over een vals profiel

Opgelost!

over een vals profiel

ik ben van de week voor 1463 euro afgezet geweest blijkbaar door een persoon die airbnb gebruikt om mensen op te lichten 

1 Beste Antwoord
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Martine994 

Helaas ben je slachtoffer geworden van oplichters. De getoonde link is NIET een link naar de website van Airbnb, maar naar een nep-website. Het domain is  namelijk niet "airbnb.com" maar "airbnb.com-property". Ook de communicatie is niet zoals Airbnb werkt.

 

Ik adviseer je aangifte te doen bij de politie. En voortaan alleen officiele websites te gebruiken, oplichters gebruiken deze truc bijv. ook bij banken. En daar wordt regelmatig voor gewaarschuwd !

 

Beste antwoord in origineel bericht bekijken

8 Antwoorden 8
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Martine994 

Kun je wat meer details geven over wat er is gebeurd ?

Ja dat kan ik zeker vond eind oktober iets wat ik kon huren ook voor een
onbepaalde duur kwam in contact met de zo gezegde eigenaren ze legde mij
uit hoe het in zen werk ging en stuurde mij door naar een link van airbnb
ik moest het eerst huren voor een maand oké dat deed ik en moest het binnen
de 24 uur betalen wat ik dan ook gedaan had op 2 december op maandag 7
december kreeg ik een mail van de zogezegde airbnb dat mijn geld 1463 euro
op een verkeerde rekening was gestort en dat ze binnen de 3 tot 5 het terug
gingen over maken op mijn rekening wat nog steeds niet gebeurd is die dame
Anna Rita vroeg dat airbnb contact met me opgenomen had ik zei ja en dat ik
terug gereageerd had en plots is ze verdwenen ik heb alles nog foto mails

Screenshot_20201211-122727_WhatsApp.jpg

Screenshot_20201211-122813_WhatsApp.jpg

**Persoonlijke informatie verborgen - Communitycentrum Richtlijnen

Heb je ooit je geld terug gekregen. Heb namelijk een soortgelijke ervaring. 

Nee dat geld was ik kwijd 

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

Als je met je creditcard hebt betaald kun je de betaling misschien terug laten boeken.
Anders ben je het geld zeer waarschijnlijk kwijt. Je kunt het bij je bank proberen
Het is helaas een klassieke oplichtingsmethode

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Martine994 

Helaas ben je slachtoffer geworden van oplichters. De getoonde link is NIET een link naar de website van Airbnb, maar naar een nep-website. Het domain is  namelijk niet "airbnb.com" maar "airbnb.com-property". Ook de communicatie is niet zoals Airbnb werkt.

 

Ik adviseer je aangifte te doen bij de politie. En voortaan alleen officiele websites te gebruiken, oplichters gebruiken deze truc bijv. ook bij banken. En daar wordt regelmatig voor gewaarschuwd !

 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf