Hallo allemaal,
Nu het jaar ten einde loopt, nemen vele...
Laatste reactie
Hallo allemaal,
Nu het jaar ten einde loopt, nemen velen van ons de tijd om na te denken over hoe de afgelopen 12 maande...
Laatste reactie
Hi,
ik heb een dilemma. Een Amerikaanse gaste heeft bij mij gehuurd. Is gister vertrokken. Vanaf dat ze aankwam was ze onbeschoft en niet voor rede vatbaar. Ikzelf was op vakantie, een co-host die ook in het verhuurde huis woont nam het over. De intake werd door een 2de gast ontvangen, die eerder arriveerde. Toen de dame in de avond arriveerde verwachtte ze een rode loper ontvangst. Onze Co-host werd uit haar bed gebeld en geschreeuwd. Ze heeft de dame proberen te woord te staan, maar die was in alle Staten en had vele problemen. Ik heb de dame de volgende dag gebeld, maar ook tegen mij was ze onredelijk, schreeuwde en luisterde niet. Wij hebben bijv. heaters bij de douche hangen, daar komt warm water uit (Curaçao), maar deze dame wilde heet water, ze ging niet betalen als ze geen heet water had ( water en Electra worden hier extra afgerekend) Ik gaf aan dat er ook een boiler beschikbaar was, dat alleen de stekker in het stopcontact gedaan moest worden. Gister bij de uit-check bleek dat ze van deze optie geen gebruik heeft gemaakt. Ik heb haar meteen een waarschuwing gegeven, dat wij niet gediend zijn als er op deze manier tegen ons geschreeuwd wordt.
Ze heeft gedurende de ruime week regelmatig lopen schreeuwen in het appartement. Bij de uitcheck vragen wij om de vaat afgewassen te hebben(er is een afwasmachine beschikbaar) vuilnis de container en bezemschoon het appartement achter te laten. Dat heeft ze niet gedaan, het lijkt erop dat ze helemaal niet heeft afgewassen….. rest ook niet gedaan. Ze heeft water en Electra contant afgerekend en is vertrokken.
Er waren meer issues, maar hier laat ik het even bij.
Nu is ze lid van airbnb sinds 2014. Maar ze heeft geen enkele recensie. Dat vind ik vreemd. Nu verwacht ik dat ze door haar grote mond overal problemen zoekt, hoop stennis gaat maken en intimideren, doet wat ze wil, en hoopt dat de gastheer bang is voor een slechte recensie, dus dat de gastheer vooral niet het initiatief neemt om een recensie over haar te schrijven. Zo blijft haar bladzijde leeg. Echter, ik vind dat andere hosts moeten worden gewaarschuwd voor deze dame, dat men weet wat voor dame het is. Daar zijn de recensies voor. Ik wil haar graag 1-en geven om dat duidelijk te maken. Maar als ik een recensie indien, gaat ze mij ook negatief beoordelen en verlies ik wellicht mijn superhost status, risico dus. Hoe kan ik in het huidige systeem van recensies hier juist in handelen??
Superhost Rob
De gast kan je recensie pas lezen als deze (of beide recensies) gepubliceerd is/zijn.
Dus je lunt schrijven wat je wilt, de inhoud kan haar recensie niet beinvloeden.
Wel kan ze later (evt) commenteer geven op de recensie (en omgekeerd kun je dat zelf ook (evt.) doen op haar recensie)
De gast krijgt volgens mij een melding dat er een recensie is geschreven en wordt uitgenodigd om dat ook te doen. Ik loop het risico om mijn status van superhost kwijt te raken. Dus schrijf ik maar geen reactie, terwijl dat juist wel zou moeten.
Of de gok wagen en op het uiterste van de 2 weken een recensie indienen met de hoop dat zij te laat is.
Had ik zelf ook al bedacht. Maar ik wil hiermee aangeven dat het systeem onrechtmatig wordt gebruikt door dit type mensen. Er hoort ook een vangnet voor de verhuurders te zijn.
De verhuurders zijn het vangnet voor andere huurders.
Je zou kunnen wachten tot de laatste paar uur om een review te plaatsen.
Een lastig dilemma. Na een negatief review loop je het risico dat ze hun beklag doen bij Airbnb over vermeende gebreken of risico's.
Airbnb kiest dan heel vaak de kant van de klager en kan zomaar je advertentie blokkeren. verantwoordelijken bij Airbnb zijn dan niet bereikbaar.
Een slecht systeem
Ik heb op de laatste dag een recensie voor deze dame ingediend.