Maak optimaal gebruik van het pre-reserveringsbericht van Airbnb

Airbnb
Official Account

Maak optimaal gebruik van het pre-reserveringsbericht van Airbnb

Waarom reis je naar deze omgeving? Met wie ben je op pad? Wanneer denk je aan te komen? Wanneer Airbnb-verhuurders een reservering krijgen, gaan er allerlei vragen door hun hoofd. Veel verhuurders kiezen ervoor om deze vragen te stellen voordat potentiële gasten direct reserveren, om hen zo beter te leren kennen. Het is natuurlijk niet verplicht, maar door vragen toe te voegen aan je pre-reserveringsbericht kun je informatie verzamelen over potentiële gasten, het reserveringsproces vereenvoudigen en gelijk al aanzet geven tot een een goede verstandhouding met de gast.

 

Volgende maand lanceert Airbnb een verbeterde functie: het pre-reserveringsbericht. Het is voor verhuurders een betere manier om gasten te begroeten en alle vragen te stellen die ze maar willen, voordat gasten direct reserveren. (Je hebt ook genoeg ruimte, want we hebben het tekenlimiet verhoogd. Als je op dit moment een welkomstbericht gebruikt, hoef je niets te veranderen.) Je potentiële gasten lezen je bericht terwijl ze reserveren en kunnen je vragen beantwoorden voordat ze hun reservering bevestigen.

 

Hier zijn enkele manieren om alles uit het pre-reserveringsbericht van Airbnb te halen.

 

Vijf tips van verhuurders voor je pre-reserveringsbericht

 

1. Bedank eerst je potentiële gast

 

“Ik denk dat het een goede manier is om vertrouwen op te bouwen en aanzet zal geven voor een goed verblijf,” aldus verhuurder Juan uit Colombia.

 

  • Ik bedank ze altijd voor hun reserveringsaanvraag en vraag of ze de advertentiebeschrijving en huisregels goed gelezen hebben om er zeker van te zijn dat mijn ruimte bij ze past.–Kath, Albany, Australië
  • Leuk om kennis te maken! Ik heet je van harte welkom in deze ruimte, waar ik veel liefde in steek. Het is een plek voor welzijn en om in contact te komen met de natuur.
    • Wat brengt jou naar deze omgeving?
    • Wie reizen er met je mee?
    • Hoe laat verwacht je aan te komen?
    • Waarom wil je in het huisje verblijven?"—Juan, Medellín, Colombia
  • We kijken uit naar je komst en willen graag het volgende weten:
    • Waarom reis je naar Durham?
    • Hoe laat zullen we afspreken voor het inchecken?
    • Wie reist er met je mee?
    • Als je bij ons wilt ontbijten, zijn er dan nog dieetvoorschriften waar we rekening mee kunnen houden?
    • Heb je vragen over de huisregels?
  • We horen graag van je!—Alice + Jeff, Durham, North Carolina, VS

 

2. Stel vragen over de belangrijkste aspecten

 

Denk na over welk aspect het een geweldig (of minder geweldig) verblijf zou maken voor jou en je gasten, en stel hier vragen over in je pre-reserveringsbericht zoals deze verhuurders doen:

  • De belangrijkste vraag voor mij is: waarom reis je naar deze omgeving? Dan kan ik me beter voorbereiden op hun komst. Als ze een bestemming op twee uur van de locatie willen bezoeken, help ik ze graag door de afstand aan te geven en hoelang het rijden is. Als ze een jubileum of een speciale gelegenheid komen vieren, wil ik ze feliciteren en een aardigheidje voor ze klaarleggen. Als ze voor een lokaal evenement komen, kan ik ze een tip geven of een goede plek aanbevelen om na afloop te dineren. —Emilia, Orono, Maine, VS .
  • Ik vraag ze hoe laat ze aankomen (erg belangrijk) en noem nog een keer het vroegste tijdstip waarop ze kunnen inchecken. Ook geef ik aan dat elke Airbnb anders is en geen hotel is.—Ange, New York, New York, VS

 

3. Vraag gasten om de advertentiebeschrijving en huisregels nog eens door te lezen

 

Wijs gasten in je pre-reserveringsbericht nogmaals op belangrijke informatie over je ruimte die ze gemist kunnen hebben. “Ik verplaats mezelf in de gast," aldus de Franse verhuurder Marie Line. “Soms zijn we zo blij dat we het appartement van onze dromen hebben gevonden dat we dit snel reserveren. Ik heb ooit een appartement gereserveerd zonder te realiseren dat beddengoed niet verstrekt werd! Als de verhuurders me hadden aangemoedigd de beschrijving nogmaals te lezen, had ik die fout niet gemaakt.” Andere verhuurders geven deze suggesties:

 

  • Ik herinner ze aan de drie verdiepingen zonder lift, waar sommige mensen pas bij aankomst achterkomen...—Beatrice, Annecy, Frankrijk
  • Ik waarschuw ze dat er als gevolg van de beperkte service in het gebied 's nachts een gebrek aan water kan zijn, en bied aan om water te halen als dat nodig is.—Juan, Medellín, Colombia
  • Ik vraag of ze begrepen hebben dat ik in de binnenstad woon, die her en der wat smerig kan zijn. -Helen, Bristol, Engeland
  • Ik vraag of ze begrijpen waar het appartement ligt en welk uitzicht erbij hoort, aangezien we appartementen hebben met zowel uitzicht op het meer als de tuin. —Ana, Ohrid, Macedonië
  • Ik herinner ze ook aan de huisregels met betrekking tot niet roken, geen huisdieren, geen feestjes en niet meer dan zes personen in de woning. Ik leg uit dat ik mede aan de hand van deze informatie kan bepalen of de accommodatie goed bij hun reisgezelschap past.—Linda + Richard, San Antonio, Texas, VS

 

4. Leer je gasten kennen

 

Om je gastvrijheid op elke individuele gast af te stemmen en gasten te laten weten dat je hun behoeften belangrijk vindt, raden verhuurders aan dit soort vragen te stellen:

 

  • Ik vraag of ze graag koffie drinken – en kort of lang gebrande bonen – en haal dan wat verse koffie in huis voor ze arriveren. Als er bouwwerkzaamheden plaatsvinden in de wijk, geef ik dit aan voor ik de reservering accepteer. Als gasten met de auto willen komen, raad ik dit af vanwege beperkte parkeermogelijkheden, hoge parkeertarieven en de verkeersdrukte. Tot slot noem ik onze favoriete bezienswaardigheid en raad ik mijn gasten aan om daar ten minste twee maanden van tevoren een kaartje voor te kopen. Zo merken ze dat ik zelfs nog voor hun aankomst aan hun behoeften denk.—Donna, San Francisco, Californië, VS
  • Elke keer als ik een reservering krijg met kinderen, stel ik gasten dezelfde vragen: Hoe laat komen jullie aan? Hoeveel bedden wil je gebruiken? Heb je een babybedje of kinderstoel nodig?—Jean-Pierre, Monès, Frankrijk
  • We wonen in een toeristisch stadje met veel boerenbedrijven, dus vraag ik gasten altijd of ze hier eerder zijn geweest. Zo niet, dan geef ik ze wat informatie over restaurants, openingstijden en nabijgelegen voorzieningen. Ik help gasten, indien nodig, altijd met het plannen van hun activiteiten.—Daphne, Montagu, Zuid-Afrika

 

5. Laat je stijl als verhuurder zien

 

Sommige verhuurders stellen veel vragen in hun pre-reserveringsbericht, terwijl anderen dit helemaal niet doen. Verhuurders raden aan om je stijl als verhuurder door te laten schemeren, of dit nu ontspannen of streng is, wanneer je vragen stelt in je pre-reserveringsbericht. Zo kunnen gasten ook beter bepalen of alles goed bij ze past:

 

  • Ik stel helemaal geen vragen. Ik zou me opgelaten voelen als ik om het doel van de reis vroeg. Aangezien gasten niet met mij in een appartement verblijven, zijn het mijn zaken niet.—Ilona, Torremolinos, Spanje.
  • De meesten van mijn gasten geven al vrij veel informatie in hun reserveringsaanvraag, maar als hun eerste bericht wat kort is, stel ik de volgende verplichte vragen:
    • Heb je de hele advertentiebeschrijving goed gelezen en naar beneden gescrold om de huisregels door te nemen?
    • Ben je bereid om je aan de huisregels te houden en met respect om te gaan met de accommodatie?
    • Heb je eventuele vragen die je hebt gesteld voordat je je vastlegt op een reservering?
    • Begrijp je dat het belangrijk is om je verwachte aankomsttijd door te geven en dat je het ons op tijd laat weten, als je er voor welke reden dan ook niet op tijd kunt zijn?
    • Wil je je reisschema goed doorlezen nadat je reservering is bevestigd, controleren of de datums en het aantal gasten juist zijn en deurcodes en andere aankomstinformatie opschrijven?—Sarah, Sayulita, Mexico
  • Ik overspoel gasten in mijn eerste bericht niet graag met vragen, hoewel ik verhuurders die meer informatie willen helemaal begrijp. Ik vraag alleen de volledige namen van alle gasten (waaronder ook viervoeters!). In mijn ervaring hoef je je niet meteen zorgen te maken, als gasten niet zelf met meer informatie komen. Iedereen communiceert nu eenmaal anders.—Suzanne, North Carolina, VS

 

Zodra je je pre-reserveringsbericht hebt opgeslagen, ontvangen gasten dit automatisch wanneer ze gebruikmaken van direct reserveren. Door eenmalig een pre-reserveringsbericht aan te maken vereenvoudigt het reserveringsproces, krijg je meer gemoedsrust en laat je gasten weten dat ze een heerlijk verblijf tegemoet gaan.

5 Antwoorden 5
Brian221
Level 2
Zwolle, Netherlands

Prima adviezen, potentiele gasten bevestigen vaak binnen een minuut zodra je de aanvraag accepteert en vaak zonder alle informatie goed te hebben doorgelezen.

Brian, Dishoek Nederland

 

Toetsie0
Level 5
Amsterdam, Netherlands

Ik reageer zelf wel op hun aanvraag of vraag. Daar heb ik geen robot voor nodig.

Elena1399
Level 1
Delft, Netherlands

Ik vind een persoonlijk bericht veel meer bij mij passen en zou de gasten niet al vooraf deze vragen stellen. De uitwisseling van informatie komt altijd. Bij mij reserveren ze soms 1jaar vooraf, dan weten ze nog niet hun aankomsttijd. Een paar dagen voor aankomst stuur ik een bericht. 

Ayse-Ine0
Level 1
Turkey

Ik voeg mijn gasten toe op whatsapp. Als ze nog vragen hebben dan kan ik die snel beantwoorden. Vragen vooraf over waarom ze boeken en wat ze hier zoeken vind ik ongepast

 

Camelia1
Level 1
Amstelveen, Netherlands

Add the name of their airline too in the message.

 

Rgds Dennis

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf