Reservatieaanvraag Gezin Oekraïne

Ina27105
Level 1
Herent, Belgium

Reservatieaanvraag Gezin Oekraïne

Hallo,

Ik krijg net een reservatieaanvraag voor mijn kamer. Startende vanaf vandaag voor enkele dagen. Het bericht kwam van een gast die nog maar sinds februari een account had en reserveert in naam van een Oekraïnse familie:

Het bericht:

"Hello , I am Ismail and I am volunteer in Brussels to help Ukrainian family’s who don’t have a place to stay and there is a family with a kid is 6 months and they need a place to stay they need to pay cash if that possible and if there is a phone number that I can give it to them to contact you it will be perfect thank you for your understanding."

Ik vind het precies niet zo betrouwbaar, wat kan ik doen om verder na te gaan of dit om een scam gaat of niet? Op zijn profiel staat geen informatie.

Bedankt,

Ina

3 Antwoorden 3
Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Hallo @Ina27105 

Ik begrijp dat je de aanvraag niet zo betrouwbaar vind, ik zou in ieder geval geen telefoonnummer geven en ook niet ingaan op contante betalingen...maar zeggen dat hij het gewoon via Airbnb moet regelen.

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Ina27105 

Het kan(!) best wel een legitiem verhaal zijn (dus geen scam), maar Airbnb kent nu eenmaal regels oa:

- De gast moet boeken via eigen Airbnb account (uitzondering voor zakelijke boekingen)

- Betalingen gaan alleen via Airbnb

Voor vluchtelingen uit Ukraine heef Airbnb mogelijkheden via Airbnb.org, maar die boekingen gaan  alleen via officiele hulporganiaties (partners).

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

@Ina27105, ik zou ze ook (zoals eerder vermeld door @Wim-En-Lia0) verwijzen om contact op te nemen met Airbnb.

-----

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf