[FESTIVAL] Het Communitycentrum (CC): Mijn persoonlijke reis

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

[FESTIVAL] Het Communitycentrum (CC): Mijn persoonlijke reis

Quincy_0-1629737047408.jpeg

 

 

Screenshot 2021-08-23 at 17.42.25.pngDit thema maakt deel uit van het Communitycentrum Hospitality Festival. Het originele topic werd gepubliceerd op de Engelstalige Communitycentrum door @Cathie19, en is door ons vertaald.


Voorwoord:
Toen ik werd getagd voor het Hospitality Festival van dit jaar, dacht ik aanvankelijk dat Garry en ik er in 2019 aan hadden bijgedragen en dat waarschijnlijk niet moesten doen.
Maar hoe meer ik erover nadacht, hoe belangrijker ik het vond om erop te wijzen dat wij er nog steeds zijn... Wij zijn nog steeds heel gelukkig, ondanks de moeilijkheden die zijn veroorzaakt door de COVID-19 pandemie die iedereen kent.

We hebben ons deel van de video van 2019 opgenomen tijdens een korte vakantie in Ubud, Bali (Indonesië). We stonden op het punt te beginnen aan onze lange wandeling door de dorpen en rijstvelden, ter voorbereiding van de wandeling over de Caminho Português. Helaas, net als vele andere dromen die je misschien hebt gehad, is deze droom niet uitgekomen in 2020 ...
Maar omdat wij nog bestaan, hebben wij vele redenen om zeer dankbaar te blijven.

--------------------

 

Dus hier is het:
"Het Communitycentrum (CC): mijn persoonlijke verhaal".

Op dat moment was het gewoon een naam, een tabblad op mijn Airbnb profielpagina dat absoluut niets betekende. Ik ontdekte het ook pas toen ik al twee jaar aan het hosten was. Dat is waarschijnlijk mijn grootste spijt. Omdat ik het eerder had kunnen vinden als het geadverteerd was en niet slechts twee woorden onder vele ...

Maar op een dag besloot ik naar dit onbekende gedeelte te scrollen en er op te klikken. Wow! Ik had geen idee dat er een plek was om te chatten, te kijken, te luisteren en te leren...
In het begin was ik geïntrigeerd door de verschillende niveaus - in de vorm van een naam, een tag of een avatar. Ik begreep niet helemaal of er verschillende niveaus waren in Superhosts. (zenuwachtig!)

Vreemd genoeg, weet ik nog hoe ik er bewust van werd. Garry was op reis in delen van Zuid-Australië en terwijl ik op een avond een niet zo spectaculaire film aan het kijken was, scrolde ik door de app, naar mijn Airbnbprofielpagina. Ik had de help- en FAQ-pagina's al bezocht, maar het CC (Communitycentrum) was anders. Hier waren echte mensen aan het praten over hun echte problemen rond Airbnb.

Ze waren niet Airbnb aan het promoten, dus het was des te interessanter en geloofwaardiger voor mij. Het waren normale mensen zoals ik. Velen waren zeer ervaren en wisten van KTV of Long LTV. Op dat moment waren dat twee afkortingen die ik niet eens kende. (Voor alle nieuwkomers in het CC, de termen betekenen kortetermijnverhuur KTV en langetermijnverhuur LTV).

In het begin was ik een stille lezer ... Tijdens het lezen dacht ik bij mezelf: "Oh, dat is een geweldig idee!"
of
"OJE! Ik wil niet dat mij dat overkomt... 😱 Ik moet DEZE huisregel of voorwaarde aan mijn lijst toevoegen - nu meteen!"
... en zo begon mijn verhaal met het Communitycentrum. Het begon toen het logo turkoois was, en is tot op de dag van vandaag doorgegaan met het rode en roze logo.

Wanneer de tijdzones elkaar overlapten ('s morgens vroeg en 's avonds laat), merkte ik dat mensen in andere landen vrij snel reageerden op mijn opmerkingen. Toen ik deze uitwisseling voor het eerst meemaakte, gaf deze persoonlijke verbinding in real time mij een geweldig gevoel. Humor en veel goede ideeën die samen nog beter werden en veel open discussies - er werden vriendschappen gesloten.

Ik zou namen uit verschillende landen kunnen noemen, maar dat zou geen recht doen aan de diversiteit en het aantal.

Hoe zelfverzekerder ik werd in het naar voren brengen van een idee, hoe sterker mijn band met de site werd. Ik hield van de manier waarop de facilitators op de achtergrond bleven en ons in de juiste richting stuurden... Ze waren eerlijk en vriendelijk, maar ook streng en herinnerden ons eraan dat we op een officiële Airbnb website zaten wanneer dat nodig was. Maar ze lieten ons ook zien dat ze echte mensen waren...

Normale mensen waren vertegenwoordigd. Elke persoonlijkheid met speciale vaardigheden en kennis. Wanneer ik een bepaalde vraag las, zei ik tegen mezelf: "Laat die of die persoon antwoorden, want zij hebben veel meer ervaring en kennis op dit gebied". Of ik heb ze gewoon getagd."

Sommigen zeiden ook gewoon hallo vanuit een ander land. Toen antwoordde ik, "Hallo uit Australië!" En iemand anders zou kunnen zeggen, "Hallo uit Londen!" Zie je al een patroon? Een connectie?

 

Tijdens de zeer donkere tijden aan het begin van de pandemie in 2020, werd een aparte pagina gecreëerd voor speciale COVID-19 discussies. Ik ben hier erg dankbaar voor. De situatie was slopend voor lichaam en zenuwen en het was nuttig om dit soort berichten alleen te lezen als je er mentaal op voorbereid was. Ruimtes voor mensen met dezelfde interesses werden steeds duidelijker, maar verdeelden de community niet.

Aan het begin van deze pandemie, toen de hosting wereldwijd werd stopgezet, organiseerde @Lizzie videogesprekken op Zoom voor ons om te praten. Wie had kunnen denken dat door dat eerste videogesprek een geweldige band zou ontstaan, die zou uitmonden in een aantal bijzondere Zoom-vriendschappen. Ik denk dat de geestelijke en lichamelijke gezondheid van de betrokkenen is verbeterd. Voor mij, tenminste, is dat waar. Het maakte niet uit wie je was of waar je woonde, we waren een stel hosts en soms gasten op zoek naar connecties. Net als de oorspronkelijke filosofie van Airbnb. Voor het aanbreken van de dag was er een heel speciale groep mensen nodig om me uit bed te krijgen voor deze leuke ontmoetingen.

Het kennen van de gezichten en stemmen van de mensen met wie ik tijdens de CC-discussies had gecommuniceerd, gaf het geheel meer kleur, diversiteit, cultureel begrip en persoonlijkheid. We hebben gekke, droevige, creatieve en grappige tijden gehad... maar vooral tijden waarin we elkaar steunden. Er was en is nog steeds tolerantie en respect. (En dit gaat nog steeds door in alle formaten in de CC).

Na deze persoonlijke ervaringen kan ik me, als ik iets lees wat zij hebben geschreven, figuurlijk voorstellen hoe zij het zeggen. De CC is dus iets heel bijzonders geworden. Goede tijden, slechte tijden en aangezien 2021 nog steeds een achtbaan is, denk ik dat ik de rit zal voortzetten. Ik hoop dat degenen die ik heb "ontmoet" en een beetje heb leren kennen, net als degenen die ik nog niet heb ontmoet, zullen blijven en de kennis, het gelach en het community-gevoel zullen delen. Er zijn nu meer videogesprekken op Zoom waarbij informatie rond Airbnb wordt gedeeld. Er zijn ook workshops of brainstormsessies.

Communitycentrum: creatieve verbindingen - interessante discussies - vriendschap en het delen van meningen - uitdagingen en beslissingen - regels en kritiek, maar ook steun en complimenten. Dit staat allemaal in de CC.

Het is dus meer dan twee woorden op een profielpagina... Ook al zijn het nog steeds twee woorden: "Bezoek het Communitycentrum". Dus misschien had ik het eerder ontdekt. Dus dit is een verbetering voor alle nieuwkomers.

Laten we het vieren: als je nog niet bent lid geworden bent, waag de sprong en ontmoet anderen, leer van hen en heb plezier. We kunnen ook samen huilen als dat nodig is. We kunnen het platform verbeteren als we samen optreden. We hoeven er niet over te razen, want doorzettingsvermogen, ideeën en respect leiden tot verbeteringen, net als de groeiende waarde van het Communitycentrum (CC)."

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

0 Antwoorden 0

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf