De eis dat je minimaal 100 dagen moet verhuren of minstens 10 verblijven moet hebben om een Super Host status te verkrijgen, ook al voldoe je (ruimschoots) aan alle andere criteri

Marjet0
Level 2
Montespertoli, Italy

De eis dat je minimaal 100 dagen moet verhuren of minstens 10 verblijven moet hebben om een Super Host status te verkrijgen, ook al voldoe je (ruimschoots) aan alle andere criteri

Ik voldoe aan alle criteria voor het verlengen van mijn Super Host status, behalve aan de 100 dagen/10 verblijven eis. 

In mijn geval verhuur ik mijn huis in Italie als ik er zelf niet ben. Dan is het al vrij moeilijk om te voldoen aan deze eis. Maar gezien mijn leeftijd vind ik het ook veel te vermoeiend om te voldoen aan 10 verblijven. Het huis is vrij groot, er is een hoop schoon te maken en op orde te brengen. Dat wordt mij veel te zwaar. En dus geef ik de voorkeur aan een paar verblijven (b.v. 2 - 4) van langere duur (b.v. 2 weken - een maand). 

Waarom zou ik dan geen Super Host status verdienen als ik inhoudelijk aan alle andere criteria voldoe? 

Is dat enkel omdat Airbnb er dan minder aan verdiend?

Volgens mij drijft Airbnb ver af van de oorspronkelijke idee: gastvrouw zijn. Ik heb geen business model. Op deze manier worden er eisen aan mij gesteld waar ik als privé eigenaar van een huis niet aan kan voldoen. 

 

1 Antwoord 1
Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

@Marjet0 ik snap dat het jammer is

 

ik denk echter dat de regeling in het leven is geroepen om een mooi gemiddelde te kunnen beoordelen. Je moet ergens een grens trekken. 

Als je bijv 3 bezoekers hebt in 3 maanden tijd dan is dit toch niet echt objectief 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf