Woningbeveiliging

Frans110
Level 2
Schiedam, Netherlands

Woningbeveiliging

Beste community,

Ik verhuur mijn appartement nu 2 jaar en heb grotendeels mooie en leuke ervaringen opgedaan met het ontvangen van gasten.

Een paar weken geleden hebben helaas gasten mijn SmartTV geprobeerd te stelen waardoor deze onherstelbaar beschadigd is geraakt. Dit heeft mij doen besluiten om meer in beveiliging te gaan investeren doordat verhuur in goede trouw niet altijd mogelijk is. 

Ik ben nu opzoek naar een bewegingssensor die gericht op de TV beweging detecteert, heeft iemand hier ervaring mee?

Verder ben ik ook opzoek naar een sensor die decibellen en (sigaretten)rook detecteert.  Minut heeft hier een mooi aanbod in alleen gaat dit gepaard met een abonnement en dit vermijd ik liever. Heeft iemand hier ervaring mee wat in de richtlijnen van Airbnb past?

Graag zie ik jullie tips tegemoet en kan ik met veel plezier weer mijn appartement verhuren!

Al het beste,

Frans

2 Antwoorden 2
Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

@Frans110 jeetje wat een verhaal. 
Ik snap dat het vervelend is dat dingen kapot gaan of gestolen worden.

Zelf heb ik tweemaal een beroep gedaan op aircover en die is ook tweemaal uitgekeerd (geldt ook voor roken in de woning) 

Ik heb geen advies voor je beveiligingsvragen 

wel denk ik dat je hiermee op moet passen. Ik ( mijn persoonlijke mening) zie het dan niet meer als een aantrekkelijke woning om te verblijven. 
Door mijn eerdere ervaringen heb ik geleerd om me soms even te irriteren aan de betreffende gast maar daarna weer blij te zijn met al die leuke verhalen en ervaringen van al die andere tientallen gasten. 

Ik wens je veel succes in je zoektocht. 

Frans110
Level 2
Schiedam, Netherlands

Hi Kirsten,

Dank voor je reactie.

Aircover heeft inderdaad een bedrag uitgekeerd. Maar door hun berekening naar dagwaarde dekt dit de schade niet. In het verleden helaas ook al ervaren. Hierdoor wil ik met enige "kleine" ingrepen toch kwaad willende afschrikken.

Als ik het appartement niet verhuur dan woon ik er zelf. Met dit soort situaties is er een inbreuk op mijn thuisgevoel en is mijn vertrouwen in de goede trouw met het verhuren vermindert. Dat zal na een aantal goede ervaringen weer herstellen.

Over het algemeen heb ik een hele flexibele houding naar gasten toe om een positieve bijdrage te hebben aan periode als ze in mijn appartement verblijven. Mede daardoor heb ik nog steeds 5* als beoordeling. Ik zal niet ontlopen dat een aantal mijn appartement niet boeken, maar hopelijk zal dit met mijn goede beoordeling meevallen. Appartement zit op een goede locatie en is ook volledig uitgerust.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf