opstarten invullen airbnb

Opgelost!
Johanna844
Level 2
Voorschoten, Netherlands

opstarten invullen airbnb

Beste, 

Ik ben alles aan het invullen en loop toch tegen wat dingen aan. Ik wordt hier onzeker van en zou heel graag willen dat ik met iemand mijn airbnb gegevens zou kunnen doorlopen. Ik wil daar (eventueel) voor betalen. 

Ik kan geen juiste info vinden over de toeristenbelasting. 

BTW tarieven van wat is laag en hoog weet ik niet.

Ik zou gewoon het fijn vinden als iemand mij ingevulde airbnb even met mij wil doornemen. 

groetjes 

Beste Antwoord
Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

Hallo @Johanna844
Via Airbnb kan je een co-host aanvragen,  die je helpt met waar je onzeker over bent. 
@Mieke0is al jaren co- host, maar ik weet niet of ze tijd heeft. 
Verder kan een financieel adviseur je helpen met de opstart van je financiele administratie,  je BTW adviezen geven bv: heb je voldoende omzet (20.000 per jaar) om BTW te moeten betalen  en voorheffing te kunnen aftrekken? Zoniet dan  moet je KOR aanvragen. Zo'n adviseur is eenmalig even een uitgave, hij/zij bekijkt je totale financieële plaat,  maar dan kan je verder volgens zijn/haar adviezen aan de slag. Let dus op dat je echt iemand kiest die weet waar ie het over heeft, en dat is geen boekhouder  maar een fiscaal en financieel deskundige die je eenmalig adviseert. 
Wat betreft toeristenbelasting: wat je in jouw gemeente moet afdragen zou je moeten kunnen lezen op de website van jouw gemeente en anders even bellen. 

Ik ben  sinds 2012 host,  het heeft me een jaar gekost om alles goed uit te zoeken  omdat ik alles netjes en volgens de regels wilde doen en toen was Amsterdam nog niet zo streng als nu, maar het betekent wel dat ik nu (voor mijn situatie) weet waar ik aan toe ben en ook op de hoogte wordt gehouden van. veranderingen. 
Ik zou je ook adviseren om lid te worden van  onze FaceBook groep Airbnb Hosts Amsterdam,  ook voor hosts van buiten Amsterdam,  waar we elkaar bij ztaan met raad en daad> 
Succes! 

Beste antwoord in origineel bericht bekijken

3 Antwoorden 3
Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Welkom @Johanna844! Wellicht kunnen @Mirjam0 en @Mieke0 wat tips geven. 

-----

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Mirjam0
Level 10

Hallo @Johanna844
Via Airbnb kan je een co-host aanvragen,  die je helpt met waar je onzeker over bent. 
@Mieke0is al jaren co- host, maar ik weet niet of ze tijd heeft. 
Verder kan een financieel adviseur je helpen met de opstart van je financiele administratie,  je BTW adviezen geven bv: heb je voldoende omzet (20.000 per jaar) om BTW te moeten betalen  en voorheffing te kunnen aftrekken? Zoniet dan  moet je KOR aanvragen. Zo'n adviseur is eenmalig even een uitgave, hij/zij bekijkt je totale financieële plaat,  maar dan kan je verder volgens zijn/haar adviezen aan de slag. Let dus op dat je echt iemand kiest die weet waar ie het over heeft, en dat is geen boekhouder  maar een fiscaal en financieel deskundige die je eenmalig adviseert. 
Wat betreft toeristenbelasting: wat je in jouw gemeente moet afdragen zou je moeten kunnen lezen op de website van jouw gemeente en anders even bellen. 

Ik ben  sinds 2012 host,  het heeft me een jaar gekost om alles goed uit te zoeken  omdat ik alles netjes en volgens de regels wilde doen en toen was Amsterdam nog niet zo streng als nu, maar het betekent wel dat ik nu (voor mijn situatie) weet waar ik aan toe ben en ook op de hoogte wordt gehouden van. veranderingen. 
Ik zou je ook adviseren om lid te worden van  onze FaceBook groep Airbnb Hosts Amsterdam,  ook voor hosts van buiten Amsterdam,  waar we elkaar bij ztaan met raad en daad> 
Succes! 

Mieke0
Level 9

Hallo @Johanna844

Je kunt op je listing ergens een vinkje zetten voor een Ambassadeur; Airbnb wijst je dan een Ambassadeur toe; er zijn er 4 in NL. 

Mieke

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf