Hallo allemaal!
Een beetje trots en zelfvertrouwen in je...
Laatste reactie
Hallo allemaal!
Een beetje trots en zelfvertrouwen in je woning kan nooit kwaad! Gasten zullen je woning waarschijnlijk e...
Laatste reactie
beste,
graag wil ik eens informeren hoe jullie omgaan met onrespectvolle gasten.
Jammer genoeg hebben we dit weekend kennis gemaakt met dit type gast.
- boekt met 2 volwassenen + 1 kind en verblijft tenslotte met 3 volwassenen en 2 kinderen (terwijl er maar slaapgelegenheid is voor 2 volwassenen en 2 kinderen)
- rookt in het appartement, terwijl overal borden hangen dat roken verboden is
- maakt lawaai bij het binnenkomen en respecteert de nachtrust niet van de andere gasten.
- liet het appartement zeer vuil achter. (zo vuil dat de poetsdienst ons hierover contacteerde)
graag wil ik weten hoe jullie hiermee omgaan ?
vragen jullie een extra bijdrage voor de extra gasten / extra poetswerk / rookverbod ?
alvast bedankt voor jullie tips
mvg
Danny en Nancy
Dit is uiteraard erg vervelend @Danny-and-Nancy0.
Misschien hebben @Mirjam0 @Katja202 @Kirsten266 tips die ze eventueel zouden kunnen delen.
@Danny-and-Nancy0
Inje voorwaarden staat dat zee en waarborgsom moeten storten.
Is dat gebeurd?
Daarmee kun je eventuele extra schoonmaak kosten verrekenen
In je voor waarden zag ik geen sanctie staan voor het overschrijden van het aantal gasten.
Dat zou je kunnen opnemen, waardoor je het kunt verrekenen met de borg.
Datzelfde geldt voor het roken.
In je voorwaarden kun je opnemen wat de financiële sanctie is. Daar kunnen immers extra schoonmaakkosten aan verbonden zijn
Schrijf ook een eerlijk review, op de laatste dag dat het kan. Daarmee bescherm je de collega verhuurders.
Neem wel van de voren contact op met Airbnb en vertel wat er is gebeurd. Geef ook aan dat je een wraak review verwacht en vraag of dit dan verwijderd kan worden.
Als je kosten te overzien zijn, zou je aan kunnen afzien van het in rekening brengen van extra kosten. Dat scheelt je weer van het gedoe van een wraakreview.
Beste Bob,
Bedankt voor de nuttige tips.
Ik zal dit inderdaad opnemen in onze huisregels.
Top op heden (nu al 3 jaar op Airbnb) hebben we altijd leuke en aangename gasten gehad.
Vandaar dat we hier geen ervaring mee hebben.
Wat rekenen jullie aan voor roken en extra gasten ?
groetjes en fijn weekend
Danny en Nancy
@Danny-and-Nancy0
We hebben gelukkig nog nooit meegemaakt fat gasten binnen rookten.
Het schijnt dat een ozon machine goed helpt tegen vervelende geuren in huis (bv roken of koken)
Hi ,Danny and Nancy
We kunnen inderdaad hier allemaal van mee spreken , maar hoe goed we ons voorbereid tegen die misbruik, toch zullen er altijd gasten zijn die ermee wegkomen ..Maar als jullie een waarborg hanteren , maakt er gerust gebruik van want wij hosten doen het niet daarvoor (wangedrag), we zijn toch geen masochisten.
Ook mijn dochter die een master toerisme management doet, zei tegen mij deze week nog , mama draai het of keert het , gelijk of ongelijk , de wet is gewoon zo gemaakt dat de toeristische sector altijd de kant van reizigers , gasten , toeristen noem maar op zal steunen en nooit de kant van de aanbieders, aanbieders(wij ,hotels, herberg ....) moeten op alles voorzien zijn., omdat gasten op vakantie zich in een zwakke positie bevinden of zoiets. Dat is gewoon de wet !!! Dankjewel meisje zei ik tegen haar , ik heb hier mijn ergste week meegemaakt dat men zich kan inbeelden ... omwille van de unfair van de zaak, de manipulatie, de schijnheilige kant ,, wat die gasten met mij gedaan hebben was puur morele mishandeling.. En ik ga er nog moeten voor betalen
zogoed in jullie positie Danny and Nancy als in de mijne , eerlijk gezegt , gelukkig zijn die soorten gasten nog altijd, voorlopig ,een minderheid , maar spijtijg genoeg winnen ze terrein..
Mag ik jullie mijn ergste week vertellen ?
T'zou me echt goed doen om het gewoon tegen iemand kwijt te zijn..
Ik wens je veel succes en vooral veel geluk met het verhuren 😊
Voorbije maandag komen gasten aan, ze zijn er pas 2 uren ,ik krijg bericht de verwarming is in panne , ik neem per direct contact met een hersteller, die kan pas s,andersdags komen op de eerste uur wel ,8u ,dag 2, die hersteller komt kijkt en zegt, dat is niet voor mij, ik kan dit niet maken , in de namiddag komt een tweede man kijken , hij vind het probleem, maar moet terug komen met zijn stukken.. S,avonds krijg ik bericht van de gasten dat hersteller 2 gebeld heeft, ik vraag wanneer komt hij ? De gasten antwoorden niet , ik stel mijn vraag opnieuw, en daar krijg ik de volle laag van die vrouw , het is mijn verwarming, mijn appartement, mijn probleem, ik verpest hun vakantie, hun rust en er is geen verwarming, ik antwoord en vraag vriendelijk om te bedaren , dat ik juist alles aan doet om hun verblijf aangenaam te maken met verwarming .. , dag 3 ik hoor niets de hele dag, de hersteller verteld me dat hij niet binnen mocht,de vrouw zegt dat het uiteindelijk wel te doen is zonder verwarming, in het zuiden van Spanje met de zon.. ik ben kwaad want ja die boiler moet gaan zoals hoort voor hij volledig kapot ga , maar klant is Koning dus laat ik ze met rust,4dagen erna (gisteren avond) , bericht de vrouw heeft geen warm water meer.. ik heb zelf geen tijd om te reageren,ze dient tegelijkertijd in air cover een claim ..en annuleerd de reservatie , ik wordt dus veroordeeld 30% van die week terug te betalen,+ 100,% van de 3 resterende weken dat ze geboekt hadden+ De kuiskosten want het is er vuil ,( doeeeiii bij mij is het ook vuil na een week als ik niets afkuis..) m a w / ik moet een boeking terug betalen en ik blijf achter met een totaal los gas boiler.. en AirBnB kies de kant van de reizigers zoals altijd.. hadden zij de herstelling laten gebeuren waren we niet in deze sh t , air bnb heeft wel mijn kalender terug open gesteld voor nieuwe gasten, echte grapjassen ,hallo er is geen warm water en geen verwarming meer.,🥳🥳. dat moet eerst een nieuwe gaz boiler komen,.. ik ben razend razend en moe van dat vechten tegen ondankbaarheid,
van de gasten en unfair van AirBnB..