Huisregels overtreden

Opgelost!
Anna8977
Level 1
De Lutte, Netherlands

Huisregels overtreden

Ik heb op dit moment 2 gasten in ons verblijf. Het verblijf is aangrenzend aan onze woning, maar ze hebben een eigen ruimte. Roken en drugsgebruik is niet toegestaan. Nu ruik ik deze morgen de rook in ons huis en er is dus toch binnen gerookt. Gisteren had ik al door dat ze buiten joints aan 't roken waren, maar goed dat zie ik door de vingers (wij wonen in een klein dorp en hier ist niet zo normaal 🙂 Ook heb ik gezien dat ze spullen uit een kast hebben gepakt die niet voor de gasten is bestemd, ook dat vind ik niet heel erg. Maar dat roken wel! Ik krijg vanmiddag nieuwe gasten en hoop dat ik de geur eruit krijg. Ik heb ze zojuist een bericht gestuurd met mijn bevindingen. Als ik ze straks zie zal ik ze er op aanspreken. Wat kan ik verder doen? Deze mensen hadden een nieuw profiel op airbnb, nu weet ik ook waarom. 

1 Beste Antwoord

@Emiel1  @Quincy

Aor bnb heeft het voor me opgelost. Met de main host account is het gelukt. We hebben 50 euro ontvangen voor de extra wqs en kuiskosten van het air bnb resolutie centrum.

Dank jullie voor de hulp! 

Beste antwoord in origineel bericht bekijken

13 Antwoorden 13
Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Anna8977, ik denk dat je het goed gedaan hebt om ze even een berichtje te sturen. Ik zou inderdaad ook uitleggen dat het in je huisregels staat dat roken verboden is. 

 

Het zou inderdaad niet fijn zijn als je nieuwe gasten straks bijvoorbeeld een probleem maken over de geur van wiet. 

 

Laat je even weten hoe het gaat?

 

Quincy  

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Imane36
Level 1
Netherlands

Hoi, Hoe heb je dit verder opgelost? Was er een rook geur in het huis? Hier ben ik namelijk ook bang voor en zou niet weten wat ik er aan zou moeten/kunnen doen.

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Imane36 

 

Geur van rook krijg je niet gemakkelijk uit je huis.

 

De gasten die het veroorzaken wel:

Stuur een wijziging van de reservering ("wijzig" optie) om de reservering in te korten per eerstvolgende mogelijkheid. Met als reden: roken in een niet-roken accommodatie is een overtreding van de huisregels.

Lotte1002
Level 2
Ghent, Belgium

Ik had dit vandaag ook voor. Kwam het appartement kuisen en alles stonk naar de rook. Zelfs as en tabak in huis gevonden. Donsdekens, hoofdkussen, gordijnen, zetels... Moeten grondig onder handen genomen worden. Ik heb een slechte recensie achtergelaten en een persoonlijke boodschap dat ik teleurgesteld in de gasten ben. Nu vraag ik me af of er nog iets kan gedaan worden na hun verblijf zoals extra kosten aanrekenen voor de schoonmaak ofzo? 

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Wij hebben het ook een keertje gehad @Lotte1002 en inderdaad we hebben alles gewassen en heel goed schoongemaakt en de studio een poos laten luchten zodat de smerige rooklucht weg was. De volgende gasten konden daarna weer in een frisse studio verblijven. Hopelijk blijft het bij deze ene keer, veel succes!

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Lotte1002 

Je kunt via resolutie centrum de gasten deze kosten presenteren, maar grote kans dat ze het afwijzen.

Dan gaat de claim door naar Airbnb, maar daar weinig kans van slagen. Ten eerste wil Airbnb altijd een factuur zien van de kosten, maar ten tweede vergoed men alleen fysieke schade.

Geef in je advertentie aan dat alleen niet-rokende gasten kunnen boeken, want alleen de optie "roken niet toegestaan" aangevinkt is onvoldoende. De mededeling "wij roken nooit binnenshuis, alleen buiten" heeft geen enkele waarde.

 

Dankje voor het snelle antwoord @Emiel1 @. Ik heb het nog eens uitdrukkelijk in de advertentie geplaatst bij extra opmerkingen.  Wanneer ik naar de reservatie ga en op de  knop geld vragen" klik, komt er de melding dat ik geen geld kan sturen of vragen. Zie foto of is dit niet de juiste manier? Screenshot_20211029_192645_com.airbnb.android.jpg

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Lotte1002 

 

Geen idee waarom "Oeps...etc" en dat zonder verder uitleg.

 

De offici-ele procedure bij schade cq aanspreken waarborgsom is deze:

https://www.airbnb.nl/help/article/264/wat-doe-ik-als-mijn-gasten-iets-kapotmaken-in-mijn-accommodat...

 

Alleen geld vragen, niet als claim, kan via resolutie centrum:

https://www.airbnb.nl/resolutions/

 

Maar dan ws weer "Oeps...etc" ?

Is het account van de gast nog wel acief ?

@Emiel1 ze hebben nog een account. Als sinds 2015, maar geen enkele recensie. Misschien geven ze bewust geen recensies aan de hosts aangezien ze weten dat ze een slechte terug krijgen? Ze wilden langer blijven in ons appartement, maar dit kon voor ons niet. Nu zijn ze op een ander appartement iets verder in de straat ook via air bnb. Hoop dat ze zich daar wel aan de regels houden. 

Heb nogmaals geprobeerd. Ik blijf de melding oeps krijgen zonder verdere uitleg😔

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Lotte1002

 

Met alleen een "oeps" kan ik verder ook niets meer bedenken.

Je zou contact met Airbnb kunnen opnemen voor nader onderzoek naar de foutmelding.

Misschien heeft @Quincy nog een idee ?

@Emiel1  @Quincy

Aor bnb heeft het voor me opgelost. Met de main host account is het gelukt. We hebben 50 euro ontvangen voor de extra wqs en kuiskosten van het air bnb resolutie centrum.

Dank jullie voor de hulp! 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Fijn dat dit opgelost is @Lotte1002!

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf