Betaling

Loes45
Level 3
Bakel, Netherlands

Betaling

Hoi!

 

Ik vroeg me af, wanneer regelen jullie de betaling van extra's die gasten moeten betalen, zoals ontbijt, toeristenbelasting etc? Doe je dat voor dat ze aankomen, als ze aankomen of als ze vertrekken?

 

Groet,

Loes

4 Antwoorden 4
Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Loes45 
Ik doe dat achteraf. De avond voordat ze vertrekken maak ik een bedankbrief.
Ik geef dan de check-out tijd aan, vraag ze de sleutels/beachpassen/handdoeken te verzamelen, leg ze het reviewsysteem uit en doe een opgaaf van de kosten.
Sommige gasten betalen dan contant, anderen krijgen een betaalverzoek, weer anderen maken het per bank over.
Als ik werk met een borg, verreken ik het met de borg.
Ik werk het liefst zo min mogelijk met cash, maar het hangt er soms vanaf waar de gasten vandaan komen.

Loes45
Level 3
Bakel, Netherlands

Duidelijk, dank je, bij mij voelt het ook niet goed om ze bij aankomst al te laten betalen. Die tip kreeg ik maar ik blijf bij betalen bij uitchecken denk ik.

Ik geef de gasten bij aankomst een enveloppe, met daarin een mooie ansichtkaart van het huis met een welkomstwoord, mijn gsm nummer, en de eventuele berekening van touristentax en het houtverbruik van de houtkachel. dat vullen ze in, poneren het verschuldigde cash erin, en geven de enveloppe samen met de sleutels af.

Toch een beetje gedoe, maar ook iets persoonlijks door de welkomstkaart..

Loes45
Level 3
Bakel, Netherlands

Hartstikke goed opgelost! Leuk idee toch.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf