Hoe zorg je ervoor dat er een aangename geur in jouw accommodatie hangt?

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hoe zorg je ervoor dat er een aangename geur in jouw accommodatie hangt?

Odorless .jpg

 

Hallo, iedereen,

 

Hoe een huis ruikt, is misschien niet iets waar iedereen actief aan denkt, maar het is wel heel belangrijk. Onze reukzin wordt vaak gebruikt als indicator voor hoe schoon of uitnodigend een plek is.

 

Er zijn vele manieren om ervoor te zorgen dat een plek uitnodigend ruikt: of het nu gaat om open ramen, geurende wasmiddelen, diffusors van etherische oliën, luchtverfrissers, kaarsen, of natuurlijke dingen zoals potpourri of planten.

 

Ik wil graag je tips horen: Hoe zorg jij ervoor dat je accommodatie een aangename geur heeft voor je gasten?

 

Quincy

 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

4 Antwoorden 4
Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Gebruiken jullie natuurlijke producten @Wim-En-Lia0

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

@Quincy 

 

Nog niet alles maar daar wil ik wel helemaal naar overgaan als onze voorraad op is, ik denk ook dat steeds meer gasten het fijn vinden als je natuurlijke producten gebruikt.

De Hema maakt nu veel reclame ermee dus die wil nu ik eens gaan proberen.

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Ja, volgens mij zijn er aardig wat gasten dit het erg fijn vinden als er meer natuurlijke producten worden gebruikt. Tevens is het mij ook opgevallen dat er soms gasten zijn die kiezen voor een milieu vriendelijke accommodatie @Wim-En-Lia0

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Sina25
Level 7
Emst, Netherlands

Wat een interessant onderwerp @Quincy !

 

Ik vind de geur ook heel belangrijk en heb verschillende dingen geprobeerd. In het toilet heb ik sowieso geurstokjes staan. Ik merk dat sommige mensen het niet fijn vinden als er geurtjes in de rest van de woning worden neergezet. Ze worden dan buiten neergezet tijdens het verblijf. Zelfs sterk geurende bloemen (lelies of hyacinten) worden soms buiten op tafel gezet. Die zet ik er dus niet meer in.

 

Ik heb wel eens kamerspray gebruikt, maar die geur is ook te sterk voor sommige mensen. Om het huis toch fris te laten ruiken gebruik ik wel geparfumeerd schoonmaakmiddel (de professional schoonmaakspray van de Wibra ruikt heel lekker - vind ik zelf). Dan weet je bij binnenkomst ook zeker dat er is schoongemaakt en de geur verdwijnt snel weer 🙂

 

Voor het beddengoed gebruik ik ook geen wasverzachter of iets dergelijks, maar hang het liever buiten te drogen. Dat ruikt fris en niet vervelend.

 

Als het huisje echt stinkt (we hebben een houtkachel en soms is hij verkeerd aangestoken en ruikt het naar houtskool), moet ik alles open zetten en luchten. Dat is toch de beste manier om het fris te laten ruiken. Heel soms kom ik het huisje binnen na een verblijf en dan stinkt het echt. Het is dan de geur van de gasten. Ja echt, sommige mensen laten echt hun eigen geur achter! Ik heb wel eens een geurbrander gebruikt om de geur te neutraliseren. Maar als je niet veel tijd hebt voordat de volgende gasten arriveren is het echt hopen dat je met luchten het er zo snel mogelijk uit krijgt.

 

Ik overweeg ook om een schaaltje azijn of houtskool ergens op een kast te zetten. Dat zou vieze geurtjes ook moeten neutraliseren las ik.

 

Dat met natuurlijke schoonmaakmiddelen vraag ik me inderdaad ook af... vinden gasten dat nu echt belangrijk?

 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf