Bieden jullie extra diensten aan?

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Bieden jullie extra diensten aan?

Quincy_0-1635433800024.jpeg

 

Hallo allemaal,

 

Het verwelkomen van reizigers en hen voorzien van comfortabele accommodatie is een gemeenschappelijk doel voor alle hosts.

 

Sommige hosts vermelden dat zij andere diensten aanbieden of zouden willen aanbieden, zoals het bereiden van maaltijden, verhuur van fietsen, kajaks of andere uitrusting, of het ophalen en afzetten van reizigers bij het treinstation tegen een extra vergoeding. Hoewel ik in de andere community's heb gelezen dat het aanbieden van dergelijke diensten soms afhankelijk kan zijn van plaatselijke regelgeving, zou ik dit graag met jullie willen bespreken.

 

Bieden jullie extra diensten aan je gasten aan of ben je van plan dit misschien in de toekomst te doen? Wat voor soort service zou volgens jou een nuttige aanvulling zijn op een verblijf?

 

Ik ben benieuwd naar jullie meningen en ervaringen over dit onderwerp!

 

Quincy

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

22 Antwoorden 22
Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

Op Curacao help ik gasten met het vinden van de juiste duikinstructeur, boottocht, autoverhuurder, gids, restaurants en andere uitstapjes. Die dienstverlening is gratis.

Tussentijdse schoonmaak en linnen wissel bied ik aan tegen vergoeding

Via m’n manager bied ik ook aan om de eerste boodschappen te doen. Handig als gasten laat aankomen met het vliegtuig.
Sowieso staat er koud bier, frisdrank en water in de koelkast. Dat is gratis, samen met fruit, kruiden, olie, koffie, thee etc.

In Nederland bied ik betaalde taxiservice van/naar Schiphol en fietsverhuur aan. 1x voor ontbijt gezorgd, dat doe ik niet meer; veel teveel werk. Ophalen van de trein hier in het dorp is gratis.
Tegen vergoeding (volgens calculatie Nibud) kunnen gasten gebruik maken van wasmachine en droger.
Ook wel een grote bos rozen gekocht voor een huwelijk.

Een begin voorraad koffie, thee, suiker, zout, kruiden, olie etc wordt gratis verstrekt

Ik bied gratis vroege check-in en late check-out aan als het schema het toelaat.

Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

Het is duidelijk dat hier echt gastvrije en betrokken  hosts aan het woord zijn die er alles aan doen om hun gasten een goed gevoel willen geven. Daar  kan Airbnb trots op zijn!
Aan de andere kant: welk ander verhuurplatform zorgt er  voor dat hosts met elkaar in contact kunnen komen,  met elkaar van gedachte kunnen wisselen en van elkaar kunnen leren? Dat is een heel mooi aspect van Airbnb! Zij leren daardoor ook van ons wat er leeft onder de hosts en de gasten.

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Dit heb je mooi geregeld @Bob297! Dus je hebt een manager in Curaçao die alles voor je verzorgd? Heb je ook een manager in Nederland? 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Quincy Onze manager zorgt voor het onderhoud/ reparaties en ontvangst van de gasten.
Marketing doe ik zelf.

In NL ben ik zelf de manager 🙂

Anne10636
Level 2
Ghent, Belgium

Poging 2

 

dag allemaal. 

we verhuren ons tweede verblijf. Ons appartementje aan de zee. Het is ingericht voor ons persoonlijk comfort waar de gasten mee van genieten. 

een zeer uitgebreide kruidenkast en ontbijtkast. 
een barista hoek. Koffiemaler, melkschuimer, mokapot. (De koffie brengen ze zelf mee, ik zet wel een startershoeveelheid klaar. Niets is zo vreselijk om je ochtend te starten en je bent de koffie vergeten. Thee is er ook. 
 Afwasmachine tablets, Britta filter edm. 

 

Ze brengen wel zelf hun lakens, handdoeken, edm mee. Op die manier hou ik het haalbaar voor zowel mezelf als het tarief. 

 

Wat rekenen we extra aan:

poetsen ( ik doe telkens een grote voorjaarsschoonmaak omdat ik zelf last heb van allergieën en weet hoe belangrijk het is dat alle stof weg is) 

 

als ze iets vergeten zijn vraag ik heb om een verzendlabel aan te maken bij Bpost of PostNL. Ze sturen het door via de Airbnb en ik verzend het pakketje. Dat bespaart me vooral tijd. 



 

 

Ah ja

 

checkin en checkout: 2 pm
als ze vragen om voor 2 in te checken is dat meestal wel ok. Zeker als ze van ver komen. Wanneer de communicatie goed verloopt biedt ik ze vaak aan om tot de avond te blijven zodat ze nog kunnen genieten van de dag. Of families met kleine kinderen moeten zich dan niet in de stress werken om

tijdig uit te checken. 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Dit heb je allemaal goed geregeld @Anne10636 😃

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Als de bezetting het toelaat dan is gratis late checkout en werkt checkin gratis mogelijk. 

Omdat hier een vervoersmiddel echt hard nodig is adviseer ik mensen die met de trein komen een fiets te huren. 

Ik heb een keer een stel gehad met verbrandde wieltjes van een rolkoffer die samen op  1 fiets waren. Had aangeboden om ze naar het station te brengen maar dat wilden ze niet. 

 

Verder zorg ik voor een flesje bruiswater en Prosecco en alles wat je nodig hebt voor een paar dagen ( veel handdoeken, vaatwasblokjes, koffie, thee, mini shampoo e.d.)

En als ze willen voorzie ik ze van dat  persoonlijk advies. Een infomap heb ik wel maar een gezin uit Duitsland wil andere dingen doen of zien dan een groep Nederlandse zussen 😊

Met fietsverhuur ben ik nog bezig want de omgeving is er zeer geschikt voor. 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf