Hey!Kort vraagje voor alle verhuurders.Ik hoorde laatst over...
Hey!Kort vraagje voor alle verhuurders.Ik hoorde laatst over iemand die een aantal Airbnb's in Spanje heeft staan. Hij was in...
Vrienden van mij hadden een kamer geboekt in Duitsland. De eigenaresse van de kamer was niet aanwezig. De broer van de eigenaresse die een etage hoger woonde liet mijn vrienden binnen. In de slaapkamer stond een zeer grote boekenkast met louter boeken over mannen als Hitler, Stalin, Goebbels etc etc. Mijn vrienden wilden niet in die kamer slapen. Ze vroegen uitleg aan de eigenaresse via airbnb-mail, maar kregen geen antwoord. Ze zochten contact met airbnb en daar zei men : "maar je kan er toch gewoon slapen?" Dat konden ze niet en ze vertrokken, reden door naar huis(Metz, Frankrijk) en leverden zo een week van hun vakantie in.
Mijn stelling: de ruimte die je verhuurt, hoort 'neutraal' te zijn.
wat vinden jullie?
@Adeline15 Daar ben ik het helemaal mee eens.
contact zoeken met Airbnb en restitutie vragen.
hebben ze Airbnb niet gevraagd om vervangend verblijf? Dat kan al als er ongedierte in de woning is dus dit valt er vast onder
Airbnb wil maar een klein deel restitueren. En ze hebben geen vervangend verblijf aangeboden.
@Adeline15
Het is me niet helemaal duidelijk wat je bedoelt met "boeken over"
Waren dat boeken die Hitler, Stalin, Goebbels etc verheerlijkten of waren het boeken die een beschrijving waren van deze mensen? Als dat laatste het geval is, dan zou het een studie object kunnen zijn.
Wat waren de reviews van deze kamer?
Als het een verheerlijking is van van deze misdadigers, dan is dat afkeurenswaardig.
Met neutraal loop je de minste kans dan gasten aanstoot kunnen nemen. En dat is juist in het belang van de host.
Neutraal is wel een cultuur/ landgebonden begrip.
Ja Bob, ik denk dat je gelijk hebt: het zijn boeken over oorlogen en haar leiders, geschreven door gerespecteerde historici/schrijvers/journalisten(nadat ik gisteren de foto's van de boekenkast kon bestuderen). Ongetwijfeld gelezen door iemand die daar in geïnteresseerd is(was mijn vader en oudste broer ook). Mijn vrienden hebben ongetwijfeld niet goed gekeken naar de boeken en te emotioneel gereageerd. Maar ik zou ook niet lekker slapen met zo'n uitgebreide oorlogsbibliotheek om me heen. Minstens de slaapkamer is gebaat bij enige 'neutraliteit'.
Ik heb de boeken die ik in mijn airbnb slaapkamer heb gelegd/gezet daar zeker op uitgezocht.