[FESTIVAL] Fietsen, voedsel redden en een beetje duurzaamheid 🌍

Quincy
Community Manager
Community Manager

[FESTIVAL] Fietsen, voedsel redden en een beetje duurzaamheid 🌍

Ik fiets eigenlijk al sinds ik kan lopen en ook in Londen is de fiets mijn favoriete manier om me te verplaatsen. Dankzij de steeds betere cycleways is het ook nog eens een fijne en veilige manier om de stad te ontdekken.

De laatste tijd combineer ik dat met iets anders waar ik veel waarde aan hecht: voedselverspilling tegengaan. Via een app kan ik aan het einde van de dag eten ophalen bij lokale winkels en cafés, dat anders weggegooid zou worden. Vaak spring ik ’s avonds of in het weekend op de fiets om een tas met groente, fruit of brood op te halen.

Het is inmiddels een routine geworden waar ik echt plezier in heb: lekker bewegen, goed eten redden en tegelijkertijd een kleine positieve impact maken. Het heeft me ook veel bewuster gemaakt van hoeveel voedsel er dagelijks verspild wordt.

welke kleine duurzame gewoontes heb jij in je dagelijks leven ingebouwd?

Voedsel dat weggegooid zou wordenVoedsel dat weggegooid zou wordenFietsen via Tower Bridge, LondenFietsen via Tower Bridge, Londen

-----

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

2 Antwoorden 2
Quincy
Community Manager
Community Manager

Welke kleine duurzame gewoonten hebben jullie in je dagelijkse leven ingebouwd? @Katja202 @Bob297 @Mirjam0 @Mieke0 @Kirsten266 @Alice2015 @Albartus0 @Guido476 @Jolanda68 @Kampeerbeleving0

-----

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Och jeutje @Quincy tig dingen!!!!! 

Ik maak zoveel mogelijk onze eigen kleding. Slow fashion. Van biologische stof 

Ik gooi uit principe geen eten weg. Dan maar tien keer doperwtjes 😅

Ik koop in principe tweede hands. De hele Shepherd's hut hangt zo aan elkaar. Ik ben altijd blij als een gast iets breekt ... hihi ... dan mag ik nl weer wat scoren bij de kringloop ....

Ik doe boodschappen bij de boer om de hoek

Ik maak mijn eigen frisdrank (Kefir en Kombucha) en maak zelf Yoghurt van de melk van de boer om de hoek, waar de kalfjes lekker gewoon bij de koe rondlopen.

Ik was met Savon de Marseille zeep en laat Unilever als het maar enigszins kan links liggen.

We hebben een hele grote groente tuin en een voedselbos(je) 

Ik vlieg niet, maar er staat wel nog ergens ooit 1 vliegticket op de bucketlist .... nl. Tasmanie .... lange wens ...

En nee ik heb geen geitenwollen sokken, Ton wel want die vind ie lekker warm.

En dit alles hebben we in de afgelopen tien jaar beetje bij beetje opgebouwd hoor.

😀

Groetjes Katja

Meer tools voor jouw doelen

Informatiecentrum

Gidsen over gastvrijheid, het beheren van je advertentie en het laten groeien van je onderneming.

Lokale hostclubs

Leer nieuwe dingen door online en bij meetups bij jou in de buurt contact te leggen met lokale hosts.