Temperatuur regelen in de b&b

Jacqueline1224
Level 2
Dirksland, Netherlands

Temperatuur regelen in de b&b

Hallo, 

Ik zou graag jullie mening weten. 

Nu de energieprijzen achterlijk hoog zijn en ook onduidelijk is of deze nog gaan zakken, vraag ik me af of ik me kan bemoeien met de temperatuur in de B&B.

Ik heb een CV met eigen wifi systeem en kan dus altijd zien hoe warm het is in de B&B en deze ook op afstand regelen. 

De gasten die ik afgelopen 3 dagen had, zetten de thermostaat knop op 30 graden s'avonds! En ook geen idee hoe warm het daar s'nachts bleef. Een keer gingen ze heel de dag weg en stond hij op 24 graden, toen heb ik hem zelf teruggebracht op 21 graden. 

Kan ik me hiermee bemoeien? Ik vind het achterlijk dat iemand de knop op 30 graden zet en het kost me een vermogen! Op deze manier zal ik de prijzen in de wintermaanden een stuk omhoog moeten doen! 

11 Antwoorden 11
Harrie127
Level 2
Roermond, Netherlands

Hallo Jacqueline. Er zijn landen, voornamelijk in het Oosten waar men de verwarming hoog zet en dan de ramen open als het te warm is. Rusland, Oekraïne, Belarus etcetera. Dat is een gewoonte. Zelf heb ik tado knoppen die met kinderbeveiliging op de door mij ingestelde temperatuur staan. Voor sommige gasten zet ik dat met mijn app iets hoger als ze dat echt willen. Gasten uit India hebben graag  22 graden. Hou er rekening mee dat Nederland het land is waar de verwarming het laagst staat in heel Europa. 

Jacqueline1224
Level 2
Dirksland, Netherlands

Ik heb hoofdzakelijk gasten uit Duitsland, Nederland en België. Ik ga ervan uit dat zij de thermostaat even hoog zetten? 

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Jacqueline1224 
Ik leg de gasten de situatie uit van de kosten van de energie
De meesten werken mee, en zetten de temperatuur lager als ze langere tijd weggaan.

Tijdens de stookmaanden heb ik m'n tarieven verhoogd.
Heeft geen merkbare invloed op de reserveringen.

Als je B&B een aparte meter heeft, kun je overwegen energie op nacalculatie te berekenen.
Dat die ik met m'n huizen in Curacao. Daar kost de Airco veel geld.

Jacqueline1224
Level 2
Dirksland, Netherlands

Mag ik vragen hoeveel je meer vraagt in de wintermaanden? Dan zijn de wintermaanden dus duurder dan de zomermaanden? 

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Jacqueline1224 

Ik vraag € 20 per nacht meer 

Harmina0
Level 2
Burgum, Netherlands

Jazeker zou ik dat doen Jacqueline, je ermee bemoeien en kachel lager zetten.. Ik heb hetzelfde meegemaakt en heb ook een app waarmee ik de cv kan bedienen. Ik heb de cv zelf lager gezet. Zij zetten hem weer hoger, ik dan tijdje later weer lager. En toen heb ik ze via de berichtenbox van airbnb gezegd dat het niet de bedoeling is dat ze de cv op 35 graden zetten overdag en ‘s nacht op 26 (want dat gebeurde er) want dat dat niet nodig is én me kapitalen gaat kosten. Ik heb gezegd overdag Max 22 en ‘s nachts niet hoger dan 20 en daarbij gezegd dat ik dat eigenlijk al veel te hoog vindt maar ok, toe dan maar. 
Daar schrokken ze enorm van en het was sorry sorry sorry. Daarna was het nog wel te hoog naar mijn smaak maar niet meer zo idioot als eerder.

ze hebben niet door hoeveel dat kost en doen het inderdaad uit gewoonte, mensen uit bepaalde landen. Maar ik zou zeker ingrijpen als het zo extreem is. 
succes! 

Jacqueline1224
Level 2
Dirksland, Netherlands

Ja, ik vertelde het ook tegen deze gasten bij uitchecken dat ik kon zien hoe hoog de thermostaat stond. Ook zij schrokken daarvan en misschien is het beter om dat bij inchecken te vertellen? 

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Mijn verwarming kan ik niet op afstand regelen maar ik heb daardoor wel airco uitgezocht die met de app bediend kan worden. 
Als ik zie dat mensen afwezig zijn dan gaat hij ook gewoon uit. 

Jacqueline1224
Level 2
Dirksland, Netherlands

Krijg je daar geen vragen over? 

Patricia3617
Level 10
Maaseik, Belgium

Hallo Jaqueline, ik zou mij zeker mee moeien , zeker als het gaat over onredelijke verbruik van de verwarming , het is ook nog een goede zaak dat jij het zelfs in handen hebt , mijn raad naar je toe is het van je assertiever tegen je gasten opstellen door hun te laten weten dat jij de verwarming regelt op afstand met vermelding van overdag 22gr, s'avonds23,5  en dat bij misbruik (stoken met ramen en deuren open bvb ) een forfait van 100eu gefactureerd gaat zijn , t'zal rap gedaan zijn zo,n een streken , dat doen ze bij hun thuis niet hoor ,geloof me maar , dus wees maar streng , de meeste mensen zullen daar begrip voor opbrengen ,

Vele groetjes,  

Happy-Traveler0
Level 1
Groningen, Netherlands

Hey Jacqueline,  denk dat het geen probleem is je "er mee te bemoeien" maar zou hierbij wel goed uitkijken dat je dit op een juiste manier doet zodat het niet ten koste gaat van je recensies. Als mensen voor het verblijf op de hoogte zijn van wat je van ze verwacht/wenst, dan zullen ze minder snel "negatief posten" als wanneer je tijdens het verbruik vraagt of het niet wat lager mag met de verwarming (dan voelen ze zich gecontroleerd). 

Je zou als je dit nog niet hebt een "welkomstmap" kunnen neerleggen in het verblijf met het vriendelijke verzoek rekening te houden met de huidige energieprijzen en (bijvoorbeeld) het milieu. Of wellicht dit even meenemen wanneer je de gasten incheckt, of middels een automatische mail vol met informatie (niet alleen over de kachel "zeuren") die gasten misschien voor het verblijf krijgen. 

Met vriendelijke groet, 

Rick, team the Happy Traveler

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf