Beste, Mijn vraag is devolgende: Ik krijg bericht van de Bel...
Laatste reactie
Beste, Mijn vraag is devolgende: Ik krijg bericht van de Belgische belastingsdienst dat ik belasting moet betalen op de roere...
Laatste reactie
Beste,
hoe kan ik het beste een appartement vinden voor doorverhuur voor een airbnb?
gewoon bij een immo kantoor langs gaan of
zelf opzoek gaan?
alvast bedankt!
mvg
Beste
goedemorgen alles goed?
Welkom bij de gemeenschap
Airbnb verbindt de eigenaar of beheerder van een accommodatie rechtstreeks met de gast. Open eenvoudigweg de Airbnb-app en zoek naar accommodatie, waarbij je filters kunt instellen en degene kunt kiezen die het beste bij je past.
Airbnb werkt niet met tussenpersonen.
Alle betalingen worden rechtstreeks op het platform gedaan.
Voor vragen sta ik tot uw beschikking Knuffels
Hi Miguel2067,
I depends. Airbnb is not a one way street. Subletting can be tricky. I did it in LA and a many times I would try to stay incognito, as the place was a very high end building with certain restrictions. They did not like the idea of airbnb guests, but I kept it to myself and just got annual leases for personal use and never shared too much. I started subletting in private rooms then moved on to entire place occasionally to keep it low key. If there are no restrictions in your area, I would say yes, you would just be renting, decorating and putting it up on airbnb. If there are restrictions and you feel like you can manage it, you can take a chance, however if it is a small neighborhood, they will notice people being in and out and if there is a restriction in the lease, it can backfire on you. I would say if it's a big building with many units it may be easier to manage things, but if it's a rural area in a close knit neighborhood, you want to make sure that there is no restriction in subletting the place. Most hosts nowadays go with their own property, so it is easier to mitigate the challenges, but if you have passion and enthusiasm, I would say go do it.
Good luck.
Rose.
Translated by Community Manager
Hoi Miguel2067,
Dat hangt ervan af. Airbnb is geen eenrichtingsverkeer. Onderverhuren kan lastig zijn. Ik heb het in LA gedaan en vaak probeerde ik incognito te blijven, omdat het een duur gebouw was met bepaalde beperkingen. Ze hielden niet van het idee van airbnb-gasten, maar ik hield het voor mezelf en kreeg gewoon jaarlijkse huurcontracten voor persoonlijk gebruik en deelde nooit te veel. Ik begon met het onderverhuren van privékamers en ging toen over op een hele plek om het af en toe rustig te houden. Als er geen beperkingen zijn in jouw gebied, zou ik zeggen ja, je zou het gewoon huren, inrichten en op airbnb zetten. Als er beperkingen zijn en je denkt dat je het aankunt, kun je de gok wagen, maar als het een kleine buurt is, zullen ze merken dat mensen in en uit gaan en als er een beperking in het huurcontract staat, kan het averechts werken. Ik zou zeggen dat als het een groot gebouw is met veel wooneenheden, het makkelijker is om dingen te regelen, maar als het een landelijk gebied is in een hechte buurt, wil je er zeker van zijn dat er geen beperkingen zijn voor onderverhuur. De meeste verhuurders werken tegenwoordig met hun eigen woning, dus het is makkelijker om de uitdagingen te beperken, maar als je passie en enthousiasme hebt, zou ik zeggen: ga het doen.
Veel succes.
Roos.
Hallo @Miguel2067, heb je de reacties hier gezien? Het zou fijn zijn als je ons zou kunnen laten weten of alles gelukt is.