Verbetering van de prijstransparantie voor gasten

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Verbetering van de prijstransparantie voor gasten

Quincy_1-1667815666103.png

 

 

Vandaag kondigde CEO Brian Chesky aan dat we de manier waarop prijzen worden getoond aan gasten in de Airbnb zoekresultaten aanpassen. Ons doel is om de prijstransparantie te maximaliseren in plaatsen zoals de VS, waar het tonen van nachtprijzen (exclusief de extra toeslagen) momenteel de reisindustrie standaard is.

 

Gasten die momenteel nachtprijzen zien in de zoekresultaten kunnen overschakelen naar het tonen van de totale prijzen. De totale prijs omvat de prijs per nacht, Airbnb servicekosten en eventuele verhuurderskosten voor schoonmaak, huisdieren of extra gasten.

 

We maken deze verandering, samen met een paar andere, om je te helpen concurrerend te blijven en te voldoen aan de verwachtingen van gasten. Bekijk de details in het Informatiecentrum.

 

Wat is jouw strategie: Neem je de schoonmaakkosten op in je nachtprijs of reken je aparte schoonmaakkosten aan?

 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

5 Antwoorden 5
Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Ik neem de kosten op in mijn prijs. Ik heb het gevoel dat je bij het apart berekenen van schoonmaakkosten niet van de gast verwacht dat hij alles netjes achter laat. 

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Kirsten266 
Heb je dan een minimale verblijfsperiode?
Anders betalen gasten die een week blijven een groter schoonmaak bedrag dan gasten die 2 dagen blijven

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

@Bob297 het schoonmaken doe ik zelf. Minimale verblijfsduurs is 2 nachten. Deovernachtingskosten die ik bereken zijn vergelijkbaar met die van een hotel.
De langste verhuur die ik heb gedaan is een week dus het is niet alsof iemand verschrikkelijk veel meer betaald. 

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Kirsten266 @Bob297 

Ik bereken ook geen aparte schoonmaakkosten.

 

Overigens is het mogelijk verschillende schoonmaakkosten in te stellen voor een kort (max 2 nachten) en een langer verblijf:

 

Emiel1_0-1668967357197.png

 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Ik bracht wel schoonmaakkosten in rekening @Kirsten266

 

- Minimaal aantal overnachtingen = 2 dagen

- Langste verblijf was 1 maand

 

Ik heb eigenlijk niet echt problemen gehad met gasten die de boel enorm slordig achterlaten (behalve 1 gast) die wat verrassingen had achtergelaten. 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf