boetiekhotel

Airbnb
Official Account

Superhosts in de schijnwerpers: hoe twee hosts eigenaren werden van een boetiekhotel

exterior_group.jpg

 

"Kom aan als gast. Vertrek als een echte local." Dat is het motto dat gasten horen als ze in een van de acht kamers van Surfhouse Boutique Motel verblijven, waar ze ontvangen worden door Superhosts en broers Nikki en Sander.

 

"Als ik kijk naar de manier waarop de reissector aan het veranderen is, denk ik dat de mensen afstand aan het nemen zijn van grote hotels en resorts. Mensen willen in contact komen met iemand die de omgeving kent en een authentieke lokale ervaring geeft", aldus Nikki.

 

En dat doen de broers met veel plezier en enthousiasme. Nikki en Sander, die begonnen als respectievelijk piccolo en Airbnb-host, genieten nu van het tweede hostavontuur. Van 2016 tot 2017 hebben ze een voormalig verpleeghuis in hun woonplaats Encinitas, Californië, omgebouwd tot acht door surfen geïnspireerde Airbnb-kamers, gezamenlijk bekend als het Surfhouse Boutique Motel.

 

20171213-IMG_7737.jpeg

 

"We hadden niet de ruimte om gasten in onze eigen woningen te proppen en er waren geen leuke plekken om mensen te laten verblijven," geeft Nikki aan. "Het is zo 'n cool surfstadje, maar de enige accommodatiemogelijkheden waren goedkope hotelketens en niet iets wat onze omgeving goed vertegenwoordigde."

 

Nikki en Sander ontwierpen het pand met de lokale cultuur van Encinitas in het achterhoofd: iedereen die eraan werkte, van de ontwerper tot de aannemer, woont in het gebied, en elke kamer is voorzien van kunstwerken van lokale kunstenaars en is vernoemd naar een bekend surfstrand in San Diego, zoals Moonlight, Cardiff Reef, Stone Steps en Swamis. Ook vinden gasten in elke kamer een kortingskaart die de broers konden maken door samen te werken met bedrijven in de omgeving, zodat gasten nog meer het gevoel krijgen bij de lokale bevolking te horen.

 

Bovendien ontwierpen de broers de algemene verblijven, waar je surflessen en strandyoga kunt volgen, met familie in gedachten. "Onze moeder komt oorspronkelijk uit Noorwegen, dus toen we opgroeiden hadden we hier altijd onze Noorse familieleden op bezoek. We leerden de kinderen surfen, namen ze mee naar Padres-honkbalwedstrijden en leerden ze een paar dagen leven zoals wij," aldus Nikki. "Nu willen we dat mensen naar de koffiebar van hiernaast gaan en het strand waar alle lokale bewoners hun kinderen in- en uitladen.

 

Superhosts, surfers en broers Nikki (links) en Sander (rechts). Alle foto's met dank aan Surfhouse.Superhosts, surfers en broers Nikki (links) en Sander (rechts). Alle foto's met dank aan Surfhouse.

 

Hoewel Nikki en Sander de afgelopen twee jaar een boetiekmotel hebben gerund, zeggen ze dat ze zich meer als gastheren zien dan als hoteliers.

 

"Mijn ervaring met het ontvangen van gasten voorafgaand aan het openen van Surfhouse was alleen maar positief. Ik heb echt genoten van ontmoetingen met reizigers uit het hele land en zelfs de hele wereld", zegt Sander, die een vriend hielp zijn appartement op Airbnb te zetten en die ervaring gebruikte toen ze Surfhouse openden.

 

"We begonnen vrij laag met onze tarieven, zodat we zo veel mogelijk recensies konden krijgen en zo snel mogelijk de Superhost-status konden bereiken. Dat hielp ons om meer reserveringen te krijgen en hoger in de zoekresultaten te verschijnen," zegt Sander, die nog steeds fulltime werkt in een wooncomplex, naast het beheren van de financiën van het boetiekmotel.

 

interior_room6.jpg

 

Nikki draagt zorg voor de dagelijkse interacties met gasten. "Toen ik piccolo was, was ik de eerste en laatste stap bij het verwelkomen van gasten. Daar genoot ik van." Om een leuk contact met de gasten van Surfhouse te hebben, stuurt Nikki persoonlijk e-mails, praat hij voordat ze aankomen met gasten over eventuele vragen en dingen om te doen in de omgeving. Ook komt hij langs als gasten surflessen willen of als ze de stad willen zien, aangezien hij maar een paar straten verderop woont.

 

De broers zeggen dat het belangrijkste is dat je je meer richt op de ervaring dan op de kamers zelf: "Mensen zullen één keer wel een mooie kamer boeken, maar ze zullen vele malen terugkomen wanneer ze een onvergetelijke ervaring krijgen."

 

1 Antwoord 1
Sonja54
Level 1
Westerlo, Belgium

what a nice story, we are also superhosts in our small country belgium, but we also love to meet people all over the world, we wish you all the best, best regards sonja and jan from fabrik romantik

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf