Annuleren wegens Covid-19

Thera15
Level 1
Sint-Niklaas, Belgium

Annuleren wegens Covid-19

Hallo

Ik heb in december reeds onze reis geboekt en dit bij twee Air bnb- locaties. Ik heb alles toen al betaald. Nu door de coronacrisis zien we het niet zitten om naar het VK te trekken waar we een bnb in Wales en één in London hebben geboekt. De annuleringsvoorwaarden door Covid-19 zijn maar geldig tot 30 juni en onze vakantie is gepland van 25 juli tot 5 augustus. Ik zou toch graag alles annulering en een volledige terugbetaling willen. Ik heb reeds meer de hosts bericht maar zij kunnen mij blijkbaar niet helpen. Ze zeggen dat ik rechtstreeks met de organisatie Airbnb contact moet opnemen, maar ik vind nergens een mailadres of telefoonnummer. Kan iemand mij helpen aub??? Mijn mailadres is **[Persoonlijke informatie verborgen vanwege veiligheidsredenen]

9 Antwoorden 9
Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Thera15, ik denk dat je host gelijk heeft. Je zult contact met Airbnb moeten opnemen via +32 2808 6723. Houd er wel rekening mee dat het op dit moment waarschijnlijk erg druk is op de klantservice afdeling. Het kan zijn dat je even in de wacht zult staan. 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Wesley133
Level 2
Waregem, Belgium

@Quincy 
Is dit het juiste nr voor Belgie +3228086723?

Heb hier naar gebeld en het kwam verdacht over: sprak slecht Engels en kon niks terugvinden van gegevens (3x gsmnr en naam doorgegeven) waardoor ik het zaakje niet betrouwde en dus heb ingehaakt na een tijdje. Dit om oplichting te voorkomen. Je kan dit nr ook nergens anders terugvinden. Kan je hier meer info over geven?

 

Alvast bedankt

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Wesley133 

Dit Tel. nummer staat inderdaad op de Belgische Airbnb website.

Maar je wordt doorgeschakeld naar een medewerker, die elders ter wereld je vraag beantwoord, en dat kan ook iemand zijn die niet erg goed engels spreekt....

Emiel1_0-1602618378089.png

 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Wesley133, dat is erg vreemd. Ik weet wel dat het klantenservice team voor Airbnb Nederland/België inkomende gesprekken soms naar een Engelstalig persoon doorschakelt wanneer het bijv. te druk is. 

 

Je zou eventueel dit kunnen proberen https://www.airbnb.be/help/contact-us/message 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Wesley133
Level 2
Waregem, Belgium

Het is toch echt moeilijk iemand te bereiken van air bnb ... 

ik ga even kort de situatie uitleggen:

ik heb dus voor volgend jaar een reis geboekt en had gekozen zoals altijd om te betalen via voorschot. Nu zie ik dat het volledige bedrag van mijn rekening is gegaan. Ik heb al proberen bellen maar geen succes dan maar via air bnb support gemeld en daar kan men ook niet helpen met dat het om een fout gaat in het systeem ofzo en dit door een andere dienst moet opgelost worden. Alleen is het wel zo dat ik al 2 keer melding heb gekregen dat de zaak gesloten is ...

ik krijg niks van uitleg of info en kan niemand bereiken terwijl dit echt wel om een pak geld gaat.

Het is echt frusterend aan het worden want alles loopt goed om te boeken maar als er een probleem is sta je daar ...

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Wesley133 

De klantenservice van Airbnb zal je niet kunnen helpen, zoals je hebt gemerkt wordt je van het kastje naar de muur gestuurd, en daar klagen veel mensen over.

Ik begrijp dat je in termijnen kon betalen, maar dat gehele bedrag is afgeschreven. Als je het via creditcard hebt betaald, kun je bij creditcard-bedrijf aangeven dat het een betwiste transactie is en verzoeken het bedrag (deels) terug te boeken. Maar dan loop je het risico dat de boeking wordt geannuleerd. En anders gewoon zo laten.

Wesley133
Level 2
Waregem, Belgium

@Emiel1 thx voor de reply.

is inderdaad met de mastercard/ creditcard betaald. Had al zitten denken om de reis te annuleren zodat het bedrag terug gestort gaat worden en dan onmiddellijk te herboeken ...

In de hoop dat het dan wel via voorschot gaat verlopen. Alleen als je annuleert komt dan de geannuleerde periode direct terug open te staan of als te boeken? De persoon met wie ik chatte via de support zei dat hij zag dat er een probleem in het systeem moet geweest zijn dus neem je aan dat ze dit normaal gezien zouden oplossen ...

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Als je annuleert, kijk dan eerst goed naar de annuleringsvoorwaarden die aan deze reservering is gekoppled om na te gaan of je alle geld wel terug krijgt. Overigens als je annuleert krijg dat (als het goed) eerst te zien voordat je annulering definitief bevestigd . Het schijnt overigens vrij lang te duren voordat je het geld terugkrijgt, dus mocht je limiet op de card in zicht komt.....

Bij annering worden data meteen weer vrijgegeven voor nieuwe boeking. Maar zorg ervoor dat je niet van de "regen in de drup" komt ! Beter een vaststaande boeking die (per abuis) geheel betaald is, dan helemaal geen boeking en/of kosten kwijt door annulering of een nieuwe boeking met hetzelfde probleem !

 

Wesley133
Level 2
Waregem, Belgium

@Emiel1  

ik kan tot 7 dagen voor aanvang van de reis annuleren en ontvang de volledige restitutie (incl. alle kosten)

ik ga er eens over nadenken wat ik ga doen maar zoals u daarnet aanhaalde beter een vast staande boeking dan geen ... thx alvast voor de info

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf