Onderhoud en toezicht.

Opgelost!
Michel6678
Level 1
Lede, Belgium

Onderhoud en toezicht.

Beste, sinds gisteren verhuur ik ook op AirBnB.

Mensen kunnen huren vanaf 3 dagen tot 93 dagen = lange termijn verhuur.

Bij dit lange termijn verhuur voorzie ik extra bedden- en bad-goed.

 

Mijn vraag : ( doordat ik graag controle blijf houden over mijn eigendom )

Kan ik tussentijds binnen gaan om mijn eigendom te checken ? 

Moet of mag  ikzelf poetsbeurten inlassen en zo ook controle over mijn huis te houden ? 

Kan ik bv gratis poetsbeurten aanbieden bij lange termijn verblijven ?

Of moet ik eens de gasten gearriveerd zijn het volledig aan hun overlaten ? 

 

Hoe kan ik dit alles vlot laten verlopen ?

 

Hartelijk dank voor de tips .

Mvg

Michel

Lede / Belgie 

**Telefoonnummer verwijderd** 

1 Beste Antwoord
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Michel6678 

 

Je kunt niet zomaar de accommodatie binnengaan, dat moet altijd op afspraak en in overleg met de gast.

 

Als je een heel huis aanbied, verzorgen gasten meestal zelf de schoonmaak (maar dan moeten de middelen ervoor wel aanwezig zijn.

 

Als jezelf tussentijdse schoonmaak wilt doen voor algemene vertrekken (keuken, toilet etc.), dan moet het duidelijk in de advertentie staan hoe vaak dat is en op welke dagen en/of tijdstippen. Maar dan nog steeds niet toegestaan privevertrekken binnen te gaan zonder duidelijke  (dus niet mondeling) toestemming van de gast.

 

Beste antwoord in origineel bericht bekijken

1 Antwoord 1
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Michel6678 

 

Je kunt niet zomaar de accommodatie binnengaan, dat moet altijd op afspraak en in overleg met de gast.

 

Als je een heel huis aanbied, verzorgen gasten meestal zelf de schoonmaak (maar dan moeten de middelen ervoor wel aanwezig zijn.

 

Als jezelf tussentijdse schoonmaak wilt doen voor algemene vertrekken (keuken, toilet etc.), dan moet het duidelijk in de advertentie staan hoe vaak dat is en op welke dagen en/of tijdstippen. Maar dan nog steeds niet toegestaan privevertrekken binnen te gaan zonder duidelijke  (dus niet mondeling) toestemming van de gast.

 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf