annuleren HMMMEK9BKT

Roelof-and-Trienke0
Level 1
Meppel, The Netherlands

annuleren HMMMEK9BKT

Beste community Airbnb,

vorige week heb ik de gast  ** geannuleerd, teveel gasten in verband met Corona.

Vanmorgen 25 maart kreeg ik de melding dat zij van 27-28 maart hier toch komt. Ik heb het nogmaal geannuleerd bij Airbnb

en kreeg daarna een melding dat ik een boete kan verwachten, dit vind ik niet correct.

Ook heb ik meteen bekend gemaakt aan de gast, dat het niet mogelijk is om te komen.

Hopelijk kunt u dit alsnog annuleren.

Vriendelijke groet,

Trienke

**Persoonlijke informatie verborgen - Communitycentrum Richtlijnen

3 Antwoorden 3
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Roelof-and-Trienke0 

Dit is de community en niet Airbnb zelf. Wij kunnen (uiteraard) niets voor je annuleren. Als je als verhuurder een boeking annuleert, krijg je te maken met sancties. Als er gegronde redenen zijn om te moeten annuleren (bijv. een ernstig defect aan de accommodatie, dan kan verhuurder aan Airbnb vragen om boetevrij te annuleren). "Teveel gasten ivm Corona" is iets wat je naar mijn mening zelf had kunnen voorkomen door deze boekingen niet te accepteren of de kalender tijdig op slot te zetten.

De sancties staan hier vermeld:

Welke boetes gelden wanneer ik als verhuurder een reservering moet annuleren

Roelof-and-Trienke0
Level 1
Meppel, The Netherlands

Beste community,
Het betreft: HMMMEK9BKT Idra Valk.
Meteen heb ik contact opgenomen met deze klant
(zaterdag 20 maart, via whats-app en Airbnb -berichten) .
Zij vond het prettig dat ik zo snel reageerde. Toen heb ik haar meteen geannuleerd. Afgelopen donderdag 25 maart kreeg ik wederom een bericht van Airbnb dat HMMMEK9BKT had gereserveerd voor 27-28 maart.
Nogmaals; ik had al geannuleerd op zaterdag 20 maart.
Of ik heb een fout gemaakt of u heeft een vergissing gemaakt.
Daarna heb ik meteen "Niet" reserveren ingeschakeld, om dit soort vergissingen te voorkomen.
Wat ik ook ontdekte, dat ik plotseling twee advertenties in de lucht heb staan. Deze handeling heb ik niet zelf verricht, wel was ik het van plan om dit ter zijner tijd te gaan doen.
En zoals u zelf kunt zien heb ik weinig annuleringen in al die jaren gehad.
Ik begrijp het heel goed vanuit uw situatie, dat het voor u een moeilijke periode is om veel gasten te reserveren.
Ik doe mij uiterste best, om altijd zo snel mogelijk te reageren, dit is prettig voor de klant, maar ook voor mij.
En in deze Corona-periode moeten we positief blijven, niemand heeft hier schuld aan en we hopen allemaal op betere tijden.
Vriendelijke groet,
Trienke Spijkerman (LandelijkMeppel)

Barbera0
Level 9
Elburg, Netherlands

Hallo Trieneke

Zoals Emiel als schreef: je hebt je tot de "community" gewend, dwz je hebt je probleem geschreven aan andere hosts, niet aan  Airbnb zelf.

De enige die iets voor je zou kunnen doen is de  Helpdesk van Airbnb.

Als je zelf gasten annuleert blijven de dagen die die gasten zouden komen geblokkeerd in je kalender, tenzij je verzachtende omstandigheden kunt aantonen, maar nogmaals, dat moet je dan bij Airbnb zelf doen.

Met vriendelijke groet

Barbera

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf