gast annuleert op dag van aankomst

Hilde391
Level 2
Groede, Netherlands

gast annuleert op dag van aankomst

Hallo,

Net voor aankomst kregen wij bericht van onze gasten dat de mama opgenomen was in het ziekenhuis.

Een onvoorziene omstandigheid.

Onze annulatie voorwaarden staan op flexibel.

De mensen hadden gereserveerd voor 14 nachten.

Nu krijgen wij 1 nacht vergoed. 

Waarschijnlijk krijgen wij voor komend weekend geen gasten aangezien dit echt wel last minute is.

Is dit eerlijk t.o.v. de verhuurder.

Natuurlijk deze situatie is voor niemand leuk.

Graag jullie reactie.

4 Antwoorden 4
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Hilde391 

Je maakt zelf de keuze of het "eerlijk" is voor de verhuurder, nl. door flexibele annuleringsvoorwaarden aan te bieden. Dan krijg je in dit geval maar 1 nacht vergoed of zelfs helemaal niets als  gast nog voor de incheckdatun  annuleerd.

"Gemiddelde " annuleringsvoorwaarden zijn al meteen een stuk vriendelijker voor de verhuurder en je kunt altijd zelf nog beslissen of je evt. nog extra wilt terugbetalen (bijv. als de geannuleerde data deels opnieuw worden geboekt).

https://www.airbnb.nl/help/article/475/annuleringsvoorwaarden-voor-je-accommodatie

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

Ik zou strengere annuleringsvoorwaarden hanteren. Nu lijdt de gast geen schade en zal z'n reis- en annuleringsverzekering niet uitbetalen. Bij strengere voorwaarden heeft de gast wel schade , zal z'n verzekering uitkeren en heb jij ook geen schade. Met je huidige instellingen kunne gasten zelfs annuleren als het weer hun niet aanstaat of als ze ruzie hebben gekregen.

@Hilde391 

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Ik ben vanwege laat minute annuleringen ook geswitched naar strengere annulering. Ik heb hier nog nooit klachten over gehad  en merk ook niets qua boekingen dus ben blij dat ik het gedaan heb. Jammer dat jij deze ervaring hebt voor zoveel dagen 😞

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Ja @Hilde391 wij zijn ook over gegaan van flexibel naar gemiddeld, heb je toch wat meer zekerheid. Echt sneu voor de familie maar ook heel jammer dat je nu maar 1 dag uitbetaald krijgt...

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf