Haal het meeste uit huisregels: tips en instructies voor hosts

Airbnb
Official Account

Haal het meeste uit huisregels: tips en instructies voor hosts

House Rulea Article Header Image (1).jpg

 

Als het gaat om het instellen van huisregels zul je een balans moeten vinden tussen het beschermen van je woning en het verzekeren van een geweldig verblijf voor gasten door verwachtingen duidelijk te maken. Daarom kunnen verhuurders met de huisregelstool van Airbnb een keuze maken uit een lijst met standaardregels en hun eigen regels schrijven. Deze tool vereist dat gasten de huisregels erkennen en ermee akkoord gaan voordat ze kunnen reserveren.

 

“Regels zijn gewoon een andere manier waarop je de ware persoonlijkheid van een verhuurder kunt zien", zei Superhost Kelly uit Austin, Texas, Verenigde Staten. “Ik zou nooit huren van een verhuurder die geen regels heeft. En als gasten aan de hand van een lijst met regels kunnen zien dat ze die verhuurder of woning niet leuk zouden vinden, dan is dat goed om te weten.”

 

Bijna negen van de tien verhuurders hebben gekozen uit de basisregels van Airbnb, die betrekking hebben op kwesties zoals roken, feesten, huisdieren en kinderen*. Verhuurders die aangepaste huisregels schrijven, boeken echter meer verblijven dan verhuurders die dat niet doen, volgens het interne onderzoek van Airbnb. Dit komt misschien omdat die verhuurders duidelijke verwachtingen hebben en hun gasten een beter idee hebben van wat voor soort verblijf hen te wachten staat.

 

Door duidelijke regels in je advertentie te schrijven, kunnen gasten ze bekijken voordat ze reserveren, tijdens hun verblijf en zelfs na hun vertrek. Huisregels worden ook direct naar hen gestuurd zodra een reservering is bevestigd, dus je hoeft niet elke gast opnieuw te schrijven of te e-mailen. Met het instellen van regels bespaar je tijd en voorkom je miscommunicatie.

 

Zo kun je de huisregelsfunctie van Airbnb instellen en optimaal benutten. Daarnaast delen verhuurders een aantal van hun beste regels en tips:

 

Huisregels maken

 

Op het internet:

  1. Ga naar je advertentie(s) op Airbnb.com
  2. Klik bij de advertentie waaraan je huisregels wilt toevoegen op “Advertentie beheren”
  3. Klik bovenaan de pagina op “Reserveringsinstellingen”
  4. Klik naast “Huisregels” op “Aanpassen”
  5. Selecteer je verwachtingen, schrijf regels voor je gasten en klik vervolgens op “Opslaan”

 

In de app:

  1. Ga naar je advertentie(s) in de mobiele app van Airbnb
  2. Klik op de advertentie waaraan je huisregels wilt toevoegen
  3. Klik onder “Hulpmiddelen voor gasten” op “Huisregels”
  4. Selecteer je verwachtingen, schrijf regels voor je gasten en klik vervolgens op “Opslaan”

 

  1. Huisregeltips van verhuurders

 

  1. Houd het simpel

“Je wilt niet zoveel regels toevoegen dat gasten denken dat ze bij hun moeder zijn,” zeggen Superhosts Wendy en Frank uit Stonington, Connecticut. Sommige verhuurders boden suggesties aan**:

Huisregels moeten NIET aanvoelen als een juridische tekst, anders zal niemand ze lezen of gaan potentiële gasten naar een andere advertentie die minder ingewikkeld is.

  • Feesten niet toegestaan.
  • Je mag het aantal personen dat op het moment van het reserveren is opgegeven niet overschrijden.
  • Het internet mag niet worden gebruikt voor illegale activiteiten.

            —J Renato, Rio de Janeiro, Brazilië

  • Voeg geen dingen toe die je niet kunt afdwingen, zoals extra waarborg of kosten voor iets dat kapot is.*** Mijn huisregels bevatten geen beleefdheidsverzoeken of aanwijzingen, zoals waar handdoeken moeten worden achtergelaten en wat te doen met de was. Ik communiceer deze persoonlijk wanneer ik gasten door het appartement begeleid of ik laat een vriendelijk briefje achter. De regels die echt belangrijk voor me zijn, horen absoluut thuis in de huisregels.
    • Onze woning is bedoeld voor een stel of voor een alleenstaande volwassene.
    • Geen kinderen.
    • De bank in de woonkamer mag niet als extra bed worden gebruikt.

—Annette, Prescott, Arizona, VS

 

  1. Praat over lokale gebruiken en klimaat

Grijp bij het schrijven van je huisregels de kans om gasten te leren over de culturele normen en de lokale omgeving. “Gasten komen vaak uit culturen en gewoonten die heel anders zijn dan de onze en willen een paar dagen ontspannen zonder al te veel verplichtingen,” zeiden Superhosts Andrea en Ricardo uit Buenos Aires, Argentinië. Meer verhuurders boden hun regels aan:

  • Wij willen dat je stil en discreet bent, vooral 's nachts of tijdens de siësta.—Beatriz Elena, Medellin, Colombia
  • Geen schoenen binnen. Dit is heel gebruikelijk in Thailand.—Nutth, Chiang Mai, Thailand
  • Laat de lichten niet aan en de ramen open bij zonsondergang, of het huis zit vol met insecten, muggen en motten.—Monica, Santa Maria de Palautordera, Spanje
  • Behalve water, geen voedsel eten/drankjes drinken in de Airbnb-kamer. Bewaar geen eten in de slaapkamer. Niemand houdt van insecten.—Momi, Honolulu, Hawaii, VS

 

  1. Wijs op veiligheidsproblemen

Net als de gewoontes en culturele normen is het verstandig om aan te nemen dat gasten uit andere delen van de wereld komen met verschillende wetten en veiligheidskwesties. Deze verhuurders behandelen dit in hun huisregels:

  • Sluit alle ramen en deuren wanneer u de suite verlaat.—Dave en Deb, Edmonton, Canada
  • Geen kaarsen. Geen enkele. In plaats daarvan bieden wij vlamloze, op batterijen werkende kaarsen die je kunt gebruiken.—Heather, Ithaca, New York, VS
  • Zaken waarbij het publiek of onbevoegde gasten betrokken zijn, zijn niet toegestaan. Externe beveiligingscamera's zijn in gebruik.—Jayesh, Urangan, Australië
  • Illegale downloads zijn verboden. Als je schuldig wordt bevonden, kunnen boetes van de overheid oplopen tot ongeveer 1700 euro per film.—Branka en Silvia, Zagreb, Kroatië

 

  1. Gebruik wat humor

Maak het, in geval van twijfel, wat luchtiger om je persoonlijkheid te tonen en gasten aan te moedigen om je huisregels te lezen. Deze verhuurders delen een aantal tips:

  • Ik verwacht dat de gasten zich als volwassenen zullen gedragen.
    • Zet het huis niet in brand.
    • Schop mijn hond niet.
    • Eet druipend voedsel aan tafel... Het is een mooie tafel.
    • Er zijn verschillende afvalbakken in het huis: het toilet is er niet een van.

            —Amy, Nashville, Tennessee, VS

  • Ik heb een vraag middenin mijn huisregels opgenomen in HOOFDLETTERS. Als de gast antwoordt, bewijst dit voor mij dat ze de tijd hebben genomen om de huisregels te lezen:
    • WIE IS JE FAVORIETE ARTIEST? Er is geen goed of fout antwoord.

—Eloise, Winslow, Arizona, VS

 

  1. Wees jezelf

Sommige verhuurders hebben een lange lijst met huisregels en anderen hebben nauwelijks regels; hoe dan ook, ze krijgen nog steeds vijf-sterrenrecensies. Verhuurders raden je aan om je verhuurstijl — of deze nu relaxed, flexibel, formeel of streng is — in je regels te verwerken, zodat gasten kunnen bepalen of deze bij hen past:

  • leven en laten leven! De meeste gasten zijn op vakantie en willen geen preek krijgen. Ik maak soep en leg brood, kaas en croissants klaar. Ze voelen zich welkom.—Aija, Welcome, Hicksville, New York
  • Mijn advertentie is heel duidelijk over wat ik verwacht van onze potentiële gasten die onze ruimte delen:
    • Alle huisregels hieronder MOETEN tot het einde worden gelezen. Het is niet in jouw beste belang om mijn regels vluchtig te bekijken. Doe dat daarom niet.
    • Dit is ONS huis. We willen dat onze geweldige gasten die bij ons verblijven, respecteren dat dit onze woning is en dat we ons kind in deze woning opvoeden.
    • Geen stemverheffing, ruzie of vulgaire taal.
    • Geen drugs in/uit ons huis.
    • Bij overtredingen word je gevraagd te vertrekken.

—Momi, Honolulu, Hawaii, VS

 

Superhost Momi heeft hierna nog 12 gedetailleerde huisregels en ze heeft meer dan 100 vijf-sterrenrecensies ontvangen. Gast Steven, uit Pullman, Washington, VS, schreef: “Ik moet zeggen dat ik na het lezen van [Momi's] huisregels een beetje nerveus was. Ik besefte al snel dat dit geen gewoon verblijf zou zijn. En tot mijn vreugde had ik gelijk.”

 

Zodra je je huisregels hebt gepubliceerd, ontvangen bevestigde gasten ze automatisch en kunnen zij ze op elk moment raadplegen. Het eenmaal creëren van huisregels zal gasten verwachtingen geven en de weg vrijmaken voor vele vijf-sterrenverblijven.

 

___________________________________________________________________________

 

*Huisregels omvatten beperkingen voor roken, ruimtes buiten de woning die niet toegankelijk zijn, toestemming om bezoekers te ontvangen en meer. Raadpleeg onze tips in de Huishandleiding voor meer informatie over het gebruik van apparaten en voorzieningen in je woning.

**Tips van verhuurders zijn bewerkt voor lengte en duidelijkheid.

***Als een gast een huisregel overtreedt, worden de verhuurder en gast aangemoedigd om te communiceren en het probleem op te lossen. Het creëren van huisregels helpt Airbnb CX bij het bemiddelen bij een meningsverschil; Airbnb CX kan echter geen huisregels afdwingen. Als een verhuurder een gast vraagt om te vertrekken vanwege een schending van de huisregels, dan worden de niet-verbleven nachten terugbetaald en Airbnb CX kan daarbij helpen. Als een gast weigert te vertrekken, dan zal de zaak worden geëscaleerd en per geval worden behandeld.

1 Antwoord 1
Daniel2585
Level 1
Yerseke, Netherlands

Bedankt, erg nuttige informatie. Eigenlijk zo vanzefsprekend voor fatsoenlijke mensen, dat je vergeet het in de huisregels te plaatsen. Danny

 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf