Vage verzoeken - louche info aanvraag

Opgelost!
A171
Level 2
Rotterdam, Netherlands

Vage verzoeken - louche info aanvraag

Sinds enkele weken heb ik meerdere verzoeken gekregen voor boekingen.

Mensen die zeggen dat ze morgen of overmorgen willen komen en allerlei info vragen maar dat ze pas morgenochtend even gaan betalen. Of dat ze geld gaan overmaken naar hun rekening en dat ze later gaan betalen.

In de communicatie zeggen ze tot het laatste moment dat ze komen maar betaling komt nooit. Dit heeft gevolgen voor de planning vd schoonmaker etc.

 

Vandaag kreeg ik weer 2 verzoeken na elkaar waarin zij aanbieden om cash te betalen bij aankomst. Dat geweigerd, direct daarna, via een andere account een verzoek om een mooie prijsje te maken...

 

Dit soort vreemde verzoeken heb ik in 6 jr als verhuurder nooit meegemaakt. In 2 weken tijd al 4x. 

 

Ik vraag me af of anderen dit ook zo ervaren? 

En is er wellicht iets gaande? Bepaalde vorm van oplichting of vinden ze het grappig dat je de data voor ze bezet zou houden oid?

 

Ik ben benieuwd of anderen dit ook meemaken.

 

Alvast bedankt.

Beste Antwoord
Katja202
Level 10
Ruinen, Netherlands

@A171 nee nog niet meegemaakt, wel rare verzoeken en berichtjes, maar dit nog niet. Zolang je ze er maar uit kunt pikken lijkt het me nog niet zo'n probleem, toch? Het is wel irritant idd. Ik zorg altijd dat de schoonmaker op de dag van vertrek schoonmaakt, dan is de ruimte altijd klaar mocht er iets gebeuren in de tussentijd. Het is even anders plannen, maar dat is eenmalig denk ik dan maar. Succes. Hopelijk hebben ze er na een paar keer proberen genoeg van. En profiel rapporteren lijkt me 🙂

Groetjes Katja
4 Antwoorden 4
Katja202
Level 10
Ruinen, Netherlands

@A171 nee nog niet meegemaakt, wel rare verzoeken en berichtjes, maar dit nog niet. Zolang je ze er maar uit kunt pikken lijkt het me nog niet zo'n probleem, toch? Het is wel irritant idd. Ik zorg altijd dat de schoonmaker op de dag van vertrek schoonmaakt, dan is de ruimte altijd klaar mocht er iets gebeuren in de tussentijd. Het is even anders plannen, maar dat is eenmalig denk ik dan maar. Succes. Hopelijk hebben ze er na een paar keer proberen genoeg van. En profiel rapporteren lijkt me 🙂

Groetjes Katja
Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

@A171 @Katja202 Wij hebben ze wel gekregen (ook gerapporteerd bij Airbnb) maar nadat we het minimum verblijf op 2 nachten hebben gezet hebben we er tot nu toe geen last meer van gehad.

 

Veel succes en groetjes,

Lia

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@A171 @Katja202 
Gelukkig geen last van gehad. Ik snap nog niet wat ze ermee willen bereiken. Aanvragen blokkeren je agenda niet. Je moet er alleen voor zorgen dat je tijdig antwoordt en de mensen rapporteren bij Airbnb

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Inderdaad rapporteren zodat Airbnb het kan onderzoeken @A171. Krijg je nog steeds vreemde verzoeken? 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf