Ontbijt voor je gasten: Ja of nee?

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Ontbijt voor je gasten: Ja of nee?

AirbnbOntbijtVoorJeGastenJul2025.png
Hallo allemaal!

Een goed begin van de dag is het halve werk! Veel gasten kijken uit naar een smakelijk ontbijt, maar niet iedere host biedt dit aan. Toen ik op reis was, merkte ik dat sommige hosts ontbijt aanbieden, terwijl anderen hun gasten adviseren om naar een lokaal ontbijtcafé te gaan waar ze zelf graag komen. Daarom zijn we benieuwd:

Bereid jij ontbijt voor je gasten? 🍳

• Zo ja, wat serveer je meestal?
  • Heb je favoriete recepten, tips of leuke ontbijtverhalen om te delen?
  • Of kies je ervoor om geen ontbijt aan te bieden, en waarom?

Deel jouw ervaringen, ideeën en adviezen hieronder! 👇 We kijken ernaar uit om te lezen hoe jij het ontbijt voor je gasten aanpakt!

Quincy

-----

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

25 Antwoorden 25
Albartus0
Level 2
Ermelo, Netherlands

@Quincy nooit bij het huidige huisje, ook niet bij toekomstige. Een wens is nog een B&B aan huis, dan wordt het anders. Dan is het wellicht wel leuk en de moeite waard.

Zie jij het wel als grote meerwaarde, bij de verhuur van een huisje/chalet?

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

@Albartus0 Zelf bood ik, toen ik nog Airbnb-host was, een zeer beperkt ontbijt aan. Het waren simpele, kant-en-klaar verpakte broodjes, zoals croissants met jam of chocoladepasta. Qua drinken gewoon eenvoudige koffie, thee of sap.

-----

Katja202
Level 10
Ruinen, Netherlands

Wij hebben een tuincafe aan de overkant die om 9 uur open is 😁🌺

en ze hebben ook ontbijtjes!

Groetjes Katja
Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Wat handig zeg zo'n cafe aan de overkant @Katja202! Geef je dit ook aan bij je gasten? 😊 

-----

Katja202
Level 10
Ruinen, Netherlands

@Quincy Uiteraard! Menu kaart ligt in de Sheperd’s hut en het staat ook in de reisgids 😉

Groetjes Katja
Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Erg handig! @Katja202  😊

-----

Barbera0
Level 9
Elburg, Netherlands

Ja,  ik serveer ontbijt - ik vind het leuk om te doen (meestal), de gasten waarderen het en er is eigenlijk in mijn omgeving ook niet echt horeca met ontbijtmogelijkheid, dus dan zouden de gasten zelf van alles mee moeten nemen.

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hoi @Barbera0, hoe gaat het? Ja, dat maakt het inderdaad wat moeilijker om een ontbijtje te maken 🙂 Wat voor soort ontbijt maak je? 

-----

Charlie’S0
Level 1
Antwerp, Belgium

Zeer uitgebreid ontbijt bij ons, met mogelijkheid tot rekening houden voor alle allergenen.

Dit zeer haalbaar doordat we ook een ontbijtzaak naast de deur hebben, waardoor we alle producten reeds aanwezig hebben.

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Wat heerlijk om te horen dat jullie zo’n uitgebreid ontbijt aanbieden, en dat er rekening wordt gehouden met alle allergenen! Het is fijn dat jullie door de samenwerking met de ontbijtzaak naast de deur alle producten snel kunnen regelen. Dat klinkt ideaal voor gasten met speciale wensen of dieetbehoeften @Charlie’S0😊 

Worden er vaak verzoeken ingediend om bepaalde ingrediënten uit het eten te laten in verband met allergieen? 

-----

Nic22583
Level 2
Noordwijkerhout, Netherlands

Hi Quincy,
Wij serveren geen ontbijt, maar er is een koffiezetapparaat, waterkoker, een koelkasten en twee elektrische kookplaten. Ook jam en hagelslag, etc. 
De belangrijkste reden is voor mij de privacy van onze gasten. Ze zijn nu helemaal vrij om lekker vroeg op te staan, of juist lekker uit te slapen en hun eigen flow te volgen in waar ze zin in hebben.
Dus geen afspraak op de avond ervoor hoe laat ontbijten. Helemaal je eigen ritme volgen en geen vroeg ochtendbezoek van mij als host. Iedereen VRIJ!

Meer tools voor jouw doelen

Informatiecentrum

Gidsen over gastvrijheid, het beheren van je advertentie en het laten groeien van je onderneming.

Lokale hostclubs

Leer nieuwe dingen door online en bij meetups bij jou in de buurt contact te leggen met lokale hosts.