Overname resort

Overname resort

We hebben een kleinschalig resort gekocht. De vorige eigenaar werkte met Lodgify (boekingssysteem) en die is gekoppeld aan airbnb. Ze heeft mij host gemaakt zodat ik inzicht heb in de nog lopende boekingen. 
zelf ben ik druk bezig met mijn nieuwe website. Het resort gaat anders heten en ik ga ook wat dingen anders doen met andere voorwaarden dan mijn voorganger. Ook ik werk met Lodgify en wil mijn resort op airbnb zetten, maar ik zie helemaal geen mogelijkheid om zelf mijn resort op airbnb te plaatsen en daarnaast ook host te blijven voor de boekingen die nog via de vorige eigenaar zijn gedaan. Ik heb het idee dat alles wat ik doe als host, ook voor de voormalig eigenaar zichtbaar is. En dat is niet de bedoeling uiteraard. Hoe regel ik dit? 

4 Antwoorden 4
Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Welkom @Femke29! Ik kan me herinneren dat @Bob297 ook andere platforms gebruikt voor reserveringen. Misschien kan hij wat tips geven? (sorry als dit niet het geval is @Bob297

Misschien hebben @Mirjam0 en @Mieke0  ook tips! 

-----

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Mieke0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

Zou langzaam overstappen naar je eigen account want idd kan de huidige adverteerder anders alles meelezen. Dus gooi hem dicht op de oude en maak een nieuwe aan; je hebt wel de hulp van airbnb hiervoor nodig want je mag ziet zomaar op dezelfde lokatie een andere listing aanmaken. Soms wijzigen de mensen het adres iets waardoor het wel kan. Zodra het op jouw account draait kan alleen jij of een co host meekijken.

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Femke29 
Een paar jaar geleden had ik dezelfde situatie.
Ik werd toen cohost op de oude advertentie en de bankrekening van de oude eigenaar werd in die van mij veranderd.
Vervolgens heb ik een nieuwe advertentie op Airbnb geplaatst.
Niet met dezelfde foto's en precies hetzelfde adres, omdat Airbnb dat dan als duplicaat ziet.
Komen de opbrengsten van de verhuringen van voor de overdracht aan jullie toe of aan de oude eigenaar?

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Femke29, ik heb net even de algemene voorwaarden bekeken en die geven hetvolgende aan. 

"U mag uw account niet overdragen aan iemand anders. U bent verantwoordelijk voor het handhaven van de vertrouwelijkheid en veiligheid van uw accountgegevens en mag uw gegevens niet bekendmaken aan derden." 

Ik hoop dat dit helpt!

Quincy 

-----

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf