Weinig boekingen via Airbnb - tips?

Weinig boekingen via Airbnb - tips?

de laatste tijd krijg ik via Airbnb geen boekingen meer binnen terwijl beoordelingen heel goed zijn. Ik ben benieuwd waar dit aan ligt? 

 

 

 
11 Antwoorden 11
Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Han23949

 

Het zou ook zo kunnen zijn dat het seizoen een impact heeft. 

 

Misschien dat @Patricia3617  & @Kirsten266 wat tips kunnen geven? 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

@Han23949 ik kreeg ook even de kriebels toen ik begin december nog maar 3 reserveringen had staan. Toen ik de kerstvakantie open zette stroomden de reserveringen weer binnen. Denk dat het echt ligt aan het seizoen. 
tips voor het bevorderen van het algoritme:

- fotos en tekst advertentie beetje aanpassen

- prijzen in de kalender aanpassen ( merk dat dit echt scheelt, al is het maar een euro)

Hi @Kirsten266 , Dank je feedback. Op booking.com krijg ik wel regelmatig reserveringen binnen. Ik heb net gekeken of mijn locatie op Airbnb zichtbaar is maar bij beschikbare datums is mijn locatie niet zichtbaar? Zou je mij kunnen helpen om na te gaan om mijn locatie zichtbaar is? zo niet, wat te doen? 

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

@Han23949 sinds kort is de badge ‘favoriet van gasten’ toegevoegd. 
misschien dat mensen daar meer op zoeken? 
die heb je namelijk nog niet. 

Ik kan je advertentie wel gewoon vinden

Dank je feedback. Op booking.com krijg ik wel regelmatig reserveringen binnen. Ik heb net gekeken of mijn locatie op Airbnb zichtbaar is maar bij beschikbare datums is mijn locatie niet zichtbaar? Zou je mij kunnen helpen om na te gaan om mijn locatie zichtbaar is? zo niet, wat te doen? 

Patricia3617
Level 10
Maaseik, Belgium

Hoi @Han23949

Ik heb me in het verleden de zelfde vraag gesteld , 🤔, maar het komt wel hoor, ik ontvang sinds september ook geen boekingen meer, maar dat is omdat ik volzet ben tot eind februari2024 denk ik, je kunt ook zien op je advertentie hoelang op voorhand men in je regio boekt, en voor hoeveel dagen gemiddeld, en meestal klopt het wel 😊 maar ik begrijp je ongeduld, ik ben even als jou en de rest verslaafd aan boekingen , t,geef zo,n goed gevoel..☺️

Ja ik kan alleen maar zeggen GEDULD LOONT 👍👍..

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hoi @Patricia3617, dankjewel voor je reactie! Hopelijk ziet @Han23949 dit! 

 

Ik heb overigens ook even een @ tag toegevoegd aan je bericht zodat @Han23949 een notificatie krijgt 🙂

 

Je kunt mij ook taggen door @Quincy in te typen, zodat ik een notificatie krijg (als je hulp nodig hebt met iets of simpelweg iets wilt aangeven) 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

@Quincy   Ik heb net gekeken of mijn locatie op Airbnb zichtbaar is maar bij beschikbare datums is mijn locatie niet zichtbaar bijv 9 tm 13 januari? Zou je mij kunnen helpen om na te gaan of mijn locatie zichtbaar is? zo niet, wat te doen? 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Han23949! Bij de eerste search, heb ik gelijk je advertentie gevonden. Ook toen ik op de map keek 😃

 

Toen ik geen specifieke datum aangaf (flexibel), stond je advertentie gelijk op de eerste plek voor appartementen rondom het Museumplein (Zie foto 1). 

 

Toen ik 9 t/m 13 januari invoerde en vervolgens op de map rondkeek, kreeg ik je advertentie te zien op de 4e plaats (zie foto 2). 

 

 

Screenshot 2023-12-14 at 14.35.33.png

Screenshot 2023-12-14 at 14.26.12.png

 

Je advertentie is zichtbaar, maar misschien heeft het te maken met een wat langzamer seizoen qua reserveringen? 

 

Overigens was dit mij ook opgevallen (zie foto) 

 

Screenshot 2023-12-14 at 14.30.42.png

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

 

 
Quincy super fijn dat je voor mij dit hebt gecheckt. Dank voor je hulp! ik ga kijken hoe ik het nog verder kan aanscherpen. grtz Han  
Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Geen probleem @Han23949

 

Suc6! 😊

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf