Meerdere verhuurders

Mr42
Level 1

Meerdere verhuurders

Hoi lieve mensen!

Ik wil samen met mijn vriendin een B&B beginnen in onze woning.
Onze brande vraag tot op heden blijft.. kunnen wij dit samen doen en elkaar afwisselen als wij gasten ontvangen en individueel in de nacht weg gaan of op vakantie?

Wellicht zijn er mensen op dit forum die hier ervaring mee hebben!
Wij vernemen het graag en onze dank is groot!

6 Antwoorden 6
Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

@Mr42 

Welkom bij Airbnb en superleuk dat je het avontuur aan wilt gaan met het verhuren van je woning. 

 

Wanneer je je woning online hebt staan kun je co-hosts aanmaken. 

Zo ben ikzelf de officiële host en is mijn man mijn co-host. Een co-host kun je via verschillende instellingen toegang geven. Mijn man heeft alle toegang (behalve financieel inzicht want dat is alleen voor de officiële host beschikbaar). 

Maar hij kan dus verder wel alles inzien en communiceren met de gasten. 

 

Je kunt ook andere mensen toegang tot je advertentie geven zoals buren/vrienden/schoonmaakster of andere mensen die je helpen. 

 

Zelf gaan we wel eens een nachtje weg als we gasten hebben. Zorg dan wel dat er altijd iemand beschikbaar is voor calamiteiten. Ik was laatst een weekendje in Antwerpen en werd toen door de gasten gebeld vanwege een stroomstoring. Mijn buren hebben toen de storing opgelost.

 

Als ik een langere vakantie weg ben check ik of mijn moeder de hosting over wil nemen. Ik zet altijd alle vakanties dicht totdat ik weet of ik zelf vakantieplannen heb en of mijn moeder de hosting over kan nemen voor die tijd. Zij maakt dan schoon en ontvangt de gasten.

 

Op die manier kunnen we dus zelf ook genieten van vakanties. 

 

Mocht je vragen hebben, stel ze gerust!

Hoi Kirsten,

Nou, allereerst hartstikke bedankt dat je tijd hebt genomen om mijn vraag te beantwoorden!

Nu is de vraag deels beantwoord!

Echter vraag ik mij dus af als jouw moeder de hosting op zich neemt of dat dan wel mag. Op de website van Gemeente Amsterdam staat dat de hoofdbewoner elke avond aanwezig moet zijn en ik kan niks vinden dat dit ook een ander persoon mag zijn. Echter lees ik dan wel je mag iemand uit hetzelfde huishouden wel als verhuurder laten optreden. Maar ja je moeder leeft niet op het adres  maar dat mag dan wel?

Ik hoop dat je mijn vraag begrijpt!

Hartstikke bedankt!
Sven

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

@Mieke0 kun jij @Mr42 

verder helpen? Ik ken de Amsterdamse regels niet 

Mieke0
Level 9
Amsterdam, The Netherlands

Hallo Sven,

Incidenteel is er helemaal geen probleem als iemand anders er even is maar de regel stelt ook niet dat je de hele avond thuis moet zijn als je gasten hebt. Je mag niet op vakantie zijn. Je moet thuis slapen. Maar er zijn best wel oorzaken/redenen waarom je er niet kunt zijn en dat wordt geaccepteerd.

 

Dit staat op de website van de gemeente Amsterdam: 

  • Als u gasten hebt, bent u 's nachts aanwezig in de woning of woonboot.

Dus niet dat je de hele avond thuis moet zijn of dat een ander moet 'oppassen'. 

En ik denk ook dat Kirsten geen B&B in Amsterdam heeft.

Mieke

Hoi Mieke,

Dankjewel! Echter wat denk jij dat de gemeente dan bedoelt met "

  • Is er meer dan 1 verhuurder? Dan moet u tot dezelfde huishouding horen"

Dat als je hetzelfde huishouden deelt dat je dan die persoon in de nacht kan laten verblijven en deze persoon alle andere taken mag overnemen? Eigenlijk dat je het dan samen runt?

Dankjewel!
Sven

Mieke0
Level 9
Amsterdam, The Netherlands

idd

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf