Feestmaand: Interview met Daniel, lid van de Adviesraad voor Hosts

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Feestmaand: Interview met Daniel, lid van de Adviesraad voor Hosts

Quincy_0-1670521292171.png

Hallo allemaal, 

 

Nu 2022 ten einde loopt, en de feestmaand in volle gang is, willen we deze maand vooral aandacht besteden aan het verspreiden van vreugde in het Community Center, het leggen van contacten en het leren over elkaar, waar ook ter wereld. Met dat in gedachten willen we graag we graag een Spotlight delen met jullie. 

 

Zeg hallo tegen @Daniel1651 die ons niet alleen vertelt hoe hij een verhuurder op Airbnb is geworden, maar ons ook een bredere kijk geeft op wat het voor hem betekent en hoe de Airbnb Adviesraad voor Hosts werkt. Bedankt Daniel dat je ons wat van je tijd gaf om meer te weten te komen over jou en het werk van de Adviesraad voor Verhuurders!

 

Hoe ontdekte je Airbnb en wat motiveerde je om te beginnen met het verhuren van gasten?

 

In 2012, midden in de economische crisis en zonder baan, liet mijn man mij een krantenartikel zien over Airbnb. Zoiets als "vreemden in je huis ontvangen"?

 

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het idee meteen afwees: Ik had geen zin om vreemden te ontvangen via internet! 

 

Gelukkig (en uit noodzaak natuurlijk) was mijn terughoudendheid van korte duur. Eduardo maakte mijn profiel aan en een paar dagen later ontvingen we Ivano en Marlene, een heerlijk stel dat perfect aansloot bij wat mijn volgende Airbnb-verhuurervaringen zouden worden.

 

Zo begon mijn avontuur als verhuurder dat me meer dan duizend positieve beoordelingen op het platform en honderden anekdotes en mooie ervaringen heeft opgeleverd.

 

Je bent zonder twijfel een succesvolle verhuurder, welk aspect van het verhuren denk je dat iedereen zich bewust moet zijn als je begint en wat denk je dat consequent gedaan moet worden?

 

Host zijn is de deuren van je huis openen voor mensen die je niet kent en aan wie je het beste van jezelf en de ruimtes die je aanbiedt, wilt geven.

 

De roeping van dienstbaarheid en de geest van gastvrijheid is ongetwijfeld wat elke gepassioneerde host moet bezitten om succesvol te zijn.

 

Ik ben al 8 jaar achtereen Superhost en dat betekent veel inspanning en werk. Het betekent verantwoordelijk zijn voor belangrijke en gelukkige momenten in het leven van onze gasten en het is echt de moeite waard om een positieve en onvergetelijke ervaring te creëren. 

 

Ik geloof erin ons in hun schoenen te verplaatsen en een ervaring te bieden die onze ruimtes overstijgt: Ik heb het over gastvrijheid, maar ook over de voortdurende verbetering van onze woningen door een constante investering die weerspiegelt wat wij zouden willen aantreffen als wij degenen zijn die reizen.

 

Quincy_0-1670522936959.jpeg

 

Toen Airbnb je vroeg om deel uit te maken van de Adviesraad voor Hosts, wat motiveerde je om te accepteren? 

 

Als host die al tien jaar bij Airbnb werkt, heb ik altijd gedacht dat de grote uitdaging van het bedrijf was om te groeien met behoud van haar oorsprong, waarden en filosofie. 

 

Daarom twijfelde ik geen seconde toen ik de kans kreeg om toe te treden tot de Adviesraad voor Verhuurders, net als toen ik begon samen te werken als ambassadeur en andere leden hielp hun eerste stappen op het platform te zetten.

 

Kortom, de mogelijkheid om mijn ervaring in de wereld van hosting te delen en deel te nemen aan de groei van de community is een grote verantwoordelijkheid die ik met trots en toewijding op me neem.  Ik ben ervan overtuigd dat een betere wereld mogelijk is als we in staat zijn elkaar te respecteren en te groeien in onze verschillen.

 

Leg ons uit wat de taak van de leden van de Host Adviesraad inhoudt

 

Het Adviesraad voor Hosts bestaat uit 24 leden van verschillende nationaliteiten en met meer dan 129 jaar opgebouwde ervaring in de wereld van de gastvrijheid. Onze taak is om advies en aanbevelingen te geven aan Airbnb over belangrijke kansen en kwesties die onze unieke perspectieven vereisen. 

 

Er worden regelmatig vergaderingen van de Adviesraad voor Hosts gepland en wij werken door, geven waar nodig advies suggesties die het beste de behoeften van onze community weerspiegelen.

 

Daarbij houden we niet alleen rekening met ons brede scala aan ervaringen met verschillende culturele achtergronden, maar ook met de gevoelens van de gastgemeenschap zoals die tot uitdrukking komen via de verschillende communicatiekanalen, zoals het Communitycentrum, de lokale gastclubs of de workshops die over specifieke onderwerpen worden gehouden.

 

Quincy_1-1670522962143.jpeg

 

Waar heb je de afgelopen maanden aandacht aan besteed?

 

De agenda van de Adviesraad omvat verschillende gebieden waarop wij voortdurend actief zijn. Onderwerpen als duurzaamheid of de toegankelijkheid van onze woningen staan centraal in de suggesties en aanbevelingen waar we vaak bij betrokken zijn.

 

Een ander belangrijk hoofdstuk is de inzet om steeds veiligere ruimtes te creëren en een voorbeeld hiervan is de "Gids over hoe je (nog) meer inclusieve hosts kunt zijn", die onlangs in het Resource Center is gelanceerd met medewerking van de bestuursleden. 

 

Ons werk omvat ook een bijdrage aan Airbnb.org, een non-profit organisatie die zich richt op het helpen van mensen om hun ruimtes te delen in moeilijke tijden, in het bijzonder met de huidige humanitaire crisis in Oekraïne. Ik moet benadrukken dat de reactie van de verhuurders ongelooflijk was en een van de vele tekenen van solidariteit en empathie is die deze community kenmerken.

 

Als het gaat om lanceringen en nieuwe producten, dragen wij voortdurend suggesties en aanbevelingen aan die de gevoelens van de community verwoorden en ons in staat stellen verbeteringen voor te stellen voor de huidige en toekomstige uitvoering ervan.

 

Je hebt een grote verantwoordelijkheid als lid van de Adviesraad, hoe zie je de Airbnb Host Community, en hoe denk je hen te kunnen helpen vanuit jouw positie?

 

Het Airbnb host community is een van de sterkste onderdelen van Airbnb en de feedback die zij dagelijks geven is van onschatbare waarde voor het bedrijf. Alleen verhuurders kunnen ervoor zorgen dat Airbnb blijft wat het is en daarom is het zo belangrijk dat we allemaal blijven bijdragen aan de groei ervan. Niet alleen in de roeping van service aan onze gasten, maar ook in de kritische opbouw van onze toekomst als verhuurders.

 

Vanuit mijn positie hoop en wens ik bij te dragen aan de doelstellingen van een bredere, meer diverse en respectvolle gemeenschap, waar verhuurders en gasten de waarde van de ontmoeting met de ander erkennen, waardoor de wortels van Airbnb worden teruggewonnen en we ons allemaal thuis voelen, waar we ook gaan.

 

Op dezelfde manier, op dit moment en als voorbeeld, richt ik me op het bestuderen van en investeren in faciliteiten en infrastructuur om de milieu-impact van toeristische accommodatie activiteiten te verminderen. Ik probeer die kennis over te dragen en te delen met andere leden van de gemeenschap wanneer dat nodig is.

 

Tot slot, voor alle duidelijkheid, onze rol als leden van de Adviesraad voor hosts is het geven van duidelijke, eerlijke en constructieve adviezen, een taak waar ik erg trots op ben en waar ik me voor inzet.

 

En tot slot, hoe is je leven veranderd sinds je bent begonnen met hosten?

 

Ik zeg altijd dat ik een leven had vóór Airbnb (inderdaad, als fiscaal jurist) en dat mijn werk als host zelfs de manier waarop ik de wereld zie heeft veranderd.

 

We zijn gewend aan negatief nieuws over menselijk gedrag en we zijn ons er niet altijd van bewust dat we omringd zijn door prachtige mensen die de moeite waard zijn om te leren kennen. Dat is de grootste les die mijn gasten mij hebben geleerd.

 

Ik heb geleerd dat zolang je vertrouwen geeft, je het ook ontvangt. Alles wat je geeft, komt terug in de vorm van sympathieke verhalen en vriendschappen die elke dag groeien. 

 

Mijn gasten kunnen aankomen als volslagen vreemden en vertrekken als echte vrienden. De praatjes, de koffie (en niet te vergeten het biertje dat af en toe wordt gedronken) en de kleine diners in de typische "guachinches" van mijn eiland zorgen altijd voor heel bijzondere ontmoetingen. Zo ben ik naar het huwelijk van Ana en Marnix in Duitsland geweest, heb ik gedineerd bij Ronny en Katrin in Ierland, heb ik vakantie gevierd bij Carlo en Maria in Italië, om maar een paar van de vele onvergetelijke belevenissen te noemen...

 

Ik zou nog honderden prachtige ervaringen met mijn gastvrienden over de hele wereld kunnen opnoemen!

 

————————————————————————————————————————————

En dat was het, we hopen dat jullie het prettig en interessant vonden om te lezen. Dank je @Daniel1651 dat je ons wat van je tijd hebt gegeven om meer over jou en het werk van de Adviesraad voor Hosts te weten te komen.

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

6 Antwoorden 6
Daniel1651
Host Advisory Board Member
Santa Cruz de Tenerife, Spain

Dank voor het delen @Quincy !
Het is mijn genoegen om deze woorden te delen met de Nederlandse hosts.
Trouwens, ik heb goede vrienden daar wonen…


Diede en Pedro, een leuk stel dat elk jaar terug komt en tijdens hun eerste verblijf in Tenerife verrast werden door de pandemie. We hebben ondanks (of misschien wel dankzij) de quarantaine een hele fijn tijd gehad samen: zo speelden tennis we en sportten we veel in de tuin.


Diede is Nederlands en Pedro Spaans. Elke keer dat zij naar Tenerife komen drinken we een paar biertjes samen. Nou ja, biertjes, picknick, lunch en diner. En ik moet iets opbiechten: tijdens een van mijn laatste reizen verbleven Pedro en Diede in ons huis en ontvingen de gasten.

 

Met andere woorden, het zijn super gast-vrienden die luxury hosts werden toen wij op reis waren! 😍😍

 

Hier zijn Edu, mijn man,  Diede, Pedro en ikzelf, een warme kerst aan het vieren op Tenerife.Hier zijn Edu, mijn man, Diede, Pedro en ikzelf, een warme kerst aan het vieren op Tenerife.

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Daniel1651, nogmaals bedankt voor je interview met ons! Wat een leuk groepje vrienden heb je opgebouwd! Ook wel erg mooi dat jullie elkaar ontmoeten wanneer ze op bezoek zijn in Tenerife 😊

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Daniel1651
Host Advisory Board Member
Santa Cruz de Tenerife, Spain

Ik zeg het je, @Quincy .

Vreemdelingen worden vrienden!

In het interview noemde ik Anna en Marnix, wiens huwelijk ik bijwoonde... Toevallig waren ze deze week ook hier op bezoek om ons voor te stellen aan hun zoon Fedde. De kleine jongen -ik noem hem mijn petekind- weet al dat hij gratis overnachtingen heeft op Tenerife!

Mooi beschreven! Dat stuk van vertrouwen geven en terugkrijgen werkt normaal goed. Alleen er hoeft maar 1 rotte appel tussen te zitten waardoor je veel stress kunt ervaren. Dit tegenhouden lijkt me onmogelijk voor Airbnb. Wel merk ik dat Airbnb niet veel geeft om dit soort issues en dat er veel mis is met customer service, jammer. 

Daniel1651
Host Advisory Board Member
Santa Cruz de Tenerife, Spain

Hoi @Rob9677 , ja, zoals je zegt zijn er altijd rotte appels, maar laten we in de feestmaand al die goede gasten bedanken die leuke anekdotes achterlaten. En natuurlijk moeten we altijd blijven werken aan een community van Hosts en gasten die steeds verantwoordelijker wordt en afgestemd is op de waarden die we willen bevorderen. Warme groeten uit Tenerife en het allerbeste.

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

@Rob9677 wat @Daniel1651, heeft beschreven, heeft bovendien voor mij ook altijd erg goed gewerkt Host zijnde 🙂

 

Rotte appels zul je overal helaas wel hebben, lijkt mij, en gelukkig is het ook een klein percentage, want het grootste gedeelte gasten zijn hartstikke vriendelijk en respectvol 🙂

 

 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf