Het ergste week sinds ik (super) host ben

Opgelost!
Patricia3617
Level 10
Zutendaal, Belgium

Het ergste week sinds ik (super) host ben

Hallo Allemaal, 

Ik heb de meest verschrikkelijke week achter de rug met gasten , en ik moest niet op de steun van Airbnb of Aircover rekenen , integendeel ik moet die gasten nog vergoeden ook .. Walgelijke praktijk dat Airbnb in stand houd bovenop.. Ik kap ermee, ben klaar, I,m done

Patricia3617_0-1742900606356.png

Nu mijn vraag is , als ik mijn account vandaag verwijderd , wat gebeurt er met mijn lopende boekingen ?

Dankjewel voor jullie raad ..

grtjes Patricia

Beste Antwoord
Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Patricia3617, wat vervelend zeg! Wat is er gebeurd? 

Ik las overigens in het helpcentrum dat je niet zomaar je advertentie kunt verwijderen als je nog aankomende boekingen hebt. 

"Je kunt je advertentie niet definitief verwijderen als je nog aankomende boekingen hebt

Je kunt je advertentie altijd voor een vaste periode of voor onbepaalde tijd verbergen, maar definitief verwijderen kan pas nadat alle boekingen zijn afgerond. Je kunt ook alle bevestigde boekingen annuleren, maar dan zijn wel de annuleringskosten voor hosts en andere gevolgen van toepassing."

-----

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Beste antwoord in origineel bericht bekijken

6 Antwoorden 6
Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Patricia3617, wat vervelend zeg! Wat is er gebeurd? 

Ik las overigens in het helpcentrum dat je niet zomaar je advertentie kunt verwijderen als je nog aankomende boekingen hebt. 

"Je kunt je advertentie niet definitief verwijderen als je nog aankomende boekingen hebt

Je kunt je advertentie altijd voor een vaste periode of voor onbepaalde tijd verbergen, maar definitief verwijderen kan pas nadat alle boekingen zijn afgerond. Je kunt ook alle bevestigde boekingen annuleren, maar dan zijn wel de annuleringskosten voor hosts en andere gevolgen van toepassing."

-----

Patricia3617
Level 10
Zutendaal, Belgium

dankjewel Quincy😐

Wel Quincy, voorbije maandag komen gasten aan, ze zijn er pas 2 uren ,ik krijg bericht de verwarming is in panne , ik neem per direct contact met een hersteller, die kan pas s,andersdags komen op de eerste uur wel ,8u ,dag 2,  die hersteller komt kijkt en zegt, dat is niet voor mij, ik kan dit niet maken , in de namiddag komt een tweede man kijken , hij vind het probleem, maar moet terug komen met zijn stukken.. S,avonds krijg ik bericht van de gasten dat hersteller 2 gebeld heeft, ik vraag wanneer komt hij ? De gasten antwoorden niet , ik stel mijn vraag opnieuw, en daar krijg ik de volle laag van die vrouw , het is mijn verwarming, mijn appartement, mijn probleem, ik verpest hun vakantie, hun rust en er is geen verwarming, ik antwoord en vraag vriendelijk om te bedaren ,  dat ik juist alles aan doet om hun verblijf aangenaam te maken met verwarming  .. , dag 3 ik hoor niets de hele dag, de hersteller verteld me dat hij niet binnen mocht,de vrouw zegt dat het uiteindelijk wel te doen is zonder verwarming, in het zuiden van Spanje met de zon.. ik ben kwaad want ja die boiler moet gaan zoals hoort voor hij volledig kapot ga , maar klant is Koning dus laat ik ze met rust,4dagen erna (gisteren avond) , bericht de vrouw heeft geen warm water meer.. ik  heb zelf geen tijd om te reageren,ze dient tegelijkertijd  in air cover een claim ..en annuleerd de reservatie , ik wordt dus veroordeeld 30% van die week terug te betalen,+ 100,% van de 3 resterende weken dat ze geboekt hadden+ De kuiskosten want het is er vuil ,(  doeeeiii bij mij is het ook vuil na een week als ik niets afkuis..) m a w / ik moet  een boeking terug betalen en ik blijf achter met een totaal los gas boiler.. en AirBnB  kies de kant van de reizigers zoals altijd.. hadden zij de herstelling laten gebeuren waren we niet in deze sh   t , air bnb heeft wel mijn kalender terug open gesteld voor nieuwe gasten, echte grapjassen ,hallo  er is geen warm water en geen verwarming meer.,🥳🥳. dat moet eerst een nieuwe gaz boiler komen,.. ik ben razend  razend en moe van dat vechten tegen ondankbaarheid,😢van de gasten en unfair van AirBnB..

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Oh nee toch @Patricia3617. Wat vervelend om te horen zeg!😢 

Heb je op dit moment nog veel gasten die reserveringen geplaatst hebben? Ik hoop niet dat je volledig stopt vanwege deze ervaring. 

Is het onderhand wel gelukt om een nieuwe boiler te laten installeren? Ik heb vroeger helaas als host zijnde ook wel eens een gast gehad waarmee niet alles smooth ging 😪 

-----

Patricia3617
Level 10
Zutendaal, Belgium

Weet je,  het gaat me vooral om de manier waarop, die gasten veroordelen zonder je enige kans of ruimte te laten om het op te lossen, geven jou het gevoel niets waard te zijn, iets geniepig dat onder je huid kruipt, en het is akelig want het laat morele schade achter.. liever gasten dat alles vuil achterlaten dan.. dat poets je op en klaar ..maar dit ? Dit blijft wel effe hangen..

@Quincy 

En ik heb gelukkig geen boeking voor half april volgende week wordt er een nieuwe gas boiler geïnstalleerd , en het is peperduur..maar ja het is dat of mijn boekingen zelf annuleren, in beide geval is het sowieso duur ..

Dankjewel QUincy om te luisteren 🙂  

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf