overlast buren

Opgelost!
Ronald114
Level 6
Ouddorp, Netherlands

overlast buren

Ik verhuur een zeer stille locatie ,mijn belangrijkste plus.

Naast mij staat op afstand een vakantiehuis. Vannacht om 2.45u krijg ik telefoon van mijn huurder. Hij zei dat hij al drie (!) nachten uit zijn slaap gehouden werd door geluidsoverlast van hard pratende mensen. 

Ik slaap in het hoofdhuis en heb de overlast niet gehoord, omdat de tuin groot is en de verhuur locatie achterin staat.

Ben direct naar het geluid gegaan, inderdaad een club jonge mensen, de dochter van de eigenaar met gasten.  Heb ze op de hoogte gesteld en gemeld dat het afgelopen moest zijn. Dat gebeurde direct. Ik weet dat  het besef er niet altijd is, heb ze niets verweten maar gezegd dat in een stille omgeving geluid ver draagt.

Wat doe ik: drie nachten compenseren? Heb daar geen probleem mee.

Natuurlijk kan ik tegen de huurder zeggen: had het me gemeld dan had ik direct wat kunnen doen, maar dat leek me vannacht niet de beste reactie. 

Wat overigens niet meewerkt, is dat het twee dagen gegoten heeft......

Advies?

Beste Antwoord
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Ronald114 

Je gast had de "overlast' eerder kunnen melden en dan was het ook eerder opgelost.

Heeft de gast om compensatie gevraagd ? Zo niet, dan lijkt me de zaak afgehandeld.

2 Antwoorden 2
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Ronald114 

Je gast had de "overlast' eerder kunnen melden en dan was het ook eerder opgelost.

Heeft de gast om compensatie gevraagd ? Zo niet, dan lijkt me de zaak afgehandeld.

Ronald114
Level 6
Ouddorp, Netherlands

Dank voor het advies. Ik zet morgen een bos pioenrozen en een fles wijn neer. Heb de huurder vandaag gesproken, is niet vindictive.  Case closed, dank!!

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf