Wat zijn volgens jou de belangrijkste tools voor hosts?

Quincy
Community Manager
Community Manager

Wat zijn volgens jou de belangrijkste tools voor hosts?

HostToolsNL.jpg

Hallo allemaal, 

Januari is de maand van een nieuwe begin: hét perfecte moment om stil te staan, plannen te maken en te bepalen welke tools je wilt gebruiken om van jouw jaar als host een succes te maken.

Welke tools zijn voor jou onmisbaar in je werk als host? Of het nu gaat om apps, platforms, slimme accessoires voor thuis, checklists of handige organisatiemethodes📱

Vertel ons over jouw ervaringen en deel je tips in de reacties!

We zijn heel benieuwd naar jullie antwoorden!

Quincy

-----

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

7 Antwoorden 7
Emiel1
Top Contributor

Ik kan iedereen het gebruik van de Airbnb "professionele verhuurtools" aanraden.

Ze bieden extra mogelijkheden voor het beheer van advertentie(s), geven inzicht d.m.v. statistieken en geven extra opties om je kalender te beheren met bijv. regelsets.

Bij meerdere advertenties is de "multikalender" een vrijwel onmisbaar hulpmiddel. 

Het is ook nodig om evt. belastingen (bijv. toeristenbelasting, BTW) toe te voegen aan een advertentie .

NB Sommige  mogelijkheden zijn alleen beschikbaar op de website, dus niet in de app (maar die gebruik ik toch al niet).

Professionele verhuurtools gebruiken:

https://www.airbnb.nl/help/article/2499

Dat is heel interessant om te horen @Emiel1! Dankjewel voor het delen 🙂 

-----

Hi @Quincy ,

Ik wordt erg blij van de kalender en de app sowieso! Een dingetje zou ik wel graag weer terug hebben is dat ik ten alle tijden zelf een notitie kan maken in de kalender. Nu is het zo dat als de dag dicht staat je geen notitie meer kunt maken. Dat betekent dat ik soms niet meer weet waarom ik die dag dicht heb gezet en hem mogelijk per ongeluk openzet. Terwijl ik dan bijvoorbeeld voor mijn werk ver weg moet en gasten dus niet kan ontvangen. Of dat de kachel gerepareerd wordt. Dat kan betekenen dat er iets mis kan gaan met de boekingen. Erg onhandig dus dat Airbnb de mogelijkheid tot maken van aantekeningen bij dagen die dicht gezet zijn geblokkeerd heeft. That's all voor de rest ernstig blij met de tools van Airbnb 🙂

Groetjes Katja

@Katja202 

Op de website (multikalender) kan het wel om aantekeningen toe te voegen, ook als de datum niet beschikbaar is.

Voorbeeld:

Emiel1_0-1769968444326.png

Vriendelijke groet,

Emiel

@Katja202 zie antwoord van Emiel 👀

-----

@Emiel1  oh top, Thanks!!!!!

Groetjes Katja
Bob297
Level 10

Voor mij is m'n property management system (PMS) m'n belangrijkste tool.
Centraal tarieven vastleggen die verdeeld worden over de platformen waar ik adverteer.
Nooit meer dubbele boekingen omdat dit automatich wordt doorgegeven over alle platformen

Meer tools voor jouw doelen

Informatiecentrum

Gidsen over gastvrijheid, het beheren van je advertentie en het laten groeien van je onderneming.

Lokale hostclubs

Leer nieuwe dingen door online en bij meetups bij jou in de buurt contact te leggen met lokale hosts.