Hallo allemaal,
Nu het jaar ten einde loopt, nemen vele...
Laatste reactie
Hallo allemaal,
Nu het jaar ten einde loopt, nemen velen van ons de tijd om na te denken over hoe de afgelopen 12 maande...
Laatste reactie
Beste collega verhuurders,
Onlangs zijn minimaal drie personen slachtoffer geworden van Huurfraude via Airbnb.
Een gast met een door Airbnb geverifieerde identiteit heeft ons appartement gehuurd voor twee nachten. In die periode heeft hij ons appartement op een kamerverhuur site gezet en minimaal drie stellen laten bezichtigen.
Het appartement is drie keer verhuurd tegen een flinke aanbetaling. Helaas kwamen de aspirant huurders er later achter dat het appartement bewoond was en dat de sleutel niet past.
De zaak ligt nu bij de politie.
Helaas en tot onze teleurstelling weigert Airbnb met het smoesje van privacy alle medewerking bij het opsporen van de dader.
Jammer....
Wees dus alert.
Groeten
Ik had vorige week iemand die wilde voor 3 weken huren. Zn baas zou betalen maar hij zou dan niet komen. Hij ging logeren bij een vriend in ruil voor een deel van de huur.
Vandaag iemand die zegt dat hij dokter is maar wil eerst contact buiten airbnb om. Ik vertrouw het weer helemaal niet.
Iemand ook zulke ervaringen?
@Tamara529 een aantal weken geleden dezelfde ervaring. Ik heb het profiel gemeld aan AirBnB en dit ook aan die persoon gemeld.
@Ernst-Jan0Bedankt voor de waarschuwing. Dat is een ernstige zaak. Goed dat je het bij de politie hebt aangegeven
@Tamara529Dat stinkt. Ik zou daar niet op ingaan
@Tamara529 @Ernst-Jan0 @Bob297
Wij kregen gisterenavond ook een aanvraag van een "verpleegster" waarbij ze heel omslachtig haar emailadres en telefoonnummer opgegeven zodat we buiten Airbnb contact met haar op zouden nemen.
Ik heb haar bedankt voor de aanvraag maar daarbij gemeld dat alle boekingen alleen maar via Airbnb gaan.
Herkenbaar.
En nu kan ik die aanvragen van de laatste weken plaatsen, jullie beschrijvingen zijn zeer herkenbaar ... Bij mij was het o.a. een viroloog die via Whatsapp zaken wilde doen ... Gelukkig afgehouden en diegene is door Airbnb verwijderd ...
Ja wij kregen ook bericht dat de "verpleegster" verwijderd is door Airbnb maar het blijft wel iets om goed in de gaten te houden.
Hallo @Ernst-Jan0 @Pien5 @Guido28 @Tamara529 @Bob297 @Quincy
De laatste week krijgen we steeds weer verdachte aanvragen (zie hieronder), vandaag zelf 2!
Hebben jullie er ook last van?
Aanvraag 1:
Vreselijk dit soort berichten. Klaarblijkelijk wordt hier geld mee verdiend.
Het tweede bericht komt uit Rusland.
Goed dat je het meldt bij Airbnb.
Doe je dat bij "rapporteer gebruiker" bij de reserveringsgegevens?
Op die manier blijft alles goed bijelkaar en heb je een verhaal wanneer een algoritme opeens bepaald dat je geen superhost meer bent.
Hallo @Wim-En-Lia0, misschien dat dit artikel handig is https://www.airbnb.nl/help/article/430/wat-zijn-de-responsgraad-en-de-responstijd-en-hoe-worden-die-...
En https://www.airbnb.nl/help/article/360/kan-ik-informatie-of-reserveringsaanvragen-weigeren
Ik zou gewoon altijd even met een berichtje reageren bijv. "Dankjewel voor je bericht".
Uiteraard zou ik ook gelijk aan Airbnb doorgeven wat er aan de hand is, zodat zij actie kunnen ondernemen. Ik heb gezien dat meerdere hosts dit soort berichtjes hebben ontvangen.
Vergeet niet om het profiel te rapporteren.
@Quincy Ja echt heel vervelend maar weinig aan te doen...we hebben inderdaad meteen het profiel gerapporteerd.