Hallo Quincy, waar vind ik mijn Host ID?
Laatste reactie
Hallo Quincy, waar vind ik mijn Host ID?
Laatste reactie
Door de rechtbank is beslist dat Airbnb hun servicefee geheel bij de gast of geheel bij de host moet leggen en deze niet mag verdelen over beide partijen. Ergens heb ik gelezen dat de fee geheel bij de host komt te liggen en dat deze aanpassing stapsgewijs wordt doorgevoerd. Echter, nu kan ik dat bericht niet meer terug vinden. We zouden er bericht over krijgen, maar is er enige indicatie wanneer Nederland aan de beurt is? Ik begreep ook dat de datum van reserveren bepaalt of de service fee nog wordt verdeeld over host en gast, maar ooit zullen we onze prijzen moeten aanpassen. @Quincy weet jij waar ik. betreffende info kan vinden? Dit is het bericht vanuit Australië, waar de nieuwe host fee. ingaat op 11-1-2021
https://community.withairbnb.com/t5/Hosting/Guest-Fee-waived-but-HOSTS-now-automatically-charged-15/...
Op onze besloten Airbnb klankbordgroep vermeld ik zelf dat ik ergens las da de verlegging van de complete Fee bij de host al is ingevoerd in Griekenland, Kroatïe en Tailand. ( info van 3 -10-2020 )
Het speelt heel erg hier in Nederland dat zaken zoals dit voor de rechtbank komen. Continue advertenties voor de advocaten tussendoor op Facebook; we willen graag zsm onze hosts informeren.
Hallo @Mirjam0, dankjewel voor de tag.
Ik heb helaas geen info hierover. Tevens denk ik ook dat Airbnb waarschijnlijk wel via e-mail hosts op de hoogte zal brengen over dit onderwerp. Dit soort dingen delen ze helaas niet zo gauw met ons (het Community Team).
Ik ga het in de gaten houden!
Update: Vandaag besliste de hoge raad: Airbnb mag de fee kosten verdelen over gasten en host https://www.parool.nl/nederland/hoge-raad-airbnb-mag-toch-kosten-rekenen-aan-huurders-en-verhuurders...
Overigens hebben we nu wel in NL de keuze welke kostenstructuur te gebruiken:
Ga naar:
Account - Betalingen en uitbetalingen - Servicekosten
En maak gewenst keuze:
@Emiel1 dank voor je informatie. Deze optie is nog niet mogelijk bij mijn account. Ik weet dat Airbnb dit trapsgewijs aan het uitrollen is en dat de hotels in Amsterdam deze optie al wel hebben, maar dank voor je info!