reserveringsproblemen

Dennie7
Level 1
Maastricht, Netherlands

reserveringsproblemen

Gast heeft vandaag geboekt voor vandaag, maar heeft betalingsproblemen.

 

Dit bleek pas nadat de reserveringsaanvraag was geaccepteerd, terwijl de gast nu al de sleutel heeft en niet te bereiken is.

 

Kunnen jullie iets van actie ondernemen?

3 Antwoorden 3
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Dennie7 

 

Heeft Airbnb je een bericht gestuurd dat betaling niet ge-incasseerd kon worden ?

 

Je zult contact met Airbnb en/of de gast moeten opnemen. Deze community kan verder niets doen aan de situatie.

 

 

Dennie7
Level 1
Maastricht, Netherlands

Hoi Emiel, bedankt voor je bericht!

 

Ik had niet eens in de gaten dat ik iets op een forum plaatste, wou graag airbnb bereiken en dit is nog niet zo makkelijk.

 

Gasten zijn uiteindelijk vertrokken, niet betaalt, wel het hele huis gebruikt -> in bed gelegen, in bad gelegen, gegeten, gerookt.

 

Uiteindelijk hebben ze ook nog mijn sleutels meegenomen en die terugkrijgen gaat zoals het nu uitziet ook niet lukken.

 

Airbnb nog te pakken gekregen via de telefoon en zij zouden contact met het koppel opnemen, maar krijg gewoon bericht dat ze hun niet te pakken krijgen. Mijn eerste ervaring als host met Airbnb, maar met dit bedrijf achter me zonder enige bescherming, hoef ik niets mee te maken te hebben. Helaas betaal je voor de naam Airbnb en niet voor de service.

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Dennie7 

 

Dit is toch echt wel een uitzonderlijke situatie en niet zoals het normaal gesproken gaat met Airbnb gasten. Het probleem met "zelfde dag" reserveringen is dat de tijd vaak te kort is om bij problemen (nog) in te kunnen grijpen, zowel voor de verhuurder als voor Airbnb. En "oplichters" weten dat ook.

 

Ik zie in je advertentie dat je alleen lange termijn reserveringen (minimaal 28 nachten) wilt. Ik denk dat je bij dergelijke reserveringen behoedzaam moet zijn bij acceptatie van de gast en zeker niet een dergelijke boeking op dezelfde dag laten ingaan.

 

Verder zijn in je advertentie nog wel wat aanpassingen gewenst, zowel in de omschrijving als in huisregels.

 

Succes,

Emiel

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf