Op 30 dec heeft mijn gast gereserveerd en betaald voor 2 per...
Laatste reactie
Op 30 dec heeft mijn gast gereserveerd en betaald voor 2 personen. Nu hebben wij een 6 persoons huisje zijn er boven altijd e...
Laatste reactie
Superhosts zijn ervaren Hosts die zich inzetten om gasten ervaringen van hoog niveau te bieden. Zij hebben ervaring in gastvrijheid en communicatie en weten hoe ze aan de verwachtingen van talloze gasten moeten voldoen.
Een van de populairste manieren om Hosting te bevorderen is het maken van goede foto's van je huis met een gedetailleerde beschrijving, waarbij je je aanpast aan de verwachtingen van de gasten.
Wat voor advies zou je als Superhost aan Hosts geven die net zijn begonnen?
Ik hoor graag van jullie! 😃
Quincy
Hoi @Wim-En-Lia0, dankjewel voor het delen van je tips! Ik zorg ook altijd dat ik er bij ben wanneer ik mijn gasten ontvang. Ik geef ze dan een rondleiding zodat ze weten waar alles is.
Vervolgens sluit ik het af met "Als jullie vragen hebben, stel ze gerust via de app". Ik heb misschien 1 gast gehad die meerdere vragen stelde.
Hebben jullie op dit moment gasten? 😃
@ Klopt ja en wij vragen ook altijd of ze nog iets willen weten en dat ze ons altijd een berichtje mogen sturen.
Op dit moment hebben we 2 gasten uit Spanje en morgen hebben we een wissel en dan komen er 3 gasten uit Duitsland, de laatste voordat wij er weer even tussenuit gaan, dit keer naar de Italiaanse meren 🙂
@Quincy ik ben dan wel geen superhost maar deel graag mijn ervaringen. Ik scoor hoog op communicatie, en dat is een hele simpele. Als mensen boeken met een extra berichtje dan reageer ik daar gelijk op. Is het een 'kale' boeking dan stuur ik een bedankje voor de boeking met de uitnodiging om contact op te nemen als er vragen zijn.
Ik zorg dat het schoon is en er gezellig uitziet. Ik krijg wel eens commentaar op de netheid maar dat is verwachting vs realiteit : het oudste deel van het huisje is uit 1910 en dat is steeds verder uitgebouwd. Je ziet dus verschil in kozijnen, vloeren en materialen. Wij hebben gekozen om dat niet strak te trekken maar zo te laten, dat is de charme van opa's huisje. Soms heb je gasten die dat niet netjes vinden, helaas dan. Het staat in de tekst en is zichtbaar op de foto's, dus ik baal er wel van als dat in een review staat maar je voorkomt het niet. Ik ben nog bezig met een fotoboekje van de verbouwing zodat gasten kunnen zien wat we allemaal al gedaan hebben.
Ik las in de reacties iets over briefjes met regels: ik hou daar zelf ook niet van maar heb toch een lijst met huisregels. De meeste dingen vind ik common sense maar gasten kennelijk niet. Ik verbied dus toch een aantal zaken zoals je auto opladen via het stopcontact (is gebeurd en niet handig in een huis uit 1910), spullen drogen op de gaskachel (brandgevaar en al wel gebeurd), de dieren zonder overleg voeren of in de wei komen (ik ben aansprakelijk voor ongelukken) etc. Ik vind het jammer dat dit moet maar ja, het bleek nodig te zijn.
Verder zet ik altijd een welkomstpakketje neer van bijv zelfgemaakte jam en eieren van onze kippen of nog iets extra's uit de tuin bij een langer verblijf.
Wat herkenbaar, dat je op netheid niet maximaal scoort. Mijn tuinhuis is van hout en als het waait liggen een bladeren op het terras en in de zomer wandelt er weleens een hooiwagen langs het plafond. Tsja, dat is het buitenleven. Daar valt niet tegenop te poetsen. Geeft weleens een beetje gevoel van kom op....
Ik red me daaruit, mentaal gezien door te stellen: de gast heeft altijd gelijk. 🙂
@Ronald114 precies dat ja. Ik zit in het buitengebied naast een paardenboer. Dan heb je vliegen, dat is echt niet te voorkomen. Stadsmensen vinden dat niet leuk, maar kom op, als je in boerengebied een huisje boekt krijg je de insecten, mest en het hanengekraai er gratis bij. Toen ik een aantal jaren geleden 3-hoog in Haarlem woonde had ik dat ook niet. Hoort erbij op het platteland, maar soms heb je gasten die daarover zeuren. Hoe onterecht het ook voelt, je voorkomt het niet.