Foute reservering

Anna9141
Level 2
Nieuwpoort, Belgium

Foute reservering

voor het eerst serieuse fout van airbnb ondervonden. Ik had al een tijdje mijn agenda volledig geblokkeerd wegens COVID 19. Toch kreeg ik vorige week een melding dat een aanvraag was goedgekeurd én zou doorgaan. Ikzelf was niet op de hoogte gesteld van deze aanvraag, laat staan dat ik ze had goedgekeurd. Contact gemaakt met de gast dat het verblijf niet kon doorgaan. Ik deed het nodige, maar blijkbaar niet goed, om airbnb op de hoogte te stellen dat er een fout was gebeurd. Eergisteren liet de gast weten dat de som voor het verblijf, dat niet is doorgegaan, van zijn visa rekening af is gegaan. Ook ikzelf kreeg melding dat de betaalde som, met aftrek voor airbnb ,op mijn rekening zal komen te staan.

hoe kan ik dit oplossen ?

 

gr. Anna

2 Antwoorden 2
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Anna9141 

 

Een reservering dient te worden ge-annuleerd om te zorgen dat er geen betaling plaats gaat vinden. Als er iets fout gaat buiten jou schuld, dan kan Airbnb evt. annuleren, maar dan moet je wel tijdig contact met hun opnemen. Ik begrijp dat er nu helemaal geen anulering heeft plaatsgevonden, noch door jou, noch door de gast. Je had kunnen zien in je transactie-overzicht dat het geld uitbetaald ging worden. Uiteraard kun je zelf het ontvangen bedrag aan de gast meteen terugbetalen (via resolutiecentrum optie "geld sturen" in de betreffende reservering), maar dan is de gast nog steeds zijn/haar betaalde  Airbnb servicekosten kwijt. Dat kan alleen Airbnb regelen, dus jij/of gast zal daarvoor contact moeen opnemen.

 

Met vriendelijke groeten,

 

Emiel

Anna9141
Level 2
Nieuwpoort, Belgium

Hallo,

 

ik probeer al enkele dagen contact op te nemen met airbnb ( telefonisch) , lukt niet...

dus nog steeds geen oplossing,

 

Gr. Anna

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf