Brief van Laura: Wat ik geleerd heb tijdens mijn verblijf bij verhuurders van privékamers

Laura_C
Ex Airbnb
Ex Airbnb
Redwood City, CA

Brief van Laura: Wat ik geleerd heb tijdens mijn verblijf bij verhuurders van privékamers

20 mei 2019

 

Hallo allemaal,Felicitaties voor diegenen die na de evaluatie van april de Superhost-status hebben gekregen of behouden! Hoe langer ik bij Airbnb werk, hoe meer ik me realiseer wat een ongelooflijke prestatie Superhost zijn precies is. Bedankt dat jullie allemaal zulke geweldige ervaringen bieden aan gasten over de hele wereld, en dat jullie de standaard voor gastvrijheid van Airbnb hooghouden.

 

Zoals velen van jullie wel weten, ben ik binnen Airbnb verantwoordelijk voor het team dat producten, de community en hulpbronnen opbouwt voor verhuurders zoals jij. Toen ik afgelopen juli bij Airbnb ging werken, was een van mijn belangrijkste prioriteiten om me snel onder te dompelen in de wereld van verhuurders en verhuren. Ik wilde van onze geweldige verhuurders (en Superhosts!) leren, hun tips verzamelen en deze terugkoppelen aan onze verhuurderscommunity (en onze teams hier binnen Airbnb). Er gaat niets boven praktijkervaring, dus besloot ik één keer per week in een privékamer te verblijven. Ik heb thuis drie kleine kinderen, dus het had wat voeten in aarde, maar het werd uiteindelijk een geweldige ervaring op een aantal leuke en onverwachte manieren. Ik wil graag met je delen wat ik de afgelopen maanden heb geleerd.


Het ontmoeten van Superhosts zoals jij was een van de hoogtepunten van mijn avonturen in privékamers. Er zijn meer dan 161.000 Superhosts die privékamers delen op Airbnb - dat is 29% van alle Superhosts. En privékamers zijn ook populair bij gasten. In 2018 werden er tientallen miljoenen reserveringen gemaakt voor privékamers, een aanzienlijk deel van alle reserveringen op Airbnb.  Verhuurders van privékamers en die accommodaties zelf vormen een heel belangrijk onderdeel van onze community.

 

Ik had drie doelen tijdens mijn verblijven in privékamers

  1. Ik wilde verschillende kamers ervaren (en verbleef in accommodaties uit verschillende prijsklassen en van verschillende soorten verhuurders: nieuwe verhuurders, Plus-verhuurders, Superhosts, enz.)
  2. Ik wilde op zoek naar persoonlijke interacties (ik nam van tevoren contact op met verhuurders en nodigde hen uit om met mij te kletsen over hun ervaringen en hoe we hen beter kunnen helpen)
  3. Ik wilde echt iets leren (hoe ervoer ik mijn verblijf als gast? Hoe kunnen we verhuurders beter ondersteunen? Wat doet een bepaalde verhuurder heel goed waar andere verhuurders iets van kunnen leren?)


Wat heb ik geleerd? Mijn eerste grote conclusie is dat we meer moeten doen om jullie te helpen de juiste verwachtingen te schetsen voor gasten (wat kan helpen bij betere recensies). Dit is echt belangrijk voor alle verhuurders, maar cruciaal voor verhuurders met een privékamer, die vaak een badkamer of keuken delen met hun gasten. Aan onze kant kan dat volgens mij door te categoriseren. Hoe kunnen we beter onderscheid maken tussen verschillende soorten advertenties op Airbnb, vooral nu we naast woningen en kamers steeds meer bed & breakfasts en boetiekhotels verwelkomen? Hoe kunnen wij je helpen gasten duidelijk te maken dat er katten rondlopen in de woning? (Ik ben zelf meer een hondenmens dan een kattenmens, maar ik moet toegeven dat ik tijdens mijn verblijf vrienden ben geworden met veel katten!)

 

Ik heb ook veel geleerd over wat een verblijf vanuit het perspectief van een gast geweldig maakt. Ik waardeerde heel veel verschillende dingen. Duidelijkheid over waar ik toegang toe had en wat ik mocht gebruiken (Shampoo? Ruimte in de koelkast? Mocht ik wel door die ongemarkeerde deur?), maakte echt een verschil. Informatie van de verhuurder over wie er nog meer in het huis zou zijn, was ook enorm geruststellend. Ik vond het fijn om het werkschema van de andere mensen binnen het huishouden te kennen, zodat ik een respectvolle gast kon zijn (ik sta vroeg op en wil dan niet iedereen in huis wakker maken!).

 

Veel van jullie hebben al geweldige tips gedeeld voor het verhuren van een privékamer via het Communitycentrum. Ik hoor graag meer van jullie over dit onderwerp en kom ook graag meer te weten over wat wij kunnen doen om jou als verhuurder van een privékamer te helpen slagen. Laat me in de reacties hieronder weten of je nog suggesties hebt.

 

Tot slot, en misschien is dit wel het belangrijkste, werd ik er weer aan herinnerd wat een ongelooflijke verhuurderscommunity we hebben. Ik heb één verhuurder ontmoet die was gaan verhuren om flexibiliteit te hebben als moeder van kinderen met speciale behoeftes. Een andere verhuurder liet een flink salaris achter om in de non-profitsector te gaan werken. Verhuren hielp hen aan de financiële flexibiliteit die ze nodig hadden om die stap te kunnen zetten. Een andere verhuurder die ik ontmoette, vertelde dat ze een geweldige band met veel van haar gasten heeft opgebouwd (die vaak terugkomen), en weer een ander begon met verhuren zodat ze zich haar huis kon blijven permitteren, terwijl haar kinderen naar de universiteit gingen. Ik vind het geweldig dat Airbnb mensen over de hele wereld helpt om mooie connecties op te doen en hun doelen en passies in het leven te ondersteunen.

 

Ik wil onze Superhosts nogmaals feliciteren, of je nu een vleugel van je kasteel, een hele woning of een extra slaapkamer in je appartement deelt. Ik hoop jullie te ontmoeten tijdens mijn volgende uitje. Tot die tijd…

 

… Veel plezier met verhuren!
Laura

 

--------------------

Lead, Airbnb Core Hosts & Community

Here's my Community Spotlight!

What are your favorite notes from your guests?

 

7 Antwoorden 7
Monique-and-Bas0
Level 1
Veldhoven, NL

Hoe goed we het ook uitleggen, in div. talen, voor gasten blijft onduidelijk: het review-gedeelte LOKATIE. Omdat er het woord:LOCATION staat, blijven ze toch jouw lokatie zelf beoordelen. 

 

Ze snappen t echt niet. Bij ”cleanliness” beoordelen ze ook of het schoon is ... en niet of mijn OMSCHRIJVING! over hoe schoon het is, wel klopt!

 

Verander de “tenaamstelling”,

maak er van: “Location-Description”

> voeg gewoon een woord toe. 

Of “Accuracy-of-Location-Description”. 

Hoor graag iets terug

 

 

Helemaal mee eens.  Bedenk een goede omschrijving voor locatie, wat is het en wat wil men weten. Is het de buurt of is het toegankelijk zijn naar andere plekken.

Grappig genoeg merk ik dat mensen uit andere landen met locatie bedoelen , kan ik makkelijk ergens vanuit dit huis meerdere kanten op. 

Terwijl vooral jonge Nederlanders de omgeving beoordelen.

Esmeralda

Marga-And-Rico0
Level 2
Amsterdam, Netherlands

Ja dit ben ik helemaal eens met Monique. en Bas!

Wij zitten aan de rand van Amsterdam en er staat heel duidelijk in de beschrijving dat het 20 minuten lopen is van het openbaar vervoer. Toch geven mensen alleen op Locatie vaak 4 of minder sterren en in de recensie ook een opmerking dat het ver ia..

Anne-M-0
Level 2
Rotterdam, Netherlands

Sinds kort worden de profielfoto's van potientele gasten pas getoond nadat de boeking bevestigd is. Ik verhuur een kamer en woon alleen, mede op basis van de profielfoto besluit ik of ik de gast in mijn woning wil laten verblijven. Verhuur inmiddels 5 jaar en vind deze ontwikkeling niet prettig als host.

Graag jullie reactie.

Elsje0
Level 2
Antwerp, Belgium

Ik heb dezelfde ervaring. Soms kan je aan de naam niet eens uitmaken of het om een man of een vrouw gaat, je hebt geen idee van de leeftijd, etc. Dat maakt het inderdaad onpersoonlijk en soms moeilijk om als vrouw alleen te beslissen of je iemand in je huis toelaat. Ik denk dat het in gevallen van discriminatie beter is om de host individueel aan te pakken en eventueel te schorsen. Uiteindelijk krijgen gasten onze foto wél te zien. Dat maakt de situatie er nog onzekerder op voor vrouwen.

Anna2242
Level 1
Zandvoort, Netherlands

Ik had afgelopen maandag een geweldige geschreven recensie en ook voor alle onderdelen 5 sterren. Toch had ik als eindresultaat 4 sterren. Erg vreemd als je over alles zeer tevreden bent. Er zijn gasten die denken dat ze hotelsterren  moeten geven.

Kim981
Level 1
Noordwijk, Netherlands

Hoi Anna,

Ik heb ook al een paar keer hetzelfde gehad, geen idee waar de gasten dit op baseren.
Wel heel jammer voor de totaal score ;-).

Groetjes,
Kim

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf