Schade door gast

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Schade door gast

Storm of door de gasten. 

Zojuist appte ik mijn gast om te vragen of alles naar wens was. Hij gaf aan dat het helemaal top was alleen dat er een scheur in de radiator in de badkamer zat. Of ik dat al wist. 

Ik heb de badkamer om 14 uur nog bekeken. Om 15.15 uur is er ingecheckt maar vervolgens is de storm uitgebroken. Nu is het zo dat ons Tiny  house  op wielen staat en dat ik dus niet zeker durf te zeggen hoe de schade is ontstaan. 

Weet iemand of ik hier aanspraak kan maken op aircover en hoe dat werkt?

Screenshot_20220219-164249_Airbnb.jpg

10 Antwoorden 10
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Kirsten266 

Alleen als de schade (bewijsbaar) door de gast is veroorzaakt, kun je vergoeding claimen bij de gast en Aircover.

Als de schade door storm is veroorzaakt, dan kan misschien je opstal- of inboedelverzekering aangesproken worden.

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Dank voor de snelle antwoord Emile. 

Momenteel zitten de gasten nog in het verblijf dus heb ik de schade zelf nog niet kunnen bekijken. Op de foto lijkt het wel alsof ze er tegenaan zijn gelopen maar we wachten nog even af. 

Dank voor je hulp

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Kirsten266 

Lijkt me onwaarschijnlijk dat de storm een deuk(!) + barst maakt in materiaal wat zich in het interieur bevind.

Denk eerder dat iemand er met iets zwaars (bagage ?) tegenaan gestoten heeft.

Probleem is altijd de bewijsbaarheid en bij evt. claim is een slechte review meestal de extra "beloning"...

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Ja de recensie speelt inderdaad ook door mijn hoofd. 

Het is een gast die voor het eerst geboekt heeft bij Airbnb en na het vertrek vandaag nog niets achtergelaten heeft. 

Kan ik de claim ook indienen nadat ik zelf de recensie heb achtergelaten? 

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

@Kirsten266 

Jeetje dat is me nogal een scheur en een deuk! Dat kan toch niet door de storm komen...?

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Nee dat verwacht ik ook niet. De scheur is helemaal door het paneel dus ook aan de achterzijde.  

Katja202
Level 10
Ruinen, Netherlands

@Kirsten266  Volgens mij moet je je claim binnen een bepaalde tijdspanne indienen. Ik zou het even nalezen als ik jou was.

Groetjes Katja
Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

@Katja202  Ja dat klopt. 2 weken, net als de recensie.  

Afijn, Ik heb nu een recensie geschreven, van hem nog niets gekregen dus hou zelf de 2 weken even in de gaten en dien hem dan laat minute in denk ik. 

Pfff wat een gedoe 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Dit is erg vervelend @Kirsten266. Hoe is dit uiteindelijk afgelopen? 

-----

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

@Quincy uiteindelijk geen recensie meer gekregen, drukke dag gehad en toen is het er allemaal bij ingeschoten.... de radiator is nu weg en was niet van meerwaarde. Ach.... nu zitten er twee gaatjes in de muur die gerepareerd moeten worden 😉

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf