Wat voor kortingen bied jij aan?

Sybe
Former Community Manager
Former Community Manager
Terneuzen, Netherlands

Wat voor kortingen bied jij aan?

Wat voor kortingen bied jij aan.jpg

 

Hoi allemaal,

 

We hebben het laatst gehad over gasten die onderhandelen, maar in deze thread zou ik dat graag eens willen omdraaien. Een korting aanbieden kan toch zijn voordelen hebben, en gelukkig heeft Airbnb meerdere tools die ons daarbij kunnen helpen!

 

Zo kun je speciale aanbiedingen sturen, promotiedatums instellen, of zelfs week- en maandkortingen toevoegen voor langere verblijven. Maar wat voor korting is nou slim om aan te bieden, en wanneer?

 

Wat voor kortingen bied jij aan? Hoe heb je de hoogte van de korting besloten, en hoe houd je het rendabel? Heb je kortingen voor bepaalde verblijven of periodes, of bied je geen korting aan?

 

Laat het me weten in de antwoorden hieronder! 

Sybe

 

P.S. Zorg dat je het Airbnb Kortingsbeleid ook doorgenomen hebt voor je een korting instelt.

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

19 Antwoorden 19
Germaine45
Level 2
Purmerend, Netherlands

Omdat ik na twee jaar “pauze” nu weer helemaal opnieuw begonnen ben op AIRBNB en ik snel boekingen en recensies wilde heb ik gebruik gemaakt van de korting 20% voor de eerste drie boekingen. Dit weekend ben ik zelf voor drie weken mijn huis uit en ik kreeg heel snel mijn eerste drie boekingen. Wel ben ik nu heel benieuwd of ik mijn huis schoon en heel aantref. Mijn angst is een beetje dat hoe goedkoper hoe minder nette gasten?! 
Twee jaar geleden had ik in anderhalf jaar tijd 38 (positieve) recencies met een 4,95. Toen eigenlijk nooit met korting gewerkt.  

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

@Germaine45 welcome back! 
wat leuk dat je weer begonnen bent. Mag ik vragen waarom je een nieuw account bent gestart ipv verder te gaan op je oude? Of ben je verhuisd?

Germaine45
Level 2
Purmerend, Netherlands

Ik had mijn oude account volledig Verwijderd in plaats van op pauze gezet. 

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Germaine45 
Lagere prijzen lokken inderdaad soms minder gewenste gasten. Zeker bij nieuwere listings. Heb je wel iemand die e.e.a. goed in de gaten houdt?
Foto's maken voor inchecken en bij check-out
Schades moeten gemeld worden bij Airbnb voordat een nieuwe huurder binnenkomt.

Germaine45
Level 2
Purmerend, Netherlands

Dank je wel voor de tips. Ik heb inderdaad even vlak van tevoren wat extra foto’s gemaakt met name van de witte bank en het nieuwe vloerkleed.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf