Annuleren

Opgelost!
Ivo451
Level 1
Schinnen, Netherlands

Annuleren

LS 

 

We hebben voor de zomervakantie 3 reserveringen bij airbnb’s in de VS. Vanwege de nog altijd aanwezige onzekerheid door corona hebben we alleen maar geboekt met gratis annuleren. We staan op het punt nog meer verblijven te boeken maar...
Nu staat in de voorwaarden van airbnb “Gasten krijgen de servicekosten van Airbnb niet terugbetaald, als ze de afgelopen 12 maanden al drie keer de servicekosten hebben teruggekregen” betekent dit dus dat je vanaf de 4e reservering niet meer gratis kan annuleren? 



1 Beste Antwoord
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Ivo451 

"gratis annuleren" bestaat niet.

Wat je bedoeld is accommodaties die geboekt kunnen worden met de optie "flexibel" als annuleringsvoorwaarden. Details: https://www.airbnb.nl/home/cancellation_policies#flexible

Deze kunnen tot 24 uur voor aankomst worden geannuleerd met volledige terugbetaling,  met dien verstande dat de Airbnb Servicekosten max. 3 keer per 12 maanden worden terugbetaald.

Beste antwoord in origineel bericht bekijken

8 Antwoorden 8
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Ivo451 

"gratis annuleren" bestaat niet.

Wat je bedoeld is accommodaties die geboekt kunnen worden met de optie "flexibel" als annuleringsvoorwaarden. Details: https://www.airbnb.nl/home/cancellation_policies#flexible

Deze kunnen tot 24 uur voor aankomst worden geannuleerd met volledige terugbetaling,  met dien verstande dat de Airbnb Servicekosten max. 3 keer per 12 maanden worden terugbetaald.

na een boeking geannuleerd te hebben als verhuurder in je eigen accommodatie wat kun je dan verwachten?

wordt je dan geweerd op platform om te verhuren?

 

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Coba12 

 

Als je als verhuurder een boeking annulleerd, dan krijg je "straf" van airbnb, oa op die data kun je niet opnieuw via Airbnb verhuren en  meer:

https://www.airbnb.nl/help/article/990/sancties-voor-het-annuleren-van-reserveringen-door-de-host

 

Als je te vaak annuleerd is,dat zal Airbnb je account opschorten of zelfs deactiveren.

 

 

Michéle8
Level 1
Ostend, Belgium

Hallo..ik heb vr augustus 2 boekingen die geannuleerd zijn..en zo komt het hoogseizoen augustus nu vrij van 15 aug..dit is balen dus

mijn vraag nr jullie mensen is..welke annulerings optie stel ik best in? Hoe doen het de meeste onder jullie om die annuleringen te vermijden?

gelieve mij de goeie tips te geven aub

hartellijk dank

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Michéle8 
Ik heb de voorwaarden op streng staan.  Je hebt gelukkig nog 4 weken de tijd om de dagen gevuld te krijgen. Dat zal vast wel lukken omdat je gasten met de auto kunnen reizen

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Ik heb de annuleringsvoorwaarden ook op streng. 

Ik werd er onrustig van dat mensen zo kort van te voren nog konden annuleren. Ik wil graag zekerheid en heb na de aanpassing naar streng, geen vragen of klachten gehad

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Ja het is eigenlijk wel het beste maar krijg je daardoor dan ook niet minder reserveringen?

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Nee ik heb nergens last van gelukkig 😊

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf