Nieuwe Spaanse wetgeving omtrent informatie van gasten

Opgelost!

Nieuwe Spaanse wetgeving omtrent informatie van gasten

De nieuwe Spaanse besluit 933-2021 verplicht verhuurders om heel veel informatie van de gasten aan de overhuid te verstrekken. Er staat in de informatie welke Airbnb gedeeld heeft echter ook:

 

los anfitriones que no ejerzan su actividad de manera profesional no tendrán que cumplir esta obligación.

 

wat wil zeggen, verhuurders welke niet professioneel bezig zijn, hebben geen verplichting deze informatie door te geven.

 

Wie kan duidelijkheid verschaffen. Wij verhuren enkel ruimtes in onze woning regelmatig aan Airbnb gasten maar we zijn geen professionele verhuurders.

 

https://community.withairbnb.com/t5/Gestiona-tu-negocio/Real-Decreto-933-2021-2-de-enero-de-2023/m-p...

1 Beste Antwoord
Sybe
Former Community Manager
Former Community Manager
Terneuzen, Netherlands

Hoi @Carel24 ! Het is al een tijdje geleden dat je hierover gepost hebt, heb je intussen al een antwoord kunnen vinden? Ik heb dit op de Spaanstalige CC ook voorbij zien komen, volgens mij benoemden ze het daar als iemand die verhuurt voor bijverdiensten.

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Beste antwoord in origineel bericht bekijken

1 Antwoord 1
Sybe
Former Community Manager
Former Community Manager
Terneuzen, Netherlands

Hoi @Carel24 ! Het is al een tijdje geleden dat je hierover gepost hebt, heb je intussen al een antwoord kunnen vinden? Ik heb dit op de Spaanstalige CC ook voorbij zien komen, volgens mij benoemden ze het daar als iemand die verhuurt voor bijverdiensten.

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf