Co-host

Mieke0
Level 9
Amsterdam, The Netherlands

Co-host

Als co-host en superhost in Amsterdam werd ik vandaag overvallen door het bericht dat Airbnb van plan is vanaf 31 juli de communicatie tussen co-host en gast stop te zetten.

Als co-host steun ik de host en ben er eerder bij om de gasten te helpen; vragen te beantwoorden zodat ze sneller een beslissing kunnen nemen.

Vaak binnen in een uur heb ik de vragen om informatie beantwoord. 

Dit kan de helpdesk een hoop meerwerk gaan opleveren en het is ook een onvriendelijke actie naar de gasten en kan als een boemerang gaan werken voor Airbnb.

Weet iemand waar dit op gebaseerd is? Waarom wordt zo'n ingrijpende beslissing zonder overleg genomen en krijgen  we slechts 14 dagen de tijd om ons voor te bereiden.

@Mieke de Graan uit Amsterdam

@Mirjam Boelaars

@Mirjam0 

@Mieke0 

 

4 Antwoorden 4
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Mieke0 

Ik las op de engelstalige community dat het een fout opgesteld  bericht was en dat een nieuw is gestuurd ?

 

Mieke0
Level 9
Amsterdam, The Netherlands

dank Emiel@

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands
Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Mieke0, van wat ik vernomen heb is dat de verandering betekent dat de mogelijkheid voor hosts om Co-Hosts berichten te sturen binnen de Airbnb app zal worden verwijderd (maar je kunt nog steeds contact opnemen met de Co-Host via e-mail, telefoon of sms).

 

Er worden echter geen wijzigingen aangebracht in de manier waarop de Co-Host berichten kan versturen aan gasten. 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf